הרשת החברתית, פייסבוק, היא המוכרת בעולם, נתונים בה מעל 750 דפי משתמש. היא מנוהלת על ידי חברה אמריקאית וההוגה שלה הוא מארק צוקרברג, סטודנט מאוניברסיטת הרווארד המחזיק ב-24% ממניות החברה האמריקאית. תחילה, האתר שימש רק את הסטודנטים מאוניבריסטת הרווארד, אבל ב-2006, היא נהפכה להיות זמינה לכל אדם ואדם, וכולם עד היום, יכולים להשתמש בה.
השימוש בה הוא בחינם. כל אדם בעצם פותח לו פרופיל, המכיל את נתוניו. שם פרטי ושם משפחה, עיר מגורים, ארץ מגורים, השכלה, דת, תחביבים ותמונות. לכל אדם יש קבוצת חברים, וניתן להגביל את הצפייה של הנתונים האישיים לאיזה חבר שרוצים או לקבוצת חברים מסוימת, ניתן לשלוט ולפקח על הכל, לא כל אדם יכול להסתכל בפרטים האישיים, זאת על מנת ליצור תחושת ביטחון ולהגדיל את מספר המשתמשים.
לאתר קוראים פייסבוק, ובאנגלית facebook, והוא נקרא ככה כיוון שבאוניברסיטת הרווארד ישנו ספר עם תמונות של הסטודנטים החדשים שמתחילים שנה א', כדי ששאר הסטודנטים יוכלו להכיר אותם יותר טוב. על אותו עיקרון גם עובד האתר, הפרופיל האישי והתמונות עוזרות לאנשים להכיר טוב יותר אחד את השני ולשמור על קשר, גם אם הם גרים רחוק אחד מהשני או שלא מתאפשר להם להיפגש לעיתים קרובות.
מלבד דפי משתמש אישיים, אנשים יכולים להקים דף מעריצים בפייסבוק או קבוצות העוסקות בנושאים שונים ומגוונים. למשל, קבוצת אנשים פותחת דף משתמש שמתעניינת בספרי פנטזיה, בקבוצה כולם יכולים לכתוב ולהביע את דעתם לגבי ספרים חדשים שיצאו, ולדון על סוגיות וסופרי פנטזיה. יש קבוצות שניתן להיכנס אליהן רק על ידי לחיצה על "הלייק" שמופיע בראש העמוד, ויש קבוצות שצריך לבקש רשות להצטרף.
עם הזמן, רשת הפייסבוק התקדמה והתפתחה. בהתחלה מגוון האפשרויות היה קטן יותר, אבל בגלל התחרות שנוצרה, פייסבוק החליטה גם כן לחדש ולשדרג את האתר. כל תיבת ההתכתבות השתנתה, היום הטקסט שנכתב נשמר וגם הודעות שנמחקו ניתן לשחזר. אפשר לכתוב סטאטוסים ולשתף רק חלק מהחברים, אותו דבר לגבי תמונות. ניתן גם לעלות סירטונים שצולמו על ידי המשתמש.
אחד הדברים הנחשבים כיום הוא שיווק באינטרנט. אתרים רבים מציעים אפשרות לשווק מוצרים או חברות ועסקים באתר שלהם. וכמו כן גם שיווק ברשתות חברתיות נהיה מקובל. אנשים פותחים דפי משתמש ובו המוצר או החברה אותם הם רוצים לשווק. ניתן לשווק כך מוצרים שונים דוגמת, תוספי מזון, שיווק ופרסום של עסקים, שיווק של יועצי מדיה וכדומה.
גם שיווק בפייסבוק קיים, למעשה ישנו דף משתמש שנפתח הנקרא שיווק ברשתות חברתיות. זו קבוצה סגורה שצריך לבקש רשות להצטרף אליה. בפייסבוק נמצאים מגוון אפשרויות לשיווק ואף יותר משאר הרשתות החברתיות האחרות, כי הוא האתר הכי מבוקש. ולכן אם רוצים לקדם נושא, מוצר או חברה ממולץ לפתוח בפייסבוק דף שיסביר ויתאר את הנדון.
פארטי אפ מיזם גרופ - בניית אתרים עם קידום אתרים.