דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טלויזיות LCD - הסוף למסכים שתופסים חצי סלון 

מאת    [ 25/10/2011 ]

מילים במאמר: 503   [ נצפה 3094 פעמים ]

איזו טלויזיה כדאי לקנות?

הטלויזיות הגדולות שתופסות חצי סלון הם נחלת העבר. היום, כאשר אדם חפץ לקנות טלויזיה  חדשה עומדות בפניו כמה אופציות- טלויזיה LCD, טלווזית LED  או מסך פלזמה. במאמרון התמציתי הבא נבחן את טכנולוגיית מסכי LCD.

טלויזיה LCD:

טכנולוגיית LCD היא טכנולוגיה של בניית מסך על ידי גבישים נוזליים המוצבים בצורה מקוטבת. האור העובר דרך גבישים אלו יוצר את הצבעים השונים המתקבלים על המסך.

מהם היתרונות של טלויזיה LCD על פני מכשירים אחרים?

מבחינת אורך החיים, אורך החיים של מכשירי טלויזיה LCD הוא הגבוה ביותר. כך שאם ברצונכם לרכוש מכשיר טלויזיה שימשיך איתכם לכמה שנים, זוהי הבחירה הנכונה. בדומה לטכנולוגיית מסכי הפלזמה, לטכנולוגיית ה-LCD אין גבול מבחינת יכולת התאמתה לגודל מסך. ניתן למצוא מסכי LCD סשלל גדלים כשהמסך הגדול ביותר שנתקלתי בו היה 150 אינץ' - מראה מרהיב שלא רואים כל יום. טלויזיה LCD קטנה תתאים בעיקר לחדרים קטנים, כמו מטבחים, חדרי שירותים וחדרי אירוח קטנים. ככל שגודלו של החדר עולה, כך הצורך בטלוזיה גדולה יותר עולה. יתרונה של טלויזיה LCD היא בהתאמה שלה לצפייה הן בתוכניות טלויזיה, והן בסרטים. אופן השידור הוא בתצורת פורמט של 16:9, תצורה המתאימה בעיקר לסרטים הודות לעובדה שתשתיות הצילום בארץ עדיין לא עברו לפורמטי צילום רחב. כיוון שרוב שידורי הטלזיזיה בכבלים כיום הם בתצורה של 4:3 - ישנם מקרים בהם התמונה תיראה מעט מרוחה.

איך לדעת אם הטלויזיה "טובה" או לא?

על מנת לרכוש טלויזיה LCD טובה, כדאי לבדוק את תכונת מהירות התגובה של המסך. זמן התגובה הוא הזמן שלוקח לנקודה (פיקסל) על המסך לעבור ממצב כהה, למצב בהיר. ככל שזמן התגובה נמוך יותר, כך איכות התמונה חדה יותר ותתקבלנה פחות "מריחות" בזמן תנועה. בנוסף, חשוב לוודא מה יחס הניגודיות של המסך - יחס ניגודיות גבוה של יותר מ- 1:3000 יבטיח תמונה חדה ותלת מימדית טובה יותר.

מה זה HD?

טלויזיות LCD רבות מתהדרות בתואר תמיכתן בטכנולוגיית HD. מסכים בעלי תמיכה בהפרדה גבוהה מבטיחים תמונה מדוייקת, מפורטת יותר, חדות גבוהה מאוד, תוך כדי שימת לב לפרטים עדינים במיוחד. אמנם בינתיים, נכון להיום, לא קיימים שידורי HD בארץ אבל בעתיד תהיו בטוחים שיגיעו השידורים האיכותיים גם לארץ.

כמה עולה מסך LCD טוב?

מחירי טלויזיות משתנים כל הזמן. למעשה, הודות לעובדה ששוק הטכנולוגיה פתוח לתחרות, יתכן והמחירים ירדו מעט עוד לפני שאספיק לסיים לכתוב את המשפט הבא. מחירים יורדים כל עת ואין "זמן מתאים" לרכוש מסך - מחירו תמיד עלול לרדת מחר. בקצרה, מחירי טלוזיות דקות יורדים כל הזמן ויחס העלות-תועלת של קניית המכשיר - עולה.

תליית מסך טלויזיה על הקיר

יתרון ברור של מסך דק הינו העובדה כי שניתן להתקין אותו על הקיר בעזרת זרוע דו מפרקית לטלויזיה או מתקן צמוד קיר רגיל שמעניק לטלויזיה מראה של "תמונה על הקיר". ישנם לא מעת יצרנים ויבואנים בתחום וניתן למצוא לא מעט סוגים של זרועות, בשלל גדלים, דגמים, אורכים, צבעים ומחירים - השוק מאד תחרותי ומחירים ממשיכים לרדת. בחירת זרוע לטלויזיה עלולה להיות בעייתית שכן כל יצרן מסכים מייצר את מנגנון התלייה בהתאם לתקן המתאים לו. מומלץ להתייעץ עם בעל מקצוע טרם הרכישה למניעת אי נעימויות. חברת זרועות ברקן למסכים דקים היא אחת החברות המוכרות והנפוצות בשוק יצרני זרועות למסכים דקים אולם מתחרים רבים לה.

סטריאו סאונד - שיווק ושירות התקנות מקצועי


לייעוץ ופרטים נוספים בטלפון 052-9097651


בברכה,


חברת סטריאו סאונד


surround-sound.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב