דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רוצה להוציא לאור? הנה 3 סוגי שכר הסופרים 

מאת    [ 16/10/2011 ]

מילים במאמר: 892   [ נצפה 3193 פעמים ]

בניגוד לכל מה שחושבים השכר עבור הכתיבה משולם מהר יותר מכל שכר אחר.כבר במהלך הכתיבה אתה מקבל את שכרך ולמרות שקראתי לא אחת תלונות רבות אודות שכר הסופרים אני חושב שמדובר בטעות יסודית.

אחד הדברים החשובים שיש ללמוד לפני שנכנסים לזירה הזו היא ההבנה מה אפשר להשיג ממנה.הידיעה וההבנה על מה שאפשר לקבל תמנע ממך עוגמת נפש ותסייע לך להבין מהיכן וכיצד נובעים הרווחים של הסופר.

אדם המגיע לעולם כותבי הספרים ומבקש להתפרנס ממנו כבר בתחילת הדרך ושאני כותב תחילת הדרך אני מתכוון לשנים הראשונות , עשוי להתאכזב.

לא רק בעולם הספר אלא  בכל תחום סף הכניסה הראשוני לא פשוט  , לא קל ולבסוף מתברר שהוא גם לא מתאים לכל אחד.לכן אם חשבת להתפטר מהעבודה או לא לחפש עבודה אלא לכתוב ולצפות להתפרנס מהכתיבה אתה צפוי להתאכזב.

הכתיבה עשויה להכניס לך כסף בעתיד כהכנסה שיורית נוספת אלא אם כן תתגלה במהרה כמטאור אבל כדאי קודם כל שתתחיל לנצנץ ככוכב בדרך לכבוש את שביל החלב.

כאדם שמתפרנס וחי ממקורות אחרים תוכל להשקיע בספר שלך עבודה וזמן בלי לחץ ובקצב שלך וליהנות מהדרך. בשנים הבאות תוכל ליהנות  מהכנסה שיורית היא הכנסה המגיעה גם זמן רב אחרי שכתבת כתמלוגים אם ספרך יצא בהוצאת או הכנסות ישירות מספר שהוצאת בעצמך . בהכנסה שיורית אתה מבצע פעם אחת עבודה , כלומר כותב ספר ועשוי לקבל כסף כל עוד הספר יימכר וזה יכול להיות גם שנים ארוכות אחרי אם הספר יהיה מעניין ושימושי לאורך זמן.

אם תכתוב מספר ספרים ההכנסה השיורית שלך תלך ותתרחב ויתכן במקרים מסוימים שאף תוכל להתפרנס מכך אולם סביר יותר שההכנסות יביאו לך רווחה יותר מפרנסה.

הספרים שלי לדוגמא כ20 במספר נמכרו במחיר מכירה של יותר 2 מיליון ש"ח ללקוח הסופי ויחד עם זאת לא גרמו לי עדין לפרוש מעיסוקיי האחרים אלא תרמו לרווחתי בלבד.כאשר אני כותב שהספרים נמכרו במעל מ2 מיליון ש"ח אין הכוונה לתמורה הכספית שלי כמובן אלא לכל שרשרת המזון עליה נלמד בהמשך.

האמת היא כאמור שמי שמבקש להתפרנס מכתיבה בלבד צפויה לו אכזבה אבל לא על הכסף לבדו יחיה האדם.

שכר הסופרים השני שיש לכותב מלבד כסף אינו נקנה בכסף.לאחר שהתחלתי לכתוב הבנתי שמדובר באחד הדברים המהנים ביותר על אדמות.אני אישית לא יכול למצוא היום בילוי ,טיול ,תחביב או כל דבר אחר שההנאה ממנו תגבר על ההנאה שיש לי כתוצאה מהכתיבה.היציאה לדרך על דף לבן וחלק והיכולת ליצור בסופו של תהליך עולם שלם ולא משנה מה תוכנו כרגע עטוף בכריכה קשה או רכה גורמים לי עונג גדול ואני סבור שגם אם לא הייתי מצליח להרוויח הרבה כסף מהספרים אותם אני כותב הייתי ממשיך לכתוב.התקופה שעובר מחבר ספר היא הריון אמיתי.העובר ספר שלך הולך איתך לכל מקום ,לכל מחשבה ונושא הספר מקבל משמעות בכל פגישה ,ארוחה ,חיבוק ,גשם ,שמש כל מה שקורה הם סימנים משפיעים על העלילה ,הגיבור ,הבית בשיר ומה לא.

התקופות בהן החיים מתרחשים אגב כתיבת הספר הן תקופות בעלות ניחוח יצירה משכר ובאמת מפצות אותך אם הספר לא יהיה רב מכר גדול.הנשמה מקבלת תגמול עצום מעצם הכתיבה והיצירה ,הלב מתרחב ושלא לדבר על הרגע שהספר נולד.

לאחוז את העותק הראשון ביד זו אחת ההרגשות הנפלאות ביותר שאדם יכול לחוות ושלא לדבר על פגישה אחד על אחד עם הספר שלך על מדף הספרים באחת החנויות.

כאשר כתבתי את הספר הראשון שלי לא חשבתי בכלל כסף ,לא עניין אותי הכסף .החלום הגדול שלי להיכנס לסטימצקי או צומת ספרים לגשת למדף הספרים ולראות אותו ,עומד שם ,זקוף ,יחיד בין רבים אבל כמו ילד ? הוא שלי.מוצלח , יפה ונאה.

לאחר מכן המשכתי לבקר אותו ואת אחיו שנולדו עם השנים והייתי שמח מאד לראות אותם על המדפים ועוד יותר שמח לראות שנעלמו כי אם נעלמו סימן שמישהו כבר קנה אותם וזה הרבה יותר טוב כי בקרוב יגיעו למדפים חדשים בעקבותיהם ואלי הזמנות מהמשווק שלי.נפלא פשוט נפלא.

זה יוצר את התחושה אני מודפס משמע אני קיים.

שכר הסופרים השלישי שלך כסופר וגם הוא נכנס לשכר הסופרים שלך הוא נושא הקרדיטציה.הכניסה לעולם הסופרים הוא לא קל כאמור.לא לכל אחד יש את כל מה שצריך על מנת להוציא ספר החל מיכולת כתיבה , העזה ,התמדה ,יכולת כלכלית ועוד.לכן רוב האנשים שסביבך לא מכירים אישית אדם שחיבר ספר.סופר מתחבר מיד עם אדם בעל ידע ,משכיל , אינטלקטואל שיש ללמוד ממנו.לכן ברגע שאתה כותב ספר אתה עולה על המסלול לקבלת אות המשכיל ובעל הידע מהסביבה.ככזה תוכל ליהנות ממעמד רם יותר ותנאים משופרים בואך לקבל עבודה או לעבור תפקיד ולהתקדם.לדוגמא אדם שעובד בתחום הביטוח ויוציא ספר בנושא ביטוחים עשוי להיות מבוקש יותר מעובדי ביטוח אחרים ורק מפני ששמו הופך להיות מוכר יותר ,הוא הופך על ידי כתיבת הספר להיות בר סמכא בתחום וכדומה.הוא הדבר בכל  נושא מקצועי ,אמנותי ואחר.אדם הכותב ומוציא ספר לאור לעולם יהיה בעדיפות על אחד שלא הוציא ספר ולא תמיד בצורה מוצדקת אבל זו עובדה.

את העובדה הזו ניתן לתרגם לכסף בדרך עקיפה למרות שיתכן והספר לא הצליח ממש כלכלית ולא גרם לבעליו רווחים גדולים.

גם מוציאי ספרי השירה והפרוזה יזכו למעמד מיוחד שעשוי לקדם אותם במקצועותיהם ועיסוקם ולהכניס יותר כסף מאותה משרה על ידי ביקוש גדול יותר.

מורה לספרות שכתבה ספר שירה או פרוזה עשויה להיות מבוקשת ומתוגמלת ממורה אחרת וכך הלאה.

 

אי לכך ובהתאם לזאת אני מציע לכל מי שיכול והוא בעל כישורים להוציא לאור ספר לחגוג את חייו עם אחד כזה לפחות.ספרים הם לנצח ואין ספק שיעניקו לכל אחד לפחות אחד משלושת סוגי שכר הסופרים עליו כתבתי.יהיו כאלה שיהנו מ2 סוגי שכר הסופרים ויהיו כאלה שיהנו משלושת סוגי שכר הסופרים.

 רוצה לדעת עוד? רוצה להוציא ספר איתי? צור קשר דרך אתר סודות ואולי אנחנו נשתף פעולה.אני ממתין לך.

צביקה ברגמן, איש עסקים, סופר ומו"ל, הוא ממייסדי הפורום הכלכלי הראשון ברשת האינטרנט באתר dbursa ומעמודי התווך של קהילת שוק ההון ברשת האינטרנט הישראלית. עד כה, הוציא ברגמן לאור למעלה מ  50ספרים, וביניהם רבי מכר כמו "מחסכון למיליון", "בורסה - פיצוח סודות השוק" ,"בורסה - ספר הזהב", "כסף - שיעורים בכסף ועסקים", "סודות שעשירים יודעים" ועוד. את כל ספריו כתב ברגמן בישראל ועל ישראל, ולכן את כל הצעותיו ניתן ליישם בישראל בניגוד לחלק מהספרים המתורגמים. פרטים נוספים על ספריו ופועלו של ברגמן ניתן למצוא באתר   www.p10.co.il www.sodot.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב