דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה המשמעות של גירושין ומה השפעתם על נפש הילדים? 

מאת    [ 27/10/2011 ]

מילים במאמר: 442   [ נצפה 2778 פעמים ]

מה המשמעות של גירושין ומה השפעתם על נפש הילדים?

 

 

מהם גירושין?

 

גירושין נובעים בדרך כלל מאי התאמה וממאבקים בלתי פוסקים בין שני ההורים. המאבקים הללו נחרטים בנפשו של ילד והופכים את נפשו לנפש מפוצלת הנעה בין אימא לבין אבא.

 

ילד שרואה הורים שאינם מסכימים ביניהם, שרבים ביניהם, שנאבקים אחד עם השני, שאינם מסוגלים להגיע להבנות ולהסכמות ברמת היום יום - מאמץ ומפנים את המציאות המפוצלת הזאת אל תוך נפשו והופך מפוצל ומסוכסך גם בתוכו. 

 

 

 

הורים מפוצלים - נפש מפוצלת

 

ברגע שההורים הם הורים מפוצלים וקוטביים - קרוב לוודאי שגם הילדים יהיו כאלה, כלומר מפוצלים וקוטביים בתוך נפשם. הסכסוכים, ההסתה והשנאה שאופיינים פעמים רבות לתהליך של גירושין - רק מעצימים את הקונפליקטים הפנימיים שהילדים מאמצים לעצמם.

 

קונפליקט פנימי אצל ילד גורם לו לא להיות שלם עם עצמו, לא להכיר במה שהוא עושה ולהטיל ספק בבחירות שלו ובהחלטות שלו - הכל מפני שהוא אינו רגיל לראות מציאות הרמונית ושלמה אלא דווקא למציאות שהיא מלאת קונפליקטים, סיכובים ומאבקים.  

 

 

 

הניסיון לאהוב את שני ההורים מוביל לניתוק פנימי

 

עצם הניסיון של ילד לאהוב את שני הוריו כאשר שני הורים אלה הם רחוקים אחד מהשני, חלוקים בתפיסות העולם שלהם, לעיתים מסוכסכים אחד עם השני או במאבקים קשים אחד עם השני - גורם לקונפליקט בסיסי ובלתי אפשרי בתוך נפשו של הילד.

 

ילד להורים הרמוניים הוא ילד שחי בשלמות פנימית. המציאות שלו היא אחידה יותר, ברורה, שלמה ונקייה. ילד כזה אינו נדרש למאמץ הבלתי אפשרי כיצד ליישב את הסתירה בין שני ההורים וכיצד להמשיך לאהוב אותם אף על פי שהם אינם אוהבים אחד את השני ושהם חלוקים מאוד בינם לבין עצמם. 

 

 

 

איחוד פנימי קשור בבניית נפש ייחודית

 

המאבק בין ההורים גורם במקרים רבים למצב בו הילדים מזדהים עם אחד ההורים כדי לנסות ולפשט את תפיסת עולמם המורכבת לתפיסה אחת פשוטה והגיונית. אלא שלמעשה, אין דבר גרוע מכך, מכיוון שכאשר ילד מאמץ את תפיסת העולם של אחד ההורים על חשבון ההורה השני הוא רק מחריף את הקונפליקט הפנימי ברמה התת-הכרתית ולמעשה מנציח אותו לשנים רבות, לעיתים לכל החיים.

 

הרעיון המרכזי באיחוד פנימי אינו לאמץ את התפיסות של הורה מסויים או להעדיף הורה אחד על פני השני - אלא ללמוד לבנות נפש ייחודית הנמצאת מעל הויכוח של ההורים ועומדת בפני עצמה ללא קשר להורים.

 

 

וטיפ לסיום: כששניים רבים - השלישי לוקח. אין צורך להפגיש בין עמדות ההורים או להזדהות עם הורה מסויים. ילדים להורים גרושים צריכים לגבש זהות ייחודית משל עצמם שהיא מעל ומחוץ לויכוח בין ההורים. בצורה הזאת, היחס שלהם אל שני ההורים - ולא רק לאחד מהם - הוא נקי ובריא, ואינו מושפע כלל מהמחלוקות ביניהם, כי הילד אינו צד למחלוקת הזאת ואינו נוטל עליו תפקיד להגן על אחד ההורים או להזדהות בצורה רגשית ועמוקה עם אף אחד מההורים.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב