דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קורס הכנה ללידה - סוגים שונים 

מאת    [ 24/10/2011 ]

מילים במאמר: 572   [ נצפה 2463 פעמים ]

למרות שלידה היא תהליך טבעי, שיתרחש בין אם היולדת עברה קורס הכנה ללידה ובין אם לאו, הרי שהעולם המודרני מספק אתגרים והחלטות שונות ,בפניהן עומדת היולדת, שללא הידע המתאים היא עלולה למצוא את עצמה ללא אפשרות של קבלת החלטה מושכלת או ללא ידע בנוגע לזכויותיה או בנוגע להליכים רפואיים שונים. קורסי הכנה ללידה באים על מנת לספק מגוון תשובות ותמיכה ליולדת שבדרך. בין קורסי ההכנה ללידה הקיימים ישנם סוגים רבים ושונים וההבדלים ביניהם רבים. בנוסף, נשים שעברו קורסים איכותיים ומקיפים כהכנה ללידה נוטות להשתמש בפחות משככי כאבים בעת הלידה ולחוות את הלידה כארוע חיובי.

קורס הכנה ללידה בקבוצה או במסגרת פרטית?

ישנם שיקולים רבים העומדים בבסיסי ההחלטה באיזה קורס הכנה ללידה לבחור: שיקולים כלכליים, שיקולי נוחות או שיקולי רלוונטיות. קורסים קבוצתיים הם קורסים זולים מקורסים פרטניים, אך הם קשיחים יותר מבחינת מיקום הקורס, משכו והזמנים בהם הוא מתקיים. כאשר השיקול העיקרי הוא כספי, ייתכן וקורס קבוצתי ייתן מענה טוב יותר מקורס פרטני. כאשר השיקולים העיקריים הם שיקולי נוחות ורלוונטיות, דווקא קורסים פרטניים יתנו מענה טוב יותר כיוון שהם יתרחשו במיקום ובמועד הנוחים לבני הזוג, הם אינם דורשים תכנון מוקדם והרשמה זמן רב לפני תחילת הקורס, וכי הם מכוונים ספציפית לדרישות הזוג וצרכיו.

קורסים פרטניים הם לרב קצרים מקורסים קבוצתיים. למרות היתרונות של קורסים פרטניים, לקורס קבוצתי יש יתרון נוסף על הכספי והוא בכך שעצם המפגש עם זוגות אחרים במצבכם יאפשר העשרת החוויה, יצירת קשרים ארוכי טווח גם לאחר הלידה וחשיפה למגוון דעות ורעיונות רחב יותר.

קורס הכנה פרטי או במסגרת מוסדית?

איכותו של קורס הכנה ללידה פרטי (גם הקבוצתיים שבהם) נקבעת על פי איכותה של המדריכה המעבירה את הקורס ותכניו, אולם בכל מקרה הוא יקר יותר מקורס המאורגן על ידי מוסד ציבורי כגון קופות החולים או בתי החולים. הקורסים המועברים על ידי קופות החולים ובתי החולים נוטים להיות בסיסיים ולכסות את נושאי האנטומיה והפיזיולוגיה של הלידה, משככי הכאבים ופרוצדורות רפואיות בעת הלידה בלבד.

קורס ראשון או קורס רענון?

גם אלו אשר עברו כבר לידות וקורסי הכנה ללידה יכולים להיעזר במעבר קורס רענון לקראת הלידה, במיוחד אם מדובר בלידה בעלת מאפיינים מיוחדים כגון לידה חוזרת, לידה וגינאלית לאחר לידה קיסרית (VBAC) או לידת תאומים. בנוסף, קורסי רענון מאפשרים לעבד את חווית הלידה הקודמת וליצור חוויה מתקנת ללידה הראשונה.

קורסים ממוקדים בסוג לידה מסוים או קורסים כללים לכלל מגוון הלידות?

ישנם קורסי הכנה ללידה הממוקדים בסוג מסוים של לידות כגון לידות טבעיות, לידות עם אפידורל (אלו הקורסים הניתנים במסגרת בתי החולים וקופות החולים), לידות קיסריות או קורסים כלליים המכסים את כלל הלידות האפשריות.

כאשר לא ידוע מה יקרה בלידה הקרובה, דבר הנכון בעיקר בלידה ראשונה, הכנה לכלל הלידות האפשריות תפתח בפני היולדת את כלל האפשרויות בהן היא עלולה להתקל או שבהן היא עשויה לבחור. בקורס הכנה ללידה של בתי החולים למשל, קרוב לוודאי שהיא לא תשמע על טכניקות אלטרנטיביות של לידה טבעית.

מה כדאי לוודא שנכלל במסגרת החומר המועבר בקורס הכנה ללידה?

    • מידע על האנטומיה והפיזיולוגיה של הלידה.
    • משככי כאבים רפואיים המשמשים בעת הלידה.
    • התערבויות רפואיות אפשריות בעת הלידה.
    • יתרונות וחסרונות של הליכים רפואיים שונים במהלך הלידה וזכויותיכם ביחס להליכים אלו.
    • אפשרויות טבעיות והדגמות של התמודדות עם כאבי הלידה. גם אם התכנון הוא לקבל משככי כאבים, יולדות נאלצות להתמודד עם כאבים לפני קבלת האפידורל ובעת הלידה עצמה.
    • נושאים הקשורים בהנקה – בעיות שעלולות להתעורר, דרכי התמודדות עם בעיות אלו ומתי ולמי כדאי לפנות אם נזקקים לעזרה.
    • הסברים וטיפים בנושאי הורות וזוגיות.

קורס הכנה ללידה טוב מכין את היולדת והזוג לחוויה חיובית יותר, תוך מתן ארגז כלים העוזר בהתמודדות עם העולם הרפואי וההחלטות השונות שבני הזוג יידרשו לקבל במהלך הלידה ולאחריה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב