דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי זוגיות אינטואיטיבית ומה ההבדל בינה לבין זוגיות רציונלית? 

מאת    [ 22/10/2011 ]

מילים במאמר: 586   [ נצפה 2381 פעמים ]

מהי זוגיות אינטואיטיבית ומה ההבדל בינה לבין זוגיות רציונלית? 

 

 

זוגיות רציונלית

 

דורות שלמים מחונכים על ברכי ההכרה הזוגית הרציונלית. חינוך זה, בדומה למירוץ אחרי ציונים בבית הספר והצורך בתעודה אקדמאית, שם דגש מרכזי על ההיגיון והרציונליות ומבטל למעשה כל היבט אחר של אנושיות, רגש או אינטואיציה.

 

זוגיות רציונלית היא זוגיות לטווח ארוך, רצוי לכל החיים, היא בעלת תכלית ברורה כמו הבאת ילדים והתבססות כלכלית, אין לה מועד סיום אלא רק מועד של התחלה והיא צפויה ותפורה מראש על פי מתכונת מרכזית אחת: מפגש, היכרות, מגורים משותפים, חתונה, ילדים, התבססות וזקנה. 

 

 

 

ההגדרה של זוגיות אינה כוללת שום דבר אחר חוץ מזוגיות רציונלית

 

למעשה, ולמרבה הצער, כשאנשים חושבים על זוגיות - זו בדיוק המתכונת שהם רואים בעיניהם. הם אינם רואים מתכונת אחרת משום שהגדרת הזוגיות היא כה מוטמעת בראש של אנשים שהיא אינה כוללת שום מציאות אחרת חוץ מהזוגיות הרציונלית המוכרת. 

 

התוצאה היא, שכל מי שאינו מתאים מאיזושהי סיבה להגדרת הזוגיות הרציונלית או אינו מוצא את ידיו ורגליו בתוך הגדרה זו - נחשב לכישלון, נחשב לפליט, נחשב למישהו ש"בגד" בשיטה ושמשהו מאוד יסודי "פגום" בו או "דפוק" אצלו - כשלמעשה מה שפגום הוא ההגדרה ולא האנשים.    

 

 

 

זוגיות מחוץ להגדרה

 

כדי להבין מהי זוגיות מחוץ לקופסה יש לשכוח לרגע את ההגדרה של זוגיות רציונלית, לשים אותה בצד, ולהתחיל לחשוב על הגדרה יצירתית למושג זוגיות. למה הדבר דומה? לאותם אנשים מוצלחים שניסו להצליח במסגרת החינוך המקובלת אבל נפלטו ממנה בבושת פנים כי היא לא התאימה להם, ולימים הפכו לאנשים מפורסמים ומוצלחים, גאונים ובולטים בתחום שאותו הם המציאו בצורה אינטואיטיבית. חשוב להבין, שזה לא שאנשים אלה לא התאימו לשיטת החינוך הרציונלית, אלא ששיטת החינוך הרציונלית, שהיא מטבעה צרה ומתאימה רק לאנשים רציונלים - לא התאימה להם.

 

הסיבה שאנשים אלה הפכו למוצלחים, אינה נובעת מכך שהם ניסו להתאים את עצמם לשיטת החינוך הרציונלית והצליחו בכך בסופו של דבר, אלא בדיוק להיפך - בגלל שהם וויתרו על שיטה זו ופנו לדרך אינטואיטיבית ויצירתית יותר. כיוון שהדרך האינטואיטיבית והשונה דווקא התאימה להם מאוד - הם החלו להצליח ולהגיע להישגים, חלקם מופלאים וחסרי תקדים.

 

 

 

היציאה ממסגרת החשיבה הרגילה

 

אנשיים רבים "נכשלים" בניסיונם ליצור ולבנות זוגיות רגילה ורציונלית, זוגיות "נורמלית" ומקובלת - ממש כמו בספרים. הם מנסים שוב ושוב מתוך מחשבה שמשהו פגום בהם, ושאם הם ימשיכו לנסות עוד קצת - ביום מן הימים הם יצליחו. גישה נפסדת זו מבטאת יותר את הייאוש שלהם מעצמם וממי שהם באמת ופחות את התקווה שלהם להיות באמת מה שהם ולחשוב בצורה שבאמת מתאימה להם - מחוץ לקופסה.

 

זוגיות אינטואיטיבית היא זוגיות מחוץ להגדרת הזוגיות "הנורמלית". היא אינה מובנית ומסודרת, אלא היא יותר הרפתקנית, יצירתית, ברת חלוף ואינטואיטיבית. הדבר המרכזי בזוגיות אינטואיטיבית היא הביטוי האישי, הרגש, היצירתיות והחדווה. זו אינה זוגיות שמטרתה היא רק ארצית או תכליתית, אלא זו זוגיות שמטרתה ומהותה המרכזית היא הנאה ויצירה, יציאה מהדפוס המקובל וחופש.

 

 

 

דפוסי חשיבה בלתי מוכרים

 

ברגע שיוצאים מדפוס החשיבה המקובל נתקלים מייד בשתי בעיות מרכזיות: האחת, יש צורך להמציא לבד הגדרות אישיות חדשות כי מחוץ לקופסה אין שום הגדרה שהיא מוכנה מראש. השנייה, יש להשתחרר מהמחשבה המוטעית שההגדרות החדשות והמומצאות הללו הן כביכול "בעייתיות", "מוטעות", "בלתי אפשריות" או "פסולות". 

 

לדוגמה, עד שלא הגיע סגנון הראפ לעולם שירה תמיד נחשבה לזמרה ולא לדיבור. כיום, גם דיבור נכלל במסגרת השירה. מדוע? כי מישהו החליט לשנות את ההגדרה הישנה והמקובלת של שירה. זכרו, רק אם תשנו את ההגדרות הזוגיות שלכם למשהו אינטואיטיבי, יצירתי ואישי יותר - תוכלו ליצרו מערכות יחסים בסגנון האינטואיטיבי שלכם. 

 

 

וטיפ לסיום: אם אתם מסוג האנשים שלא מוצאים את הידיים והרגליים במערכות יחסים מקובלות ונורמליות - ייתכן בהחלט שהפגם אינו בכם, אלא שמערכות יחסים אלה פשוט אינן מתאימות לכם.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב