דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח חובה לרכב וביטוחים בישראל 

מאת    [ 26/10/2011 ]

מילים במאמר: 529   [ נצפה 1691 פעמים ]

ביטוח חובה לרכב וביטוחים בישראל

במדינת ישראל יש שפע של ביטוחים. ביטוח דירה, ביטוח בריאות, ביטוח מנהלים, ביטוח רכב ועוד.. בכל קטגוריה של ביטוח יש סעיפים שונים לדוגמא ביטוח רכב כולל בתוכו ביטוח חובה, ביטוח צד ג', וביטוח מקיף.

ביטוח חובה לרכב הוא ביטוח על פי חוק מדינת ישראל, אשר מחייב כל נהג הנוסע ברכב ממונע מכל סוג , זאת כדי לוודא כי ישנו כיסוי כספי לנפגעי תאונות בכדי שלא להשאיר אזרחים לא מכוסים, ביטוח חובה לרכב מכסה הוצאות רפואיות, שהן הוצאות הכרחיות, שלא כמו הוצאות על רכוש, ואשר עולות כסף רב.

חוק ביטוח חובה לרכב הוא חובה ומעוגן בחוק. והוא חוק פיננסי, לכן נסיעה ללא ביטוח חובה תוביל לשלילת הרישיון במקרה של תפיסה. ישנם בעד ונגד החוק הזה במתכונת זו , והרבה גורמים בתחום המשפט מנסים להפוך את החוק לחוק פלילי, וכך להושיב במאסר את הנהג שנוהג ללא ביטוח חובה לרכב.

כיום יכול אדם לעמוד למשפט מול שופט במדינת ישראל בגין מעורבות בתאונת דרכים ללא כיסוי של ביטוח חובה  או נתפס בידי המשטרה ללא ביטוח חובה לרכב ולצאת עם קנס כספי קל ואזהרה, כאשר רישיונו עדיין בכיסו והוא רשאי להמשיך לנהוג. באם הנ"ל ייתפס שנית ללא ביטוח, אזי ככל הנראה שרישיונו יישלל, אך גם זה אינו וודאי, דבר שגורם לאנשים, ולמזלנו לא לרבים, להמשיך ולנסוע בכבישי ישראל ללא הביטוח הנדרש על-פי חוק, דבר שמסכן אותם וגם אותנו.

 

ביטוח חובה לרכב – רק לא ביטוח צד ג'

מדי שנה נפגעים במדינת ישראל למעלה מ-30 אלף איש בתאונות דרכים, ביטוח חובה לרכב אומנם מכסה נפגעי גוף ונפש, זאת אומרת הוצאות כספיות בגין אשפוזים וטיפולים רפואיים הקשורים לפציעות עקב התאונה, אבל לרוב אין בכך בכדי לכסות את כל הצדדים המעורבים ואת הפגיעות שנעשו. מרבית תאונות הדרכים אינם מסתכמות בפציעות ובנפגעים שבנפש, ומותירות מאחוריהן פגיעות ברכוש, כגון המכוניות הן של בעל הרכב הפוגע והן של הרכב הנפגע. ישנם גם פגיעות רכב עם רכוש ציבורי כגון: תחנת אוטובוסים, עמודי חשמל ועוד.. הפגיעה בעצם ברכב אחד תוך הסבת נזק רב ברכוש ציבורי.

לכן רצוי שיהיה לנו ביטוח חובה, וגם לרכוש ביטוח מקיף ולא ביטוח צד ג', כדי שלא נצא בשן ועין מהעניין, ולא נקבל תביעות מפוצצות, לעתים נגרמות תאונות עם רכבי יוקרה, או רכב שאמור לעבור טיפול רציני ובעקבות התאונה, נשלח חשבון שמן ואין אנו יודעים שדחפו לנו טיפולים שלא אנו הגורמים להם.

ביטוח חובה לרכב – הוא חובה, ביטוח מקיף- הוא ביטוח רשות ומומלץ.

 

חובה לבטח רכב בביטוח חובה לרכב.

לכולנו כאזרחים במדינת ישראל יש את האופציה להלחם במקרים בהם מנסים לרמות אותנו, אך תחנות הצדק והמשפט עובדות לאט ובדרך כלל הם גוזלים משאבים רבים של כסף, זמן ותסכול.

גם אם אנחנו רוצים להוציא לאור את האמת לאמיתה אין זה אומר שתחנות הצדק יאמינו לנו. בדרך כלל יהיה קשה להוכיח שעשו עלינו קופה, לכן כדאי שאת הדרך הקשה והמתסכלת, וההוצאות הכספיות הרבות, לא אנחנו נעבור, אלא חברות הביטוח .

בארץ ישנם ביטוחים רבים ושונים, וחברות רבות. חובה על כל נהג לרכוש ביטוח חובה לרכב על מנת לבטח מנזקי גוף ונפש, ומומלץ לבטח ביטוח מקיף כדי שנהיה מוגנים מנזקי רכוש, וכך נעביר את האחריות לחברות הביטוח שמחזיקות להם סוללה של עורכי דין . ואנחנו נוכל לישון בשקט ללא סיכון מיותר, ולא ננפח את החשבון האישי שלנו בתביעות שונות.

ביטוח רכב זה לשקט הנפשי שלך.

 

 

האם אתה מחפש השוואות ביטוח חובה לרכב? האם אתה מבין כמה כסף אתה מבזבז כאשר אתה לא משווה?בואו לבקר אותנו וקבל 4 הצעות לביטוח חובה לרכב בדקות בודדות...


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב