דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עלייה בפופולאריות לימודי העיצוב 

מאת    [ 23/10/2011 ]

מילים במאמר: 462   [ נצפה 2121 פעמים ]

תחומי העיצוב השונים הולכים ותופסים תאוצה בשנים האחרונות. העיצוב נכנס לתחומי חיים רבים בעולם המודרני: אדריכלות חוץ ופנים ועיצוב פנים לצד עיצוב בגדים, תלבושות או אבזור אופנה, תפאורות תיאטרון, איור כרזות פרסום או ספרים, מיתוג מוצרים, עיצוב אריזות ועוד היד נטויה. מקצועות העיצוב השונים דורשים מהעוסקים בהם התמחות מגוונת: הבנה בהיבטים האומנותיים, לצד היכרות וניסיון עם תוכנות הגרפיקה המתקדמות, יכולת לשלב סגנונות מוכרים עם חדשנות ויצירתיות הנדרשים לתכנון חדש.

יתרונות לימוד מקצועות העיצוב

לאלו הבוחרים בלימודי מקצועות העיצוב צפוי מסלול מעניין ומאתגר אשר בסופו רבים ימצאו לא רק עניין אלא גם מקצוע אשר שכרו בצידו. לא רבים המקצועות המשלבים אפשרות למתן ביטוי אמנותי עם היכולת להשתכר במקביל, מקצועות העיצוב הם בין אותם המקצועות הבודדים המאפשרים לשלב בין גורמי המשיכה הללו.

קבלה למסלול לימודי העיצוב

לימודי העיצוב אינם קלים ודורשים משמעת עצמית ומוטיבציה גבוהה מהעוסקים בהם. תחילת מסלול הלימודים הוא בקבלה למוסד לימודי עיצוב מכובד, קבלה שללא הכנה מתאימה היא קשה מאד. כחלק מתנאי הקבלה על התלמידים לעמוד בשלל אתגרים הכוללים מעבר מבחני מיון ייעודים לצד הצגת תיק עבודות מרשים. מועמדים רבים מתקשים ביצירת תיק עבודות מתאים ללא הכנה, הכוונה והדרכה מתאימה. מסלול הלימודים הוא ארוך וקשה ועל התלמיד להיות בטוח כי זהו הכיוון המתאים לו, רצוי עוד לפני תחילת הלימודים.

היום בארץ פועלות מכינות רבות למקצועות העיצוב. במסגרת מכינה לעיצוב ילמדו התלמידים יסודות מתחום העיצוב, יתנסו וידגמו את אופן ומהות הלימודים הנלמדים במגמות העיצוב ויקבלו הדרכה והכוונה בהכנת תיק עבודות והכוונה למבחני הקבלה למסלולי העיצוב. במסגרת הלימודים במכינה לעיצוב התלמידים יתנסו בלימודי העיצוב ויהיה באפשרותם לקבל החלטה מבוססת יותר על האם מדובר בכיוון לימודים המתאים עבורם. אלו שימשיכו ללימודי עיצוב יזכו בסיכויים טובים יותר לקבלה למוסד נחשק ובמקביל יהפכו את חייהם לקלים יותר כאשר חלק מחומר הלימוד יהווה העמקה של ידע קיים במקום התנסות ראשונית.

אפשרויות התעסוקה בתחום העיצוב

מגוון התחומים בהם נזקקים למעצבים הוא רב. המבוקשים שבהם הם תחום בניית אתרי האינטרנט, תחום שהולך ומתפתח בקצב מואץ. במקביל לתחום זה, גם תחום עיצוב המודעות לעיתונים הוא נפוץ. מלבד תחומי בניית האתרים והפרסום, גם תחום הסרטים ותוכניות הטלוויזיה נזקק לשירותם של מעצבים גרפיים מוכשרים המיומנים בשימוש בטכניקות כתלת מימד ועיצוב באמצעות המחשב.

אפשרויות התעסוקה בתחום אף הן רבות: החל משכיר בחברת פרסום, בית דפוס או מערכת עיתון, דרך שכיר בחברות המדיה והטלוויזיה או בתעשיית הסרטים, בחברות תעשייתיות שעליהן לעצב מוצרים ואריזותיהן, לוגואים או אייקונים ואתרים. כיוון אחר הפתוח בפני המעצבים הוא עבודה כפרילנסר עצמאי. תכנון כרטיסי ביקור, לוגו של חברות, עלונים, הזמנות או עיצוב חוברות כל אלו הם מבין הדברים שיש לגרפיקאי העצמאי להציע לעולם העסקים והפרטיים.

 לימודי עיצוב קורצים לרבים מכיוון שהם משלבים אתגרים יצירתיים, טכנולוגיים ואפשרות להשתכר ולהתמקצע בעבודה שהיא גם אמנות. תוכנות המחשב הפכו את מקצועות העיצוב לנגישים עבור אנשים שבעבר מקצועות אלו היו חסומים בפניהם, והביקוש רב ועולה משנה לשנה. כדי להתמודד עם הביקוש הרב, מכינות לעיצוב מציעות הכנה מוקדמת ויתרון בקבלה והכנה ללימודי העיצוב.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב