דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פזמונאי וכתיבת פזמונים שיהיו להיטים 

מאת    [ 03/11/2007 ]

מילים במאמר: 536   [ נצפה 6407 פעמים ]

שירים רבים , או ליתר דיוק, פזמונים קליטים וטובים תופסים לא אחת את לב אוזני השומעים. הפזמונים נקלטים כהרף עין וגולשים בהנאה אל החשק להאזין להם שוב ושוב. לעיתים הם מתנגנים מספר פעמים כה רב בצליליהם המשובחים עד כי ההנאה נכנסת ומשוטטת טבעית בחדרי הלב היפים. משם היא ממשיכה להתפתחות נפנוף ידיים של ריקוד ולתחילת תנועת חשק הרגליים לזוז על רחבת הריקודים. גם אם רחבה זו היא בחיים עצמם , תוך כדי היומיום.

פזמונאי טוב , תפקידו לקלוט את הלכי הרוח של האנשים ביומיום, לשקף בכתיבתו את טעם הציבור, לדעת לגעת בנושאים קלילים כבקשים ובכל אופן ומקרה ליצור כתיבה מזמינה , מהנה ופופולארית. טיב כל אלו ייברא טבעית לפי הלך רוח הפזמונאי ושימתו את ידו על דופק היומיום כמו גם על דופק החיים, על משב רוח הינדוס המנגינות החולפות באוויר הנעים של התנגנות הפזמונים המוכרים לכולנו.

עבודתו של הפזמונאי היא להוות מגדלור בוחן נוגע, ברחש מימי גלי פסיכולוגיית האנשים ולכוון ספינות מילים אל חופים של מנגינות. הו, אז - טובי המלחינים ילבישו על המלל את הצטיירות בגדיהם המושלמים של מילים אלו ,הנרקמים בדמות צלילים. נגיעה מושלמת שבין מגע התוכן , לנגיעת אוושת תנועת תווים בנפש המאזין - יוצר את המפתח המנצח לפתיחת דלתות הצלחת הפזמון.

פזמונאי המכיר את עבודתו היטב הינו בקי דיו בטכניקות עבודה הן מבחינת נושאי התוכן, סידורם בתיבלון מתאים על כירי בישול ההצלחה. טעם המנגינות יינשא בכל פה ויושר בחשק רב. פיצוח סודות פופולאריות הפזמונים מוכרת לו היטב והנאתו מרקימת ותפירת ניסוחים יפים אמורה לקלוע לטעם הקהל. בניגוד לכתיבת פזמון אשר איננו מובנה או מוכוון היכרות עם השוק הרי שעבודה מדוקדקת מקצועית אמורה להניב ללא שום קושי קליעה למטרה שהיא טעם הקהל. טעם הקהל אינו קשה אלא פשוט, פופולארי וממתין למילים פשוטות ומהנות בכל קשת הנושאים הפופולאריים המעסיקים את האדם הקטן ביומיום. 

שירים רבים המצליחים היטב, מגישים עושר צלילים נעים ופשוט הרמוני , הזקוק למילים פשוטות ונעימות. ומי שמסבך - שכרו יוצא בהפסדו, שכן הציבור רגיל ומחבב את סוד קסם הפשטות. שירים רבים יפים ומוכרים גדושים באלמנטים מהנים הנשמעים פשטניים למדי אך קולעים בהצלחה רבה לצורכי קהל היעד. ובתוכם נמצא לרוב תשובות לאלה הבאים :

נוסחאות הכתיבה - למרבית השירים המוצלחים ישנה קלילות אופיינית או אווירה מהנה אשר יודעת להעביר נושאים בזרימה מוצלחת. סוד קסם הנוסחאות תלוי שיווק ,אך גם ביצירת מבנה קליל ונוח לתפיסת האוזן ולדמיון תוכן הדברים מול הצטיירות עיני המאזין. על כך שולט היטב פזמונאי טיבעי.

שיווק והשמעה ברדיו - אינם מספיקים כל עוד הפזמון הינו חסר את האלמנטים ההכרחיים שיהיו טמונים בו כדי לאפשר את הצלחתו. אולם שילוב של פזמון נכון, במשותף עם שיווק מיטבי, בהחלט יצליחו ללא שום קושי לחדור את טעם הקהל ולהישאר זמן רב בשוק הפזמונים והלהיטים.

פניית הפזמון לסוגי טעם שונים - אם כי נראה שלכאורה ישנם טעמים שונים ומגוונים, הרי שבסופו של דבר עין רחבה דיה ומעמיקה של הבנה תשכיל וודאי לקלוט כי ישנו מכנה משותף פופולארי שאותו מסוגל לקלוט כל פזמונאי המבין ביצירת פזמונים.

חיבור מוצלח בין פזמונאי למלחין - זהו דבר קריטי שכן מלחין טוב דיו הינו נושא התכנים באמצעות צביעתם ושילוחם אל תוך חשק המאזין להטמיע אותם טוב יותר בנפשו באמצעות ההצטלצלות. לכן טיב הבנת החיבור הפורה המצוין שבין התוכן לתוצרי הלחנת המלחין הינו עניין מרכזי ביצירת פזמון מנצח.ולא רק זאת, אלא ממש הבנת התהליכים הנפשיים (ובייחוד הילדותיים) שבין אופי כותב המילים לבין אופיו של המלחין שהחליט להלחין את הדברים.   

 

ממציא,
נולדג'וויזר - מנתח ידע ומפתח ידע (מלומד עצמי 13 שנה)
כותב מקצועי (חבר ארגון הכותבים הישראלי)




התמצאות עומק משולבת בתחומי ידע רבים
ראו אודותיי בלחיצה על שמי (המסומן בכחול בראש המאמרים).




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב