דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סקירת הלוואות למוגבלים 

מאת    [ 26/10/2011 ]

מילים במאמר: 281   [ נצפה 5402 פעמים ]

חשבון בנק מוגבל הוא חשבון שהוחזרו ממנו 10 צ'קים במשך שנה מהסיבה 'אין כיסוי מספיק'. חשבון מוגבל חמור זהו חשבון שהיה מוגבל בעבר או שהוגבל כתוצאה מהליך משפטי, בקשה מכונס נכסים, תיק הוצאה לפועל או הליכים משפטיים נוספים - במקרה זה החשבון מוגדר כחשבון מוגבל מיוחד השקול לחשבון מוגבל חמור. הגדרה זו נובעת משינויים בחוק שהעביר בנק ישראל בשנים האחרונות.

על בעלי חשבונות מוגבלים בבנק מוטלות הגבלות ואיסורים שונים בתקופת ההגבלה כך שאין באפשרותם לבצע פעילות פיננסית תקינה לרבות פעולות בצ'קים, נטילת הלוואה למוגבלים וביצוע עסקאות עם גורמים עסקיים שכן המידע על מוגבלות החשבון נגיש לגורמים עסקיים באמצעות מערכות תוכנה ומערכות מידע המוחזקות ע"י חברות דירוג אשראי או באמצעות מסדי נתונים המאפשרים גישה לציבור באמצעות אתר בנק ישראל באינטרנט.

מסיבה זו, לקוחות מוגבלים רבים סובלים מאי יכולת לנהל תזרים מזומנים תקין ונקלעים למצוקות כספיות גדולות יותר, לעיתים עד כדי סגירת עסקים, פשיטת רגל, תיקי הוצאה לפועל ואובדן בעלות על נכסים בשל ההכרזה על חשבונם כמוגבל.

הסיבות להכרזת לקוח כמוגבל יכולות להיות מוצדקות, אך קיימים מצבים בהם בדיעבד מתברר שלא היתה הצדקה להכרזה כזו, למשל עקב טעות טכנית של הבנק או כאשר אדם נתבע ע"י צד שלישי ונפתח נגדו תיק בהוצאה לפועל אך בסופו של התהליך הוא מוכיח שהוא אינו חייב כספים והתיק נסגר, אך בזמן התהליך חשבונו הוכרז חשבון מוגבל והמידע על היותו לקוח מוגבל הועבר לבנק ישראל ומשם לשאר הבנקים והגופים הפיננסיים, מה שעלול לגרום לאותו אדם נזקים כספיים כבדים כגון: אי יכולת לגייס אשראי ולנהל את תזרים המזומנים, צבירת חובות ואי יכולת לסלקן, מניעת ניצול הזדמנויות עסקיות ועוד. 

לעיתים נטילת הלוואות למוגבלים אשר ניתנות עד לסיום תקופת ההגבלה בצירוף שמירה על רמת הוצאות נמוכות וניהול פיננסי זהיר עשוי להיות פתרון לסיום התקופה הקשה שבה חשבון הבנק מוגבל.

המרכז לחסכון פיננסי: מידע ופתרונות על הלוואות לעסקים | מידע ופתרונות על הלוואות חוץ בנקאיות | מידע ופתרונות על הלוואות לכל מטרה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב