דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מבחני מעבר 

מאת    [ 17/10/2011 ]

מילים במאמר: 518   [ נצפה 3434 פעמים ]

מבחני מעבר הינם בחינות חיוניות לצורך מעבר מכיתה לכיתה או התקדמות לחומר לימוד מורכב יותר כגון מעבר להקבצה ב' או א' בחטיבת הביניים. יש תלמידים שצריכים לעבור מבחני מעבר באנגלית ובנוסף בעוד מקצועות על מנת למנוע מצב של להישאר כיתה. כמובן שמצב בו לא עוברים לכיתה גבוהה יותר ונשארים כיתה הינו מצב מאוד מביך לילד במיוחד מהבחינה החברתית משום שהילד צריך ללמוד עם ילדים הקטנים ממנו בשנה בעוד כל חבריו כבר עלו כיתה וכמובן שזהו מצב מאוד מתסכל עבור הילד וניתן למנוע אותו בחלק מהמקרים. לעומת זאת יש מצבים קלים יותר בהם מבחני מעבר נועדו לגרום לילד לעלות הקבצה באנגלית ולעבור לחומר לימוד מתקדם יותר על מנת לשפר את ידיעותיו בשפה וכן לעלות רמה באמצעות מבחני מעבר.

ניתן כמובן למנוע מצב של עמידה בפני מבחני מעבר  וזאת על ידי למידה לאורך כל השנה והשקעה בהכנת שעורי בית, הכנה לקראת בחנים ומבחנים וחזרה שוטפת על החומר הנלמד בכיתה בין השיעורים. ישנם תלמידים שנעזרים בקריאת ספרים או מגזינים באנגלית כדי לשפר את אוצר המילים שלהם וישנם גם ילדים שנעזרים במורה פרטי לפי הצורך לאורך השנה כדי להימנע ממסגרת קיץ של לימוד לקראת מבחני מעבר.

ישנן גם דרכים פחות שגרתיות לשפר את האנגלית שלכם לאורך שנת הלימודים בכלל ובחופש הגדול בפרט. ראשית, תמיד ניתן להאזין לשירים באנגלית. היום ישנן אפשריות רבות לשמוע ולראות קליפים באנגלית דרך האינטרנט ולשמוע שירים באנגלית. ניתן למצוא אתרים שמרכזים מילים לשירים באנגלית על מנת שתוכלו לשיר גם ביחד עם הזמר האהוב עליכם וכך מבלי שתרגישו תשפרו את אוצר המילים וגם את המבטא שלכם כי ששרים יותר קל לסגל מבטא אותנטי באנגלית. בנוסך לכך, ניתן לראות סרטים וסדרות באנגלית ולקרוא את התרגום שלמטה תוך האזנה טובה למילים הנאמרות באנגלית. זוהי גם משימה שמשפרת את כושר הריכוז לאורך זמן וזה יכול במידה מסוימת למנוע מכם את הצורך לעשות מבחני מעבר.

השאלה שאני נשאלת לעיתים קרובות על ידי הורים רבים היא כיצד ניתן להעלות את המוטיבציה של הילד ללמוד ולהימנע מלעשות מבחני מעבר. ובכן, מוטיבציה היא רצון חזק או בעירה פנימית של האדם להצליח במעשיו. לפעמים המוטיבציה היא רצון פנימי חזק ואז אין בעיה אבל לפעמים המוטיבציה הזו קצת נהרסת, במיוחד בגיל ההתבגרות כאשר המוקד של הילד עובר ממשפחתו והוריו לחברויות עם בני גילו וילדים בבית הספר והרצון הבלתי פוסק להיות קולים ומקובלים בחברה. לעיתים קרובות בני נוער פופולאריים הם התלמידים הפחות טובים, הלא משקיעים ואלו שמפריעים למורים בבית הספר ומצחיקים את כל הכיתה. בקיצור, אותם תלמידים שמרכזים אליהם תשומת לב שלילית מצד המבוגרים. אלו שמעזים. בגיל ההתבגרות העניין לא פשוט אבל, לפעמים שמוצאים מורה טוב, עם גישה נכונה לבני נוער שיודע לתת לילד תכנים שיעניינו אותו ולצאת מהקופסא ומהתכנים של בית הספר ולנסות ללמוד אנגלית גם בדרכים הלא שגרתיות דרך האזנה ,קריאת סיפור מותח או מוזיקה כולל שירים באנגלית ולאט לאט נוגעים גם בתכנים של בית הספר דקדוק באנגלית וגם אנסין באנגלית נראה שהילד מתחיל להשתפר באנגלית ומקבל ציונים גבוהים יותר ונמנע מהצורך של הגעה בקיץ למסגרת של למידה לקראת מבחני מעבר.   

לסיכום, ניתן להימנע מכתיבת מבחני מעבר בקיץ  על ידי חיזוק המוטיבציה של התלמידים ועל ידי עידוד נכון מצד המורים וההורים. אם אתם בכל זאת צריכים ללמוד בקיץ כדאי לכם לשקול ברצינות עזרה מקצועית של מורה פרטי בקיץ כדי ללמוד בצורה יעילה ונכונה לקראת מבחני מעבר.

כותבת המאמר היא יעל זנו מורה לשעורים פרטיים וקבוצתיים. לשיעורים פרטיים באנגלית  - http://www.english-yael.com/    אנסין באנגלית -- http://www.english-yael.com/english-unseen.html בגרות באנגלית -- http://www.english-yael.com/bagrut-in-english.html




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב