דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


היקף צרכנות הזהב והיהלומים בישראל 

מאת    [ 23/10/2011 ]

מילים במאמר: 434   [ נצפה 2450 פעמים ]

זהב ויהלומים סימלו, עוד מימים עברו, הוד, פאר ויוקרה רבה ושימשו עשירים, בני אצולה ומנהיגים רבים עוד מתקופת התנ"ך. עם חלוף הימים סימל הזהב גם כמטבע סחר בתרבויות שונות ונסחר בין סוחרים ואנשים בכל רחבי העולם תוך שהוא נחשב למטבע היקר ביותר תמורתו נתנו מגוון רחב של סחורות. מחירו של הזהב רק הלך וצמח וכיום הוא שווה הרבה יותר משהייה שווה בעבר אודות לאיכותו כיום, לכמות הזהב בשוק ולביקוש ההולך וגובר לחומר זה.

 

כמו הזהב, גם היהלום נחשב לאחד החומרים היקרים ביותר בעולם כולו כשהוא מצרך נדיר במיוחד. היהלום גם הוא מוכר לנו מימי קדם, נחשב ליוקרתי עוד יותר ביחס לזהב ויש האומרים כי זהו החומר היקר ביותר בעולם כולו בעיקר בשל הנדירות שלו בטבע ואופן היווצרותו. היהלום הינו למעשה מספר אטומי פחמן אשר הסתדרו בדרך אקראית במיוחד לצורה מיוחדת ההופכת אותם יחדיו ליהלום. היווצרותו יכולה להיות טבעית בלבד שכן ייצור היהלום בצורה תעשייתית אינו שווה את מחירו ומביא להפסדים כלכליים.

 

כיום משמשים החומרים הללו בעיקר בעולם התכשיטים אך אנו יכולים לפגוש אותם גם בעולם הטכנולוגיה, הבנייה ועוד. השימוש בבנייה נעשה בעיקר באמצעות דיסק יהלום, היום והיהלום נחשב לחומר החזק בטבע הוא יכול לחתוך כל חומר אחר ודיסקים העשויים יהלום נפוצים בכל השוק ומשמשים בתעשיית הבנייה, השיפוצים, הפרזול, ועוד. מנגד משתמשים ביתרונות הזהב בעיקר בתחום המוליכות בעולם הטכנולוגי להעברת מידע וחשמל במהירות ובאיכות רבה יותר בסיבים אופטיים, חוטי חשמל, כבל להעברת מידע ועוד כך שמכירת זהב נעשית לא רק לעולם התכשיטים אלה לשימושים נוספים כמו גם מכירת יהלומים בעולם כולו.

 

בישראל, כמו בשאר מדינות העולם, הביקוש לזהב ויהלומים הולך וגובר עם חלוף השנים. צרכנות התכשיטים בישראל מדווחת על עליי במכירת זהב ומכירת יהלומים ואף עקב כך לעלייה במחירי הזהב בעולם כולו. חנויות תכשיטים רבות נפתחות ברחבי ישראל ומציעות מגוון רחב של תכשיטים בעיצובים ובסגנונות עוצרי נשימה למטרות רבות החל מטבעות אירוסין ועד לעגילים משובצים ושרשראות.

 

התרבותה ישראלית נשענת רבות על עולם התכשיטים ואנו רואים תכשיטים מסוגים שונים אותם עונדים כמעט כולם. היקף ענידת התכשיטים עולה על 90 אחוז מהאוכלוסייה הבוגרת כשהיקף מכירת זהב ומכירת יהלומים בישראל מגיע לעשרות ואף מאות מיליוני שקלים בכל שנה ושנה. חשוב לציין כי גם עליית מחירי הזהב בשנים האחרונות הביאה לעליה בסכומי הכסף הרבים המתגלגלים בענף זה.

 

שוק התכשיטים נוחל תהפוכות רבות בעיקר בשל התנודות בשווקים העולמיים המביאים לשינויים בעלויות השינוע, תנודות הדולר, הביקוש וגורמים רבים נוספים. למרות כל התנודות הללו המשפיעות על מחיר הזהב אנו רואים כי מקומו של הזהב וגם היהלומים נשאר קבוע בתרבות האדם בכל מדינות העולם ולא עתיד להיעלם בקרוב.

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב