דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


היא כועסת עליך? שתאכל! 

מאת    [ 23/10/2011 ]

מילים במאמר: 842   [ נצפה 2640 פעמים ]

במאמר "למה נשים אוהבות לדבר וגברים לא רוצים להקשיב?" סיפרתי לכם, הגברים, מה זה אומר אישה לחוצה: אישה לחוצה זאת אישה שחסר לה סרוטונין, מה שלא עושה טוב למערכת היחסים שלכם. הדגשתי עד כמה חשוב לתת לנשים שלכם את התחושה שאתם מקשיבים להן. כי כשאתפ נותנים להן לחלוק את מחשבותיהן ורגשותיהן, אתם עוזרים להן לייצר סרוטונין שמרגיע אותן.

אבל כמו תמיד, העניין הוא קצת יותר מורכב מכך. ישנם מצבים בהם לא משנה עד כמה תהיו קשובים, תהנהנו במרץ ותהיו שם בשבילה, עדיין גופה ומוחה של האישה שלכם יישארו בסטרס.

זאת כיוון שיש עוד משהו חשוב מאד שנשים צריכות כדי לייצר סרוטונין ולהירגע - סוכר בדם. אם רמות הסוכר בדם של אישה נמוכות מידי, לא משנה עד כמה בן זוגה יקשיב לה, היא עדיין לא תצליח לייצר מספיק סרוטונין שירגיע אותה, ולכן הוא עדיין עלול למצוא את עצמו מואשם על משהו שהוא עשה לפני חודש או שנה.

כלומר- המריבות שלכם יכולות להיות בכלל תוצאה של חוסר סוכר בדם של בת הזוג שלך! יכול להיות ששם הכול מתחיל והכול נגמר.

איזון נכון של הסוכר בדם חשוב יותר לנשים מאשר לגברים, בגלל ,כאמור, שהן מחסלות את מלאי הסרוטונין שלהן במהירות לאורך יום עבודה תובעני, ובגלל שלגברים יש רמת סוכר גבוהה יותר בדם מלכתחילה. כמו כן- אצל נשים יש יותר תנודות בגובה הסוכר בדם לאורך היום. המוח לא אוגר לעצמו סוכר לעתיד. מה שהוא מקבל באותו הזמן- זה מה שהוא צורך. בלי סוכר- המוח לא יכול לייצר סרוטונין ולגרום לאישה להרגיש רגועה ומרוצה.

אז אם אתה רוצה אישה שמרגישה טוב- המחקרים ממליצים לך לוודא שהיא אוכלת טוב.

אישה רעבה עלולה לשכוח את כל הטוב שאי פעם עשית עבורה ולזכור לך רק את הדברים הרעים. כל שעליך לעשות הוא לעקוב אחר רמזים על "נפילת סוכר"- להקשיב לה, לנוד בראשך- ואם אתם בטיול ולא בבית - לחפש מסעדה בהקדם האפשרי.

זאת לדעתי אחת הסיבות להתפתחותו האבולוציונית של תסריט הדייט הקלאסי. גבר מזמין אישה למסעדה או בית קפה, מתיישב מולה מעבר לשולחן, ומדובב אותה לשיחה. זהו שילוב קלאסי מנצח אם אתם רוצים לגרום לאישה להיות רגועה ונינוחה, כי אתם תופסים שתי ציפורים במכה- היא גם מאזנת את רמת הסוכר בדם שלה, וגם אומרת את אשר על ליבה ומייצרת סרוטונין.

אני שומעת באוזני רוחי את כל המתקוממים בעת קריאת השורות הללו- איך אני מעיזה לתאר בצורה קלינית קרה כל כך דייט רומנטי? איך הורדתי את מטרת הכימיה בין הנשמות למטרה גשמית כל כך כמו איזון הסוכר בדם?

זו בדיוק הסיבה שדייטים בבתי קפה נועדו יותר לזוגות נשואים מאשר לרווקים ורווקות המחפשים זוגיות!

נמצא קשר מחקרי בין הלמות לב להתאהבות. אני לגמרי מאמינה שלצרכי היכרות רומנטית, בתי קפה הם המקום האחרון שמומלץ. הם לא ממלאים את התפקיד המתאים לשני אנשים זרים שמחפשים אהבה. להיכרות רומנטית צריך הלמות לב- צריך מקום שיגרום לדם לזוז קצת בעורקים. מועדון, פארק, אופנים, נדנדות, רכיבה על סוסים, או כל רעיון אחר שעולה בדעתכם. אבל לא בית קפה. הרשמיות של בית קפה מקבעת את הדם הזורם בעצלתיים בגופכם, משועמם עד מוות.

מה שאירוני הוא שאנשים מפסיקים לצאת לדייטים לאחר שהם התחתנו (זה עם זו כמובן, לא עם אחרים). הם משאירים את האהבה לידיה של הספונטניות, וחושבים שלאחר שמטרת השגת הזוגיות הושגה, השאר בידי שמיים.

ד"ר ג'ון גריי טוען שדייט הוא אחד מהטריקים הפשוטים לעירור האהבה והרומנטיקה מחדש- שהגברים יעשו את אותן הפעולות שהם עשו לצורך חיזור ורומנטיקה בתחילת הקשר, ושהנשים ישמרו את החיוך והתגובה המוקסמת שלהם למחוות הללו כפי שהן עשו בתחילת הקשר.

זאת כיוון שבדיוק כמו שהורמונים יוצרים הרגשה והתנהגות, התנהגות יוצרת שוב הורמונים- כך אפשר ממש מתוך בחירה להעלות את רמת ההורמונים הרומנטיים שנותנים תחושה טובה, כמו אוקסיטוצין וסרוטונין.

אז היא צריכה סוכר בדם, אה? אתם בוודאי רוצים למצוא לכך את פתרון הקסם: אולי פשוט ניקח חטיף אנרגיה או כוס מילקשייק?

חטיף אנרגיה או כוס מילקשייק לא יהיו הפתרון שלכם לבעיה. מאכלים מעובדים, מזון מהיר או מזון עתיר סוכר רק מגבירים את התנודות ברמת הסוכר בדם, כיוון שהם גורמים לסוכר לעלות במהירות, ואז לצנוח עוד יותר מהר. בזמן הצניחה הזו, מופרש הורמון הקורטיזול- ההורמון הידוע שמלווה מצבי סטרס. וכשיש קורטיזול בדם, קשה יותר לגוף לייצר את ההורמונים שמרגיעים אתכם- טסוטסטרון לגברים ואוקסיטוצין לנשים.

כלומר- גם אם אין לך סיבה להיות בסטרס, ואתה אוכל מזונות עתירי סוכר- הגוף שלך נכנס לסטרס מאליו וזה הזמן שבו אתם מתחילים להרגיש לא טוב או שמצב רוחכם יורד. וכשזה קורה, אתם יותר מועדים למריבות, ומריבות משפיעות על נשים גם ביום שלמחרת! מעגל כשפים מסוכן...

פרופסור אנג'לה היקס מווסטמינסטר קולג', הראתה ביוני האחרון במחקר שפורסם ב Personal Relationships שרק אצל נשים נמצאה השפעה של מריבה על רמת הקורטיזול בדם שלהן ביום למחרת. הורמון הסטרס הזה נשאר גבוה בדמן גם יום לאחר מריבה רומנטית. התחלת יום עם קורטיזול גבוה משפיעה על התנהלות היומית כולה כיוון שזה משנה את סף הרגישות למצבים מלחצים או מעוררים מצוקה. כך אישה מחסלת עוד יותר מהר את מלאי הסרוטונין שלה והמהומה נמשכת.

כלומר, אם תחשבו על זה- קמח לבן, פאסט-פוד וקינוחים, הורסים לכם את מערכת היחסים כי הם יוצרים נשים, שאם הן לא לחוצות מהעבודה, הן בסטרס מחוסר סוכר בדם, ואם לא בגלל זה- אז הן בסטרס מעודף סוכר שמגיע מתזונה לא מאוזנת.

אז למעשה - הדרך לאושר של שניכם מתחילה ב- לאכול נכון ולדאוג להוריד את רמות המתח של הנשים שלכם.

רחלי לנגפורד, חוקרת מוח, עוסקת כיום בחקר הקשר בין אהבה ומוח. ספרה הראשון "דרוש נסיך על סוס לבן" עוסק בחוויית הפגישה העיוורת (בליינד דייט) בציבור הדתי, תוך שילוב מחקרי מוח ופסיכולוגיה בנושאים המלווים בחירת בן-זוג. מאמריה של רחלי מתפרסמים דרך קבע במדיות השונות, לרבות אתר החדשות YNET, והיא מעבירה הרצאות וסדנאות בכל רחבי הארץ.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב