דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


החינוך מול וולנברג 

מאת    [ 18/10/2005 ]

מילים במאמר: 474   [ נצפה 3675 פעמים ]

אני רוצה להציג בפניכם עניין מסוים והוא הנצחתו המלאה במערכת החינוך של איש ענק , עצום , איש גדול ורחב מימדים ועשייה , חסיד אומות העולם , דיפלומט שוודי , ראול וולנברג ,שפעלתי ואני עדיין פועל למען הנצחתו .

עקב נסיגת הנאצים ממזרח לעבר שטחי הרייך במערב , החליט , אדולף היטלר , על התחלתה של "ידידות מופלאה" כפי שקראו לזה הנאצים וזה התעסקות מחודשת עם הקהילה היהודית בהונגריה ובבירה ההונגרית , בודפשט , בפרט ! . היטלר שלח את אדולף אייכמן (שמת בישראל ב-62) וארנסט קלטאברונאר (שמת במשפטי נירנברג ב-46) לעמוד בראש "המאפייה הנאצית" להתעסקות עם יהודי הונגריה , קלטאברונאר היה מחליפו של יקיר היטלר , רינהארד היידריך , שעמד בראש ועידת "ואנזה" ב-42 בברלין ונרצח באותו שנה ע"י כנופיה צ'כית שפעלה בחסות הסובייטים בפראג כדי להתחיל במשלוחי יהודי הונגריה בקורנות "הבקר" לעבר מחנות "אושוויץ-בירקנאו" שבעיקרו זה היה בירקנאו .

רכבת המוות הנאצית של יהודי הונגריה עבדה בצורה מלאה וחיובית בשביל הנאצים ימים כלילות שעה שעה יום יום .

ראול וולנברג אשר מונה להיות ציר בשגרירות שוודיה בבודפשט התחיל להציל יהודים רבים , וולנברג עמד מול אייכמן והתעקש על כך שלא ישלח ככה וככה יהודים מגטו "בודפשט" לבירקנאו והרים את ידו על אייכמן וצעק ואיים , וולנברג הוריד במו ידו מהרמפה בבודפשט יהודים מקרונות הבקר ושלח אותם בחזרה לתחום הגטו או לשטח שיפוט השגרירות השוודית שהייתה ניטרלית והנאצים לא יכלו להיכנס אליה וזה בגלל אינטרס? ממש לא ! מה לא הגיוני? שהוא היה בן אדם ?...

וולנברג בפעילותו הציל עשרות אלפי יהודים בניהם גם את יושב-ראש האופוזיציה ויו"ר שינוי , יוסף (טומי) לפיד ואימו בגטו "בודפשט" וגם רבבות אחרים של יהודים שחייבים לוולנברג את חייהם .

הסתיימה המלחמה העולמית השנייה וולנברג נעלם בדרכו לעיירה ההונגרית במזרח המדינה , דברצן , וכנראה כפי שכמעט בטוח הוא נעצר ע"י השלטונות הסובייטים שחשבו שהוא מרגל והיהודים שניצלו מהשמדה ע"י וולנברג בלבד עלו למדינת היהודים ברובם ב-48 ובהמשך לכך .

היום במדינת ישראל צריך לחשוב פעמיים ולעשות חושבים , האומנם הוא קיבל תואר חסיד אומות עולם ע"י יד ושם אך מה - זה הכול - זה מה שצריך לתת לאיש הזה - מה היה קורה בלי וולנברג - אף אחד לא רוצה לדעת ! כול קהילה היהודית ההונגרית הייתה מסתיימת בתאי הגזים של בירקנאו ! ולכן אני אומר דבר כזה ועדת הקליטה העלייה והתפוצות של הכנסת בזמנו קראה להכנסת תוכנית לימודים מיוחדת בלבד על ראול וולנברג חייו פועלו ומורשתו במסגרת הוראת ההיסטוריה על השואה , בינתיים גם אני פעלתי בעניין וכן משרד החינוך מתחמק , טוען כי הוא נמצא בבגרות , טוען כי חסידי אומות עולם כול שנה נמצא בבגרות וגם עפ"י טענתה של שרת החינוך לימור לבנת , הפיקוח על הוראת ההיסטוריה במשרד החינוך טוען כי שהשרה טוענת כי הוא נמצא כמו השרה ונחשו מה ?! הנושא נפל במיקוד של הבגרות בהיסטוריה ב' ! כול כך חשוב להם שהנושא ילמד , האומנם ?..

משרד החינוך חי באשליה שהנוער היום יודע ומכיר את השואה לפרטי פרטים וכיום בהחלט יש הצורך לחבר ולהמשיך את ידיעת השואה גם כאשר הדור של השואה הולך ונעלם לו מהעולם , צריך לעשות מעשה ! צריך שינוי ! חובה שינוי .....
רועי גולדשלגר : מתמחה בענייני גרמניה , חבר הכנסת הצעירה , פועל רבות למען הנצחת השואה ורב פעלים למען קשרי הידידות בין ישראל לגרמניה ובתחום הקשרים של האיחוד האירופי וישראל , חבר בארגון הנוער של האיחוד האירופי ועוד .



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב