דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


זהב לבן אל מול זהב טהור 

מאת    [ 23/10/2011 ]

מילים במאמר: 423   [ נצפה 2666 פעמים ]

רבים אינם מכירים את הזהב הלבן, מה שנראה לעיתים יוקרתי יותר או מושך יותר אך למעשה זה הוא חומר פשוט יותר מהזהב הטהור. זהב לבן הוא למעשה תרכובת של זהב טהור עם ניקל או פלדיום, לרוב ניקל בגלל מחירו הזול יותר. מה שהופך למעשה את הזהב הלבן לזהב לא טהור ב-100 אחוז ולמעשה לזול יותר על פני הזהב הטהור.

הזהב הלבן הינו חומר ייחודי בעולם התכשיטים, מראהו משגע ונראה יפה יותר מהכסף ומהזהב הטהור מקנה לו השראה יקרה ונדירה מאוד יותר מתכשיטים אחרים העשויים כסף ואפילו זהב טהור.

בשנים האחרונות, בעיקר לאחר המשבר העולמי, מחירי זהב בכל העולם קפצו ואיתם גם מחירי חומרי גלם נוספים כגון יהלומים, נחושת ועוד. כל אלו הובילו לשינוי במכירת זהב ומכירת יהלומים בכל חנויות ורשתות התכשיטים המובילות בעולם. כאשר המחיר עולה, פחות ופחות אנשים מגיעים כדי לרכוש מוצר יקר כל כך. מה שהוביל רבים לבחור בתכשיטים אחרים, העשויים חומרים זולים יותר ובניהם גם תכשיטים העשויים זהב לבן.

מה אופנתי יותר?

רבים תוהים מה אופנתי יותר בימינו, האם זה הזהב הלבן או הזהב שנשאר במקומו כאחד המתכות היוקרתיות והיפות ביותר בטבע? קשה מאוד לענות על השאלה שכן לכל אדם טעם שונה, בכל תרבות מנהגים ודרכים שונות להסתכל על אופנה כך מה שאופנתי במקום אחד יהיה מוזר במקום אחר או בתרבות אחרת. למרות כל זאת מכירת זהב ומכירת יהלומים ממשיכות בכל רחבי העולם וניתן לראות בכל מקום תכשיטים רבים העשויים זהב או יהלומים נמכרים כל הזמן.

זהב לבן או רגיל – מה עדיף?

רבים תוהים מה עדיף, ביחוד כאשר מחיר זהב בכל רחבי העולם עולים, ניתן לראות כי רבים מתלבטים במה לבחור, בזהב לבן או בזהב טהור? השיקול העיקרי הוא סכום הכסף אותו מוציאים. תכשיט העשוי כולו זהב יעלה כסף רב, תכשיט עשוי זהב לבן יעלה זול יותר מכיוון שריכוז הזהב נמוך יותר ואינו קרוב ל-100 אחוז כמו בזהב הטהור.

בתרבויות רבות, מקומות גיאוגרפים בעולם בעלי מנטליות שונה, נתפסים הזהב והזהב הלבן בצורה שונה. במקומות מסוימים מסמל הזהב יוקרה ואצולה, במקומות אחרים אין חשיבות והזהב הלבן נתפס כדבר יפה ויקר יותר מהזהב הטהור.

מה יוקרתי יותר?

השאלה הגדולה שלמעשה מסכמת הכל, מה יוקרתי יותר? האם זה הוא הזהב הלבן או הזהב הטהור? מבחינת מחיר הזהב הטהור יקר יותר, שכן הוא מכיל כולו זהב ולעומתו הזהב הלבן הוא זהב עם מתכת אחרת, זולה יותר, המקנה לו את המראה המיוחד.

מחירי זהב בכל רחבי העולם עלו בשנים האחרונות, אך למרות זאת ניתן לראות בכל תרבות ובכל מקום גיאוגרפי מכירת זהב ומכירת יהלומים בחנויות ורשתות תכשיטים בכל קניון, מרכז מסחרי או מרכז תיירות שקיים.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב