דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פול מקרטני ויתר על הסכם ממון, אבל מה אתכם? 

מאת    [ 20/10/2011 ]

מילים במאמר: 663   [ נצפה 2336 פעמים ]

לפני שבוע התבשרנו כי זמר החיפושיות לשעבר, פול מקרטני בן ה- 69, התחתן במזל טוב בפעם השלישית עם ננסי שבל היהודייה. לצד החגיגה, הצהובונים האנגלים וגם התקשורת העולמית, עסקו בשאלה מדוע מקרטני, אחד מהמוסיקאים העשירים בעולם, בחר שלא לערוך הסכם ממון עם אשתו הטרייה. הסוגיה קיבלה משנה תוקף, היות ובנישואיו הקודמים לדוגמנית הת'ר מילס, הוא נאלץ לשלם לה מעל ל- 50 מליון דולר לאחר שהשניים התגרשו (וזאת לאחר שהיא דרשה לא פחות מ- 250 מליון!).

מקרטני טען שהוא עדיין מאמין באהבה ולכן הוא לא צריך לעגן את הנישואין בהסכמים למיניהם. הציניקנים יאמרו שהיות ושבל באה ממשפחה אמידה, הוא לא חושש שהיא תחמוד את כספו. יכול להיות שהמחשבה של הזמר האנגלי קצת תמימה ויכול להיות שלא, אבל בכל מקרה תמיד יש לשקול בכובד ראש את סוגיית עריכת הסכם ממון לפני החתונה – לצד היתרונות וגם החסרונות הטמונים בה.

הסכם ממון לפני נישואין - תופעה שכיחה

בדור האחרון, גיל הנישואין עלה בקרב גברים ונשים כאחד ולכך השלכות רבות, המתבטאות, בין היתר, בתחום הכלכלי. זוגות רבים מגיעים ליום חתונתם כשהם אמידים או בעלי רכוש עליו הם מעוניינים להגן, או לחילופין, כאשר מדובר בבן או בבת להורים אמידים, הם מעוניינים להבטיח את כספם. נסיבות אלה הגבירו לאחרונה את המודעות לעריכת הסכם ממון, שצבר פופולריות רבה. הסיבה העיקרית לכך הוא שיעור הגירושין הגבוה והידיעה, כי הליך הגירושין במקרים רבים עשוי להיות מלווה במתח, אכזבות, כאב וגם פשרות כספיות.

מהו הסכם ממון?

הסכם ממון הינו הסכם הצופה את פני העתיד ומטרתו להסדיר את חלוקת הרכוש בין בני הזוג עם פרידתם. בהסכם ממון ניתן לקבוע כל קביעה באשר לחלוקת הרכוש, לרבות רכוש עתידי, מתנות או ירושות. רבים מהזוגות, שחווים נישואין שניים, עורכים הסכם ממון שכן הם מעוניינים להבטיח כי כל הרכוש שצברו במשך חייהם יעבור לילדיהם מנישואיהם הראשונים.

אישור הסכם ממון

על פי חוק יחסי ממון יש לערוך הסכם ממון בכתב וחובה לאשרו בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני. אם נערך ההסכם לפני הנישואין או בעת עריכתם, ניתן לאמתו אצל רושם נישואין או אצל נוטריון האימות כאמור, נותן תוקף חוקי להסכם הממון. הדרישה לאישור ההסכם הינה מהותית ולא רק ראייתית. אישור בית משפט להסכם יינתן רק לאחר שהצדדים הופיעו בפני השופט בעצמם ובית המשפט נוכח לדעת, כי חתמו על ההסכם מרצונם החופשי והם מבינים את המשמעות המשפטית שבחתימתם על ההסכם. כל שינוי של הסכם הממון חייב אף הוא להיערך בכתב ויש לאשרו בבית המשפט או בבית הדין הרבני, על מנת שיקבל תוקף משפטי.

חסרונות בעריכת הסכם ממון

רוב הזוגות הצעירים נישאים מתוך אהבה אמיתית וכנה ולא מתוך שיקולים כלכליים או מתוך רדיפת בצע. דרישת אחד הצדדים לעריכת הסכם ממון גורמת לתחושה קשה, לפגיעה ביושר ולעלבון אצל בן הזוג השני. דרישה שכזו אף גורמת לחוסר ביטחון ומעלה את האפשרות של כשלון חיי הנישואין, וזאת עוד לפני החתונה.
לעיתים צד חושש שמא סירובו לחתום על הסכם הממון יתפרש כרצון בממון בן זוגו, כשהאמור אינו נכון כלל. במצב דברים זה ייתכן שתבוטל החתונה.
הידיעה על הסכם ממון המונח במגירה במהלך חיי נישואין, עלולה לגרום למתחים רבים בין בני זוג – מתחים אשר לא היו נוצרים אילמלא היה נערך הסכם שכזה.

יתרונות בעריכת הסכם ממון

הסכם ממון עשוי למנוע הליכים משפטיים קשים וארוכים במקרה של גירושין.
הסכם ממון מגן בפני דרישות בלתי הגיוניות וסחיטה של בן הזוג, אשר אינו חפץ בגירושין במידה שקיים הסכם ממון מאושר, ניתן לאכוף את ההסכם ולכפות את ביצוע תנאיו .
הסכם ממון יוצר יציבות וביטחון במערכת היחסים בין בני הזוג. כל צד יודע את מעמדו ובהתאם לכך יכול לכלכל את צעדיו.
הסכם ממון מוסיפה עו"ד להסכם ממון אירית רייכמן מגן על ילדים מנישואים ראשונים ועשוי למנוע מתיחות ולשפר את היחסים בין הילדים מהנישואים הראשונים לבין בן הזוג של האב והאם מנישואים שניים.
הסכם ממון יוצר הגנה מפני נושים של אחד מבני הזוג, מעניק הגנה לבן הזוג ומונע אפשרות כי נושים יפגעו בזכויותיו.
הסכם ממון הקובע חלוקת רכוש מיד עם הפרדות הצדדים, מאפשר חלוקת רכוש מיידית במקרה של פרידה ואין צורך לחכות לאחר מועד סידור הגט לצורך חלוקת הרכוש, כפי שקובע החוק.

עו"ד אירית רייכמן – משרד עורכי דין, מגשרת ונוטריון, עורך דין להסכם ממון.

אירית רייכמן - עו"ד ונטוריון - אירית רייכמן lawyer-r@zahav.net.il טל: 02-6541542 פקס: 02-6541544




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב