דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אושרו של עובד כמקדם הצלחה של הארגון 

מאת    [ 16/10/2011 ]

מילים במאמר: 400   [ נצפה 2471 פעמים ]

 מה עומד מאחורי ההמלצה לחייך, לצחוק ולשמוח וכיצד משרתת אותנו השמחה בחיינו האישיים ובקריירה? כיצד השמחה משרתת את מטרותיו של הארגון ?

משפטים כמו: "תן חיוך הכל לטובה" או "אם תחשוב טוב- יהיה טוב !" שגורים בפינו כמעט תמיד. חיינו רצופי אירועים הגורמים לנו הן לעצב והן לשמחה. אימוץ חשיבה חיובית היא המלצה שאנו שומעים שחרית לבקרים מבני משפחה, חברים, ממאמנים  ומאנשי מקצוע העוסקים בבריאות הנפש. הסיבה לכך, נמצאת במחקרים המעידים כי מוחנו משחרר לתוך הדם חומרים הנקראים אנדרופינים. מסתבר כי האנדורפינים הם אלו הגורמים לנו לתחושת אושר, מחזקים את המערכת החיסונית שלנו ו"מבריחים" מחלות המאיימות לעוט עלינו. עוד הוכח במחקרים, כי שמחה כדרך חיים תורמת רבות לא רק לבריאות, ולאיכות היחסים הבינאישיים, אלא אף מגבירה תפוקה בעבודה.                                                                                                                       

למרות זאת, מסתבר כי בארגונים לא דנים כמעט בנושא "אושרו של העובד": אם הוא מאושר בעבודתו, אלא עד כמה ביצועיו הולמים את הדרישות. מימד  כלשהוא של אושר נמדד בעקיפין באמצעות שיתוף הפעולה של העובד עם צוותו. עבודת צוות בסופו של ענין,מטרתה לשפר ביצועים והגדיל פרודוקטיביות בארגון. ה"ביחד" הינו בעל עוצמה סינרגטית. מסתבר כי ביצועים מושפעים במידה רבה מין החשיבה החיובית השוררת באותו צוות. בעוד שחשיבה שלילית גורפת גורמת לכישלון במשימות המוטלות על הצוות.  מסיבה זו, מנהלי צוותים מחוייבים  לפתח חשיבה חיובית ולבחון באופן תדיר את "מצב הרוח הצוותי".  כמו כן, מנהלות משאבי אנוש תפקידן לבחון עד כמה עובדי הארגון "מאושרים" בתפקידיהם שכן, עובד שמח ימריץ את מצב הרוח של הקולגות סביבו. "אושרו" של עובד הופך להיות קריטי במיוחד כאשר מתוקף תפקידו הוא פועל מול צרכנים, לקוחות, או פציינטים.

במחקרים הוכח כי הצחוק מוריד את רמת הורמוני המתח ומשרה תחושה של רוגע ופתיחות. הצחוק משחרר בגוף שני חומרים כימיים מהמוח: סרוטונין, חומר אנט דיכאוני, ואנדורפין, האחראי גם על משיכוך כאבים באופן טבעי. צחוק הוא אפוא דבר חשוב וחיוני לבריאות. עוד  נמצא כי :"יש קשר גבוה בין שמחה במקום העבודה לרמות תפקוד ועשייה גבוהות יותר, לרמות אנרגיה גבוהות יותר, להערכות עובד טובות יותר, לקידום מהיר יותר, להכנסה גבוהה יותר, לבריאות טובה יותר וכמובן לעליה בשביעות הרצון מהחיים. השמחה, אם כן, טובה הן לפרט והן לקברניטי הארגון (מנהלים, ובעלי ענין אחרים) בכל מובן אפשרי.  

לסיכום, שמחה, או עצב "מדבקים"- ברמה האנרגטית של אנשים הסובבים אותם. לכן, חשוב לשדר חיוביות ושמחה לא רק בשבילנו אלא לטובת סביבתנו הקרובה בכל המעגלים- קרירה חברים ומשפחה.

זכרו :"האדם חייב לתרגל דברים הגורמים לשמחה, שכן אם השמחה נוכחת יש לנו הכל, ואם השמחה חסרה נעשה הכל כדי להשיג אותה." (אפיקורוס)

   

 

אילה פינקוייס, יועצת ארגונית – (פוסט MA) ,מאמנת בכירה וסופרויזורית בינלאומית. בעלת  M.A בניהול ,אוניברסיטת ת\"א.בעלת ניסיון רב באימון ארגוני, אישי ועסקי ומנחת סדנאות בארגונים  ומט\"י. חונכת עיסקית מטעם התמ\"ת.  Master NLP  - בוגרת קורס אימון ו הליכה על גחלים לוהטות-אנתוני רובינס. אשת עסקים ויזמית. בעלת 3 חברות פרטיות. את נסיוני הניהולי רכשתי בתפקידי ניהול מגוונים בחברות בינלאומיות בשני העשורים האחרונים עסקתי בייזום, הקמה וניהול עסקים פרטיים וכן בניהול מו\"מ ופעילות עסקית שוטפת, מול דרגים בכירים בארגונים  בשוק הבינלאומי.הנכם מוזמנים לאתרינו  www.coachu.org אני וצוות היועצים והמאמנים לרשותכם בכל שאלה :href="https://www.articles.co.il/\"mailto:cvorg1@gmail.comcvorg1@gmail.com">\"">cvorg1@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב