דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה ההבדל בין אהבה לנישואים? 

מאת    [ 18/10/2011 ]

מילים במאמר: 335   [ נצפה 2555 פעמים ]

מה ההבדל בין אהבה לנישואים? 

 

 

באהבה אתם לבד

 

אהבה היא תופעה פנימית וסובייקטיבית. אתם יכולים לאהוב מישהו בליבכם - והוא בכלל לא יידע. כשאתם מאוהבים באחרים - בדרך כלל הקשר הוא חד-צדדי, כי אהבה היא תופעה אישית ולא אובייקטיבית.

 

בגלל שבאהבה אתם לבד, אין לכם מי שיתמוך בכם חוץ מהלב שלכם, ההרגשה שלכם, התחושה שזה הדבר הנכון. על פי רוב, כשאתם מאוהבים - אף אחד לא יבין אותכם או את ההתנהגות שלכם, כי זה משהו פנימי. 

 

 

 

בנישואים דואגים לכם

 

בנישואים אינכם לבד. אתם ביחד. יש קבוצה. זו לא עניין סובייקטיבי, אישי או פרטי. נישואים זה עניין קבוצתי, פומבי, רשמי וחברתי. באהבה אתם לבד אבל בנישואים אתם תמיד בקבוצה.

 

בנישואים יש חוזה הדדיות. יש סוג של ביטחון, של רשת, של דאגה הדדית. באהבה אין את החוזה הזה. אהבה היא תופעה שמאוד בטוחה בעצמה, ולכן באהבה אין רשת ביטחון - אהבה זה הדבר האמיתי, לטוב או לרע.    

 

 

 

באהבה אתם סקסיים

 

באהבה מותר לכם להיות חושניים, זוהרים, סקסיים, צעירים, שטותיים ושמחים. בנישואים זה פחות מותר. בנישואים אתם צריכים להיות מכובדים, אבל באהבה אתם חופשיים.

 

הדגש באהבה, לעומת נישואים, זו הרעננות והחופשיות של הדברים. זו אינה פוליטיקה אלא סוג של חגיגה של חושים. החושניות והסקס הם חלק מרכזי בעניין, כי המסגרת והלבוש פחות חשובים באהבה.

 

 

 

בנישואים אתם מכובדים

 

בנישואים יש מסכה, יש מכובדות, יש נראות, יש חברה. בנישואים זו קבוצה ולכן אתם חייבים לטפח מראית עין כדי שהקבוצה תאשר, תכיר ותקבל את היחסים. בנישואים תמיד צריך לארוז את הקשר בצורה מכובדת, מנומסת, יפה.

 

נישואים אינם חגיגה של חושים אלא מסגרת חיים שלמה של צרכים ושל דאגה הדדית. זו סוג של "עסקה" כוללת שמורכבת מצרכים יומיומיים, פשוטים של החיים.

 

 

וטיפ לסיום: אם אתם מחפשים להתחתן - תפעילו את הראש ותפעלו בצורה הגיונית ושקולה, מכובדת וחברתית. אם אתם מחפשים לאהוב - תהיו סקסיים, תעשו דברים משוגעים ותפעלו מהלב ולא מההיגיון. זכרו, אהבה תוביל אותכם לחוויות אבל חוסר יציבות וחוסר ביטחון. נישואים יובילו אותכם למסגרת של חיים בטוחים וצפויים אבל ללא חוויות מרשימות.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב