דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח חובה לרכב וביטוח צד ג' - ההבדל? 

מאת    [ 27/10/2011 ]

מילים במאמר: 531   [ נצפה 1614 פעמים ]

ביטוח חובה לרכב וביטוח צד ג'- ההבדל?

יודעים מה ההבדל בין ביטוח חובה לרכב לביטוח צד ג' - מה מכסה הביטוח?

ביטוח חובה לרכב הוא ביטוח המחויב על פי חוק מדינת ישראל, ביטוח זה מכסה את המבוטח מנזקים כלכליים אשר יכולים להיגרם מתאונת דרכים .

ביטוח חובה לרכב באמת מכסה הוצאות של נזקי גוף ונפש, למי שאין ביטוח עלול למצוא עצמו נתבע על ידי קרן קרנית. ביטוח זה מכסה גם במקרה של מוות מתאונה . כיום שהמצב הכלכלי קשה ברוב משקי הבית אנו צריכים להחליט איזה ביטוח לקחת על עצמנו ואיזה לוותר.

ביטוח מקיף- מכסה נזקי רכוש לשני הצדדים זהו הכיסוי הרחב ביותר, לעומת זאת ביטוח צד ג'- מכסה נזקי רכוש לצד הנפגע בלבד- צד ג'.

חלק מהשיקול צריך להיות סוג הרכב שלנו, אם סוג הרכב שלנו הוא יד שנייה, ישן ונקנה במחיר זול. יתכן שלא ישתלם לנו לרכוש ביטוח מקיף שהרי מדובר בנזק כלכלי די קטן ולעתים מחיר הביטוח לא שווה את זה. אבל עדין אנו צריכים ביטוח לצד ג' שיכסה אותנו אם פגענו ברכב אחר דהיינו צד ג' – ביטוח זה יכסה אותנו מתביעות רכוש.  

 

ביטוח חובה לרכב לנזקי גוף – צד ג' לרכוש

 נכון שביטוח חובה לרכב מכסה אתכם במקרה של תאונה וישלם על נזקי גוף ונפש, הוצאות רפואיות ונזקים לנפגעים בתאונה, אז מצד הגוף אנו מבוטחים. ומה עם הרכוש – המכונית הנפגעת, ביטוח חובה לא יכסה את ההוצאה. סביר להניח שיתבעו מכם את הפיצוי לתיקון המכונית , הוצאות המוסך ועוד..סביר להניח שסכום לא מבוטל מהשכר שלכם ילך לתיקון הנזק שביצעתם. הוצאות שאתם אחראים עליהם בצורה ברורה.

ביטוח צד ג' נועד לכסות פגיעות שכאלו, כאשר מדובר בפגיעות ברכבים או ברכוש כלשהו של אדם אחר,  המעורב בתאונת דרכים שאתם גרמתם.

 לעיתים ישנן תאונות דרכים ללא כל נפגעים. אלו הן "תאונות מועדפות" על פי רוב, שכן את הרכוש אפשר לתקן אבל לפגוע באדם אחר זה לא קל. וההוצאות עלולות לטפס לסכומים אסטרונומיים, ורצוי שמישהו אחר יקבל את החשבון. ביטוח החובה לרכב, כפי שאמרנו, לא מכסה אתכם במקרה זה, וכאן נכנסת הבחירה והאחריות האישית שלכם כאשר אתם בוחרים איזה ביטוח נוסף במקביל לביטוח החובה.

 

ביטוח חובה לרכב וביטוחים נפוצים

בארץ ישנם ביטוחים נפוצים נוספים על ביטוח חובה לרכב, והם ביטוח צד ג', ביטוח מקיף.

זוכרים את המכונית שנפגעה בפסקה הקודמת. אולי מכסה המנוע התקפל, או אולי הטמבון, ומה אם שמשת הרכב והפנסים התנפצו , הנזק יכול להיות נזק רב ועלול להגיע לאלפי שקלים ואף עלול לעלות יותר מהרכב שלכם . ואתם תצטרכו לפצות על הנזק הרב שגרמתם, לכן ביטוח צד ג' , בנוסף לביטוח חובה , יאפשר לכם לקחת נשימה ארוכה להירגע  ולא תצטרכו לחשב מאין לשלם הוצאה זו.

ביטוח צד ג' הוא ביטוח נפוץ מאוד בארץ,הוא ידאג לכסות את הוצאות הרכוש של צד ג' בייחוד שהכבישים מלאים רכבים חדשים לעומת זאת, רכבים אלו אינם מיוצרים כאן,וצריך לייבא חלקי החילוף לכלי-רכב שנפגעו מחו"ל. זו הסיבה שמחיר של תיקון כלי רכב שנפגע בארץ הוא כל-כך יקר,בנוסף אנו נשלם את מחיר היבוא, כרטיס הטיסה, מיסים שונים ועוד...נספוק את כל הדרך עד לתיקון המכונית ושלמותה, ידיד זקן סיפר לי לפרק זה קל ולהרכיב לוקח זמן , דקה של חוסר משומת לב גורמת לשעות רבות של כאב לב והכיס.

 לכן רבים מהנהגים בעלי הרכבים במדינת ישראל עושים ביטוחים נוספים, בין אם ביטוח מקיף או ביטוח צד ג', לצד ביטוח חובה לרכב.

 


האם אתה מחפש השוואות ביטוח חובה לרכב? האם אתה מבין כמה כסף אתה מבזבז כאשר אתה לא משווה?בואו לבקר אותנו וקבל 4 הצעות לביטוח חובה לרכב בדקות בודדות...




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב