דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד תנתחו את האתר שלכם בגוגל אנליטיקס 

מאת    [ 18/10/2011 ]

מילים במאמר: 918   [ נצפה 2316 פעמים ]

יש לכם אתר אינטרנט! השקעתם בעיצוב, באיפיון, בבניית קוד נכון בכל מה שלימדו אתכם שחשוב לבניית אתר מצליח. אתם אפילו מעדכנים תוכן באופן שוטף. אתם יודעים מה עובד ומה לא עובד? אילו עמודים נצפים יותר ואילו פחות? מה משך השהייה בעמודים השונים? האם האתר שלכם מחובר לגוגל אנליטיקס או לתוכנת סטטיסטיקה אחרת? האם אתם עושים שימוש בנתונים? מציצים בנתונים? ניתוח נתוני האתר שלכם חשוב מאוד לשיווק באינטרנט של האתר שלכם.

מתחילים מההתחלה - חיבור האתר לגוגל אנליטיקס

שלב ראשון – חברו את האתר שלכם למערכת ניטור סטטיסטית – אנו ממליצים להתחבר לגוגל אנליטיקס, תוכנה טובה ואמינה המציעה שפע של נתונים חשובים שיכולים ללמד אותנו המון על האתר שלנו.

כניסה לגוגל אנאליטיקס ומעקב אחר הנתונים

חיברתם את האתר שלכם לגוגל אנליטיקס - - העבודה רק מתחילה. מומלץ לעקוב כל יום אחר התנועות באתר שלכם. ראשית תבדקו את ה traffic sources מקורות התנועה באתר שלכם – מהיכן הגיעו המבקרים? איזה אחוז הגיע באופן ישיר מהקלדת הכתובת של האתר שלכם בשורת ה URL כמה הגיעו מאתרים מפנים וכמה הגיעו דרך מנועי חיפוש.

לתנועה שהגיעה ממנועי חיפוש – בדקו באמצעות אלו ביטויים הם הגיעו לאתר שלכם – האם אלו ביטויים שאתם מקדמים או רוצים לקדם? כלומר האם זו תנועה טובה ונכונה לעסק שלכם? כמה זמן הם שהו באתר, בכמה עמודים הם ביקרו, מאיזה עמוד הם יצאו מהאתר שלכם. אפשר ללמוד המון מביטויים ששולחים אליכם תנועה מרובה וניתן לנסות ולעשות שימוש נוסף ממידע זה.

תנועה שמגיעה אליכם מאתרים מפנים – אילו אתרים? כמה מגיעים אליכם כתוצאה מפעילות ברשתות חברתיות? נתונים אלו יכולים להצביע על איכות הפעילות שלכם ברשתות חברתיות – אם יש לכם תנועה מרובה מרשת חברתית מסוימת – סימן שאתם עושים שם משהו נכון, אם אתם מקבלים תנועה מכמה רשתות חברתיות – מעולה! אם אתם רואים שבאופן עקבי הפעילות שלכם ברשתות חברתיות שולחת תנועה לאתר יש לזה ערך חשוב מאוד לעסקים שלכם. זה מידע ששווה כסף – זה מידע שמסייע לכם לבצע אופטימיזציה של הפעילות שלכם. אם ביום מסויים קיבלתם תנועה מאוד גדולה מרשתות חברתיות לאתר שלכם, נסו לחשוב מה היה שם באותו יום, מה עשיתם שונה שתרם בצורה כה משמעותית להנעת תנועה לאתר שלכם.

אם אתם כותבים פוסט אורח באתר מסויים – תוכלו לראות האם המאמץ מניב תנועה לאתר שלכם וכמה. לא ניתן לבחון את איכות וכמות התוצאות לאחר פוסט אורח בודד – נסו להיות פעילים ולתת פוסטים בעלי ערך, ולאחר מכן תוכלו לבחון את תרומתה של פעילות זו לתנועה באתר שלכם.

מה אומרים הנתונים של גוגל אנליטיקס על איכות התוכן באתר שלכם

גוגל אנליטיקס מספק מידע לגבי העמודים הספציפיים בהם ביקרו באתר שלכם וזמן שהיי בעמוד, כמו כן תוכלו ללמוד מאיזה עמוד עברו לאיזה עמוד ומאיזה עמוד עזבו את האתר שלכם. משך השהייה בעמוד מסויים מצביע על מידת העניין בעמוד, מעבר לעמוד נוסף מעיד כי התוכן היה כל כך טוב שרצו לקרוא עוד מהמידע שאתם מספקים, ללמוד עוד עליכם ועל העסק שלכם – זה סימן מעולה.

כדי לעודד מעבר מעמוד תוכן אחד לשני מומלץ לשתול בסוף כל כתבה באתר שלכם כותרת: "כתבות דומות" ומתחת שלוש עד ארבע כתבות דומות או קשורות באתר שלכם – כשמציעים לגולש תוכן נוסף, במידה והתוכן היה מעניין, יש סבירות גבוהה שהגולש יתפתה לעבור לעמוד הבא ולקרוא עוד. זה ישפר את הנתונים ותוכלו ללמוד על כך בגוגל אנליטיקס. כשתראו שיש תנועת גולשים מעמוד מסויים לעמוד אחר – תבדקו מה הניווט שנדרש מהגולש מהעמוד שהיה לעמוד הבא – אם זה לינק ששמתם וכיוונתם את הגולשים אליו והם אכן עברו בנתיב שהכנתם – סימן שאתם עושים עבודה טובה, ובעזרת גוגל אנליטיקס תוכלו לתת לעצמכם ציונים על הפעילות שאתם מבצעים באתר שלכם וברשתות חברתיות וברשת בכלל וללמוד מכך כיצד להמשיך, מה לשנות וכיצד לתכנן נתיבים שיובילו את הגולשים שלכם לעמודי היעד.

המבקרים באתר - כך תלמדו על המבקרים באתר שלכם

גוגל אנליטיקס מאפשר לכם ללמוד על מגמות של מבקרים באתר שלכם על נאמנות של מבקרים באתר שלכם – כמה פעמים ביקרו באתר, כמה מבקרים ביקרו היום פעם ראשונה באתר שלכם כמה ביקרו פעם שניה וכמה מבקרים באופן תדיר באתר שלכם – אלו גולשים שאוהבים את האתר שלכם ואוהבים לחזור ולבקר בו. אתם יכולים גם ללמוד על עומק הביקור, כלומר בכמה עמודים ביקרו – כמה גולשים ביקרו בעמוד אחד בלבד, כמה ביקרו בשני עמודים, שלושה וכן הלאה, מלמד על אפשרויות הניווט ומוקדי המשיכה באתר שלכם.

אתם יכולים ללמוד מאילו דפדפנים הגיעו אליכם, מאילו מדינות, באמצעות אילו מערכות הפעלה הם משתמשים, באיזה שפות הם מדברים.

אתם יכולים לנטר מטרות – לקבוע ב goals מאיזה עמוד אתם רוצים שיעברו לאיזה עמוד ואיזו פעולה אתם רוצים שינקטו בעמוד הבא ואז אתם מבקשים שגוגל אנליטיקס ידווח לכם בכל פעם שמישהו עבר בנתיב זה, או התחיל את הנתיב ולאן הגיע, כך תוכלו להבין האם נתיבים שבניתם פועלים היטב, או שאולי יש איזה פקק במהלך הדרך... כך תוכלו לנסות ולשנות ולראות מה כן עובד לכם.

מילות סיכום

חשוב להכניס את הנתונים לטבלה מסודרת ולנסות לנתח את האיכות והכמות של התנועה באתר שלכם. לנסות להבין מה דורש שיפור וכיצד לשפר. תוכלו ללמוד מה אתם עושים נכון ולנסות ולשחזר הצלחות להצלחות נוספות.

ברור שלכל עסק בעידן שלנו חשוב שיהיה אתר אינטרנט – אך אתר אינטרנט ללא ניהול אתר, ללא ניתוח האתר, ללא עבודה עם האתר משול לכרטיסי ביקור שנשארים בכיס שלכם – וכמה זה מועיל לעסקים?

אז אם יש לכם אתר אינטרנט או שאתם בונים או מתכננים לבנות אתר עכשיו – זכרו שחלק בלתי נפרד מהאתר הוא ניתוח האתר, לימוד והסקת מסקנות מההתרחשויות באתר ונקיטת פעולות במטרה לשפר את האתר באופן עקבי.

במידה והנכם זקוקים לעזרה בניתוח והבנת האתר שלכם – השאירו שאלות ממש כאן בתגובות, אם אתם משתמשים בגוגל אנליטיקס או בתוכנת ניתוח נתונים אחרת ורוצים לשתף אותנו במידע נוסף ושימושים נוספים נשמח להתעדכן בתגובות למטה, ותודה שבאתם וביקרתם מקווים שנהניתם.

 

 

ניהול תיקי לקוחות בתחום השיווק באינטרנט. ניהול כל מערך השיווק של לקוחותינו באינטרנט - שיווק באינטרנט, קידום אתרי אינטרנט, עריכת קמפיינים באינטרנט, רשתות חברתיות, בלוגים, פורומים, ניוזלטרים, בניית אתרי אינטרנט ועוד...




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב