דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לפרוץ לאימייל של סקרלט ג'והנסון? משחק ילדים 

מאת    [ 17/10/2011 ]

מילים במאמר: 446   [ נצפה 1817 פעמים ]

מסתבר שלא צריך להיות מדען טילים או מומחה בהצפנת מחשבים כדי לפרוץ לתיבות האימייל של סלבריטאים כל שכן לתיבות האימייל שלנו, בני התמותה.

 

לפני מספר ימים התבשרנו על מעצרו של צעיר בן 35 על ידי ה FBI החשוד בפריצה לחשבונות הדואר האלקטרוני של סלבריטאים הוליוודים ביניהם סקרלט ג'והנסון שתמונות עירום שלה הופצו ברחבי הרשת. החשוד, כריסטופר צ'ייני שמו, כונה 'האקר' באמצעי התקשורת שדיווחו על מעצרו אך האמצעים שעמדו לראשותו לא היו מתוחכמים כלל וכלל.

 

החדשות על מעצרו הן משמחות - אכן, ניצחון לרשויות לאכיפת החוק ולחברה בכלל. אבל, לצד החדשות המשמחות ישנה גם אזהרה, כי השיטה בה השתמש צ'יני כדי להשיג את הסיסמאות של אותם ידוענים הייתה לא יותר מאשר לעקוב אחריהם ברשתות החברתיות ולאסוף עליהם ולאחר מכן לנסות לנחש את הסיסמא של תיבת הדואר האלקטרוני שלהם. עד כמה שזה נשמע עגום, נראה שלצ'ייני היה אחוז לא קטן של הצלחה. לפי הפרסומים של סוכנויות החדשות בארה"ב כתב האישום נגד צ'ייני כולל פריצה לתיבות דואר אלקטרוני של יותר מ 50 אישים מתעשיית הבידור והפרה של כ 26 סעיפים בחוק המתייחסים לפריצה למחשבים אישיים, גניבת מידע ופגיעה בפרטיות.

 

"הרבה אנשים משתמשים בפרטים אישיים על מנת לזכור את הסיסמא שלהם כמו שם חיית המחמד שלהם או תאריך הלידה שלהם או של אהוביהם" אומר סטפן קוב, מומחה לאבטחת מחשבים בחברת ESET. "רבים מאיתנו עדיין מחשיבים מידע כזה כ'אישי' ונוטים להתעלם מהעובדה שהיום המידע הזה הרבה יותר נגיש מאי פעם לזרים גמורים ככל שאנחנו חושפים יותר על עצמנו און-ליין".

 

לכן, אם אתם משתמשים בשיטה הזו כשאתם בוחרים את הסיסמא שלכם, כנראה שעכשיו יהיה זמן טוב לחשוב על שיטה אחרת. במיוחד לאור השינויים שענקית המדיה החברתית, פייסבוק, עומדת להנחיל בשבועות הקרובים. השינוי העיקרי שעומד להתרחש בחשבון הפייסבוק שלנו נקרא Time Line. אך ה Time Line המדובר הוא רק חלק מהתוכנית הכללית של פייסבוק שהיא ליצור קשת רחבה של אפליקציות שיעודדו את המשתמשים לשתף את שאר המשתמשים בפעילויות שלהם מבלי שהם אפילו יצטרכו לחשוב על זה.

 

לרוע המזל, ישנם אנשים שעושים את הונם מהונאות מקוונות שהפכו את הפייסבוק לפלטפורמה העיקרית שלהם לשיגור המתקפות או במקרה הנ"ל מקור לנתונים שישמשו אותם במתקפה. תפיסתו של ה'האקר' שפרץ לחשבונות הסלבריטאים היא בהחלט מעודדת, זה מראה שאולי בכל זאת רשויות החוק עושות משהו כדי להגן עלינו מהתקפות מכוונות. אך זוהי רק מתקפה אחת מיני רבות שלא נאמר טיפה בים, שסביר שעלתה לכותרות בעיקר בזכות שמות הידוענים (ותמונותיהן) שקשורים בה.

 

אגב, גם הידיעה על תפיסתו של צ'ייני כבר מנוצלת על ידי פושעי מחשבים במתקפות הנקראות SEO (אופטימיזציה של מנועי חיפוש). כך שאם בוער בכם הצורך לחפש את תמונותיהם של גב' אגילרה או ג'והנסון ברשת, קחו בחשבון שסביר ביותר שתגיעו לאתר שידביק לכם את המחשב באיזשהו וירוס כזה או אחר.

הכותב הוא גלעד אלשרפי, דובר חברת ESET בישראל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב