דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב אמבטיה: כך תשדרגו את האמבטיה בקלות 

מאת    [ 25/10/2011 ]

מילים במאמר: 651   [ נצפה 2568 פעמים ]

חדר הרחצה הוא המקום העיקרי בבית המאפשר טיפוח הגוף והתרגעות מתלאות היום. בעבר נגזרו עיצובו ותכנונו של חדר זה מתפקידו הפונקציונלי בלבד, אך היום מראהו מתחרה בכבוד מול בתי ספא מפנקים ומחשבה רבה מושקעת בתכנון כל פרט שבו, תוך הכרה בצורך החיוני בטיפוח עצמי ובכל נגזרותיו. לכן, מחדר קטן וצפוף עם אביזרים סניטריים מסורתיים ואריחים משעממים, הפך חדר הרחצה לחדר המפנק ביותר בבית. בבתים מסויימים זהו חלל זוהר ומושקע ממש כמו חדרי הרחצה של בני מלוכה, לרוב עם טוויסט מודרני מסויים. חדרי הרחצה כיום גדולים מבעבר ומשופעים באביזרים המשמשים לנוחות, התרגעות ופינוק ומייצגים את תחושת הטוהר והניקיון מהם נהנים המשתמשים בחדר זה.

לאן הולך כל דבר?

כלים סניטריים: הפריטים העיקריים בחדר הרחצה הם הכלים הסניטריים - אסלה, כיור וכמובן אמבטיה. בעבר שלטו אביזרי סניטציה בעלי עיצוב סטנדרטי וחסר מעוף, לרוב בצבע לבן. היום ניתן למצוא אבזרים אלה במגוון עצום של חומרים, צורות, וגוונים. מסיבה זו גם אין צורך להתחייב למקומות קבועים להתקנתם כמו בצמוד לקיר ובסמוך לקווי הצנרת, אלא ניתן למקמם כמעט בכל מקום בחלל חדר הרחצה.

מיקום זורם של הפריטים: מכיוון שמדובר בחלל שהוא רטוב מעצם יעודו ויש בו סכנת החלקה, רצוי לתכנן מראש את מיקום הפריטים העיקריים כדי שלא יפריעו לזרימת התנועה בחלל, דבר שימנע היתקלויות מיותרות. חשוב לדאוג כמובן למרווח ולאווריריות בחדר זה ולכן כראי למקם את הפריטים כמה שיותר בפנים החלל. לדוגמה, אין למקם את האסלה מול הדלת מטעמי אסתטיקה ושמירה על הפרטיות. במיקום זה בהחלט ניתן להתקין את הכיור.

אחסון: בחדר זה כדאי שיהיו מספיק ארונות אחסון שימנעו בלגן מיותר, אך חשוב גם לא להגזים. עודף ארונות יצור מראה עמוס, במיוחד אם צבעם כהה. בחללים קטנים מומלץ להעדיף ארונות תלויים, כך שתתאפשר גישה קלה ונוחה לכל פינות הרצפה לשם ניקוי. את הארונות מומלץ לתלות על הקיר או למקם מתחת לכיור ואפילו כחלק אינטגרלי מהאמבטיה, על מנת לחסוך מקום וכדי שתתקבל חזות מאווררת וקלילה.

צבע:

מרבית השטח של קירות חדר האמבטיה לא יצבעו אלא יחופו באריחים דקורטיביים, העמידים בפני לחות ומים יותר מצבעי קיר. למרות זאת, שנים של מחקר ופיתוח הפכו גם את צבעי הקיר לידידיו של החדר הרטוב בבית ועמידותם ללחות הופכת אותם בכל זאת לאופציה נוחה וקלה לשדרוג המראה הקיים, מבלי להזדקק לתכנון ממושך או להוצאה כספית גדולה.

הצבעים הנכונים יעניקו תחושת מרחב ונינוחות בחלל זה, תחושה החיונית בדיוק לרגעים הפרטיים והאינטימיים ביותר. שימוש בחומרים ובסגנונות צביעה שונים עשוי לסייע ביצירת אווירה נעימה ובמתן פתרונות לחלל המוגבל בגודלו, לפני הוספת האביזרים המשלימים. גם טיח מינרלי לסוגיו יכול לשמש פתרון דקורטיבי מתאים ולהוות חלופה לקרמיקה המסורתית, משום שאין צורך בחומר נוסף שיגן עליו מפני רטיבות.

העדיפו גוונים בהירים: בחירה בגוונים בהירים תשרה על השוהים בחלל חדר האמבטיה תחושת ניקיון ורוגע. גוונים אלה גם יצרו אשליה ויזואלית של מרחב בחדר זה, שבמרבית המקרים אינו גדול. במקום האריחים הצרים של פסי הדקורציה, תוכלו לעטר באופן מקורי את שולי הקיר או את השטח שמעל לקו הקרמיקה בעזרת שבלונות דקורטיביות. אם משתמשים בצבעי קירות סטנדרטיים יש להקפיד להגן על הצבע בגמר העבודה, בעזרת לכה מיוחדת שתשמור עליו מפני תנאי הרטיבות והלחות.

טרנדים וסגנונות:

מינימליזם: הטרנד המינימליסטי והנקי הוא כיום הסגנון המוביל בחדרי האמבטיה, בניגוד לטרנד שהוביל לפני 10-15 שנה, לפיו נהגו להכביר בגוונים ובמרקמים בתוך החלל הצפוף. כיום בולט השימוש בפריטי עיצוב גדולים ועצמאיים (Free Standing) שמאדירים ומעשירים את החלל וכן פריטים במראה "צף". לאמבטיות העצמאיות נוכחות דומיננטית בחלל, בשל המיקומים הבלתי שגרתיים שניתן לתכנן עבורן. הן גם היחידות התופסות מקום על הרצפה, בניגוד לכיור ולארונות האחסון התלויים.

ירוק בעיניים: המגמה הירוקה בהשראת הטבע חודרת גם היא לחדרי האמבטיה, ומביאה איתה חומרים חדשים לזירה כמו במבוק, קוריאן ואפילו רטאן. שילוב חומרים וצבעים מהטבע מוסיפים לחדרים אלה נעימות וחמימות ומשווים להם מראה אלגנטי ומודרני.

רטרו גם במקלחת: כמו בשאר חדרי הבית, גם לחדר הרחצה הגיע טרנד הרטרו, הן מבחינת הצבעים הדרמטיים והנקיים המאפיינים טרנד זה והן דרך השימוש באריחים בהדפסים בעלי רטרו-שיק. בשורת הרטרו הצבעונית משדרגת את המראה הבנאלי שאפיין חדר זה ודרכה אנו מתוודעים לפסיפסים בצבעים ססגוניים ונועזים, שיוצרים יחד תמונה מרהיבה. על פי אותו טרנד, גם כיורים פרחוניים או בעלי הדפסים גיאומטריים מוסיפים טאץ' אמנותי לחדר הרחצה.

מומחה עיצוב פנים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב