דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים חשובים לבגרות 

מאת    [ 23/10/2011 ]

מילים במאמר: 456   [ נצפה 2157 פעמים ]

תלמידים של לחמן בגרות ממליצים על טיפים לקראת המבחן בבגרות

השבועות האחרונים לקראת מבחני הבגרות יכולים להיות קשים ומייגעים, אבל הדעה שלי היא שבאמת "הכל בראש", וזה באמת נכון! האני מאמין שלי ללמידה לקראת מבחני הבגרות הוא ללמוד הכי טוב שאפשר, לעשות את המקסימום בשביל להגיע לתוצאות הטובות ביותר, ולהשתדל להפוך את התקופה לנסבלת ככל שניתן. בתקופה של למידה למבחנים מתגבשות טכניקות וטקטיקות שונות ללמידה יעילה ומהירה ככל שאפשר כדי למקסם תוצאות בזמן הקצר ביותר. כמובן שהטיפים שלי סובייקטיביים, אבל גם אם טיפ או שניים שלי יכולים לעזור לכם בלימוד לבגרות, אז הרווחתם.

הבגרויות קשות לחלק מהתלמידים יותר בגלל למידה לא נכונה בבית. הבעיה הגדולה שלי הינה להגיע לרמת ריכוז מקסימאלית, להיכנס ל"שוונג" וללמוד ברצינות כמה שעות ללא הפסקה. כולנו מכירים את הקשיים שיש ברקע: טלוויזיה, רדיו וטלפון. את הכול אני מכבה ומרחיק ככל הניתן מהחדר, בהבנה שאם הם יהיו נגישים הם ישבשו לי את הריכוז ולא יתנו לי להתמקד בחומר הנלמד ברצינות הרצויה.

לאחר כיבוי הנייד והטלוויזיה צריך לוחות זמנים, אחרת כמות החומר הגדולה תלחיץ אותנו ולא נצליח להתמקד בדברים החשובים. לכן לפני הכל אסכם את הנושאים השונים במקצוע מסוים, אחלק את החומר לכמויות עמודים וחשיבות מבחינת אחוזים בבחינה וכך אוכל לגבש לי לוח זמנים ריאלי. אם יש לי שלושה ימים ללמוד למבחן ביום הראשון אשתדל לעבור על 80 אחוז מהחומר לפחות. אתחיל בנושאים הקשים – שלרוב מהווים אחוז גבוה בבחינה עצמה. רק כשאסיים לעבור על כל החומר של נושא מסוים אמשיך לנושא הבא, כך אשתדל לא להתפזר ולערבב כמה נושאים באותו זמן.

הדרך הכי טובה שלי לזכור את החומר היא לתמצת אותו לכדי סיכום. מבחינתי, קריאה בלבד של החומר הלימודי לא מהווה למידה מספקת בכדי לזכור אותו בעל פה ולכן הלמידה הראשונה שלי, שהוכחה כבר בעבר כיעילה, הינה סיכום החומר בכתב על הדף. אחרי הקריאה הראשונית של החומר אני מסכם בתמציתיות, לרוב ביחס אחד לשלוש, כלומר עמוד אחד מהחומר מתומצת לכשליש עמוד וכן הלאה. את הסיכום שהכנתי אתמצת בקצרה יום לפני המבחן וכך החומר יחדור לי לראש בצורה יעילה ומהירה. יש לשים לב לא לפספס נקודות חשובות ולהדגיש במרקר את הנושאים החשובים יותר, משפטים ממורקרים יעלו בזיכרון ביתר קלות.

למידה ממבחני בגרות של שנים קודמות הינה דרך מצוינת לבחון איזה מהנושאים באמת חשובים ובאיזה להתמקד יותר. כמו כן, זוהי עוד דרך יעילה לבחון את עצמי ולוודא שהידע חלחל והתשובות קופצות לנו בראש. לא מספיק לעבור על מבחן בגרות אחד, רצוי להשיג כשלושה מבחנים משנים קודמות, בעדיפות מהשנים האחרונות. ניתן למצוא מבחני בגרות ותשובות בלחמן בגרויות ולהיעזר בטיפים שמתעדכנים כל הזמן.

לסיכום, בכדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר במבחני הבגרות, יש להפיק את המרב מתקופת הלימודים, כמו גם לנצל את הזמן ולהיות ממוקדים ככל שניתן. לנטרל הסחות דעת שיכולים להפריע בלמידה, ולארגן את הנושאים לפי סדר הגיוני ברלוונטיות למיקוד שניתן לקראת הבחינה.

בהצלחה!

מוגש כשירות לציבור על ידי לחמן בגרויות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב