דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להישאר בבית עם מטפלת או לעבור לבית אבות? 

מאת    [ 24/10/2011 ]

מילים במאמר: 430   [ נצפה 2130 פעמים ]

קשישים רבים חוצים את קו הגבול של גיל הזהב כאשר הם "סוחבים" עימם בעיות רפואיות בדרגות חומרה שונות אשר לעיתים אף מצריכות השגחה וטיפול סיעודיים. הקשישים הסיעודיים זקוקים להשגחה וטיפול צמודים, עובדה אשר מאפשרת בפניהם שתי ברירות ? לעבור לבית אבות סיעודי או להישאר בבית עם מטפלת. איזו אופציה עדיפה?

להלן ההבדלים המשמעותיים יותר בין שתי האפשרויות כך שמלאכת ההחלטה תהיה הרבה יותר קלה.

 

להישאר בבית עם מטפלת

מבחן ה- ADL, מעניק ציון מספרי המלמד על מידת ההזדקקות של הקשיש להשגחה וטיפול סיעודיים. קשישים אשר הוגדרו כבעלי יכולת לחיות בגפם עדיין זקוקים לעזרה כלשהי, אותה עשויה למלא מטפלת שאיננה סיעודית אלא כנותנת שירות של עזרה בסיסית בבית כגון ניקיון, עזרה בקניות וכו'. הקשישים אשר כן זקוקים לעזרה סיעודית ובוחרים להישאר עם מטפלת (עובדת זרה או מקומית) זוכים להשגחה סיעודית ומקצועית בסביבה המוכרת והטבעית שהם רגילים לה.

 

בית אבות

בית אבות מהווה מסגרת רפואית, סיעודית וחברתית עבור קשישים רבים אשר חיים בסביבה מוגנת ובטוחה הכוללת דיור בטוח, ארוחות מסודרות, שירותי תחזוקה ופעילויות חברתיות מגוונות. קיימים מספר סוגים של בתי אבות אשר נועדו לתת מענה הולם לצרכיהם של קשישים רבים בהתאם למצבם התפקודי הרפואי והנפשי גם יחד. יש לציין כי קיימים גם בתי אבות משולבים כך שבמידה ואחד מבני הזוג הקישים מוגדר סיעודי והשני לא, עדיין תינתן להם האפשרות להמשיך ולחיות באותה המסגרת ולא להיפרד.

 

אז מה עדיף?

עליכם לקחת בחשבון את ההבדלים הבאים בבואכם לבחור בין שתי האפשרויות :


    • עלות כספית ? העסקת מטפל בבית הקשיש יקרה במיוחד כאשר עושים זאת באופן פרטי, עלות אשר מופחתת באופן משמעותי במידה וניתן אישור לכך מהביטוח הלאומי. יש להוסיף לעלות הטיפול גם את עלות ההוצאות השוטפות של אחזקת הבית, קניית המזון וההתניידות ממקום למקום.
    • שינויים ? קשישים רבים מפחדים לעזוב את ביתם אל עבר הלא נודע גם כאשר דבר זה בסופו של דבר בא עליהם לטובה. קשישים אשר נשארים בבית עם מטפלת זוכים להישאר בסביבתם המוכרת מלבד השינוי של כניסת אדם נוסף (המטפל) אל חייהם. קשישים אשר עוברים לבית אבות משנים את סביבתם וזקוקים לתקופת הסתגלות.
    • חברה והשגחה ? המטפל הסיעודי אינו רופא. כמו כן, הישארות בין כתלי הבית עלולה לייצר מצב של בידוד חברתי אשר התרחשותו תלויה באופן בלעדי באסרטיביות המטפל. בתי אבות הינם מסגרת רפואית וחברתית כאחד. בין כותלי בתי האבות הקשישים זוכים  לטיפולים רפואיים, שירותי סיעוד מתקדמים וחיי חברה פעילים אשר לא תלויים במטפל אחד ויחיד אלא בבית האבות כמכלול.

 

כעת שאתם יודעים מעט יותר על ההבדל בין הישארות בבית עם מטפלת לבין מעבר לבית אבות, ההחלטה עוברת לידיים שלכם ואנו בטוחים וסמוכים כי שיקול דעתכם יוביל אתכם להחלטה הנכונה. בהצלחה...

 

שישים פלוס הוא אתר המציע פתרונות דיור מגוונים למבוגר, פתרונות תעסוקה, נותן מידע על תרבות הפנאי של המבוגרים, מרכז אינפורמציה רפואית, לרבות מידע על רופאים, מרפאים בעיסוק, עובדים סוציאליים, ומטפלים למיניהם. האתר נותן גם מידע פיננסי למבוגרים, לרבות יעוץ פנסי


http://www.60plus-israel.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב