המדריך ליצירת בידול עסקי ומציאת הייחודיות העסקית
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

המדריך ליצירת בידול עסקי ומציאת הייחודיות העסקית 

מאת    [ 16/10/2011 ]
מילים במאמר: 365   [ נצפה 2772 פעמים ]

 
 

אם אתם בדרך לפתיחת עסק, בעלי עסק פעיל או יזמים, בוודאי שמעתם הרבה את המושגים בידול עסקי, ייחודיות עסקי ויתרון יחסי. אלו הם מושגים שיווקים המדגישים פני כולנו את הצורך שלנו להיות שונים ומיוחדים ביחס למתחרינו.
כשבכל תחום עסקי קיימת תחרות, אין מנוס מחשיבה על אסטרטגיה שיווקית ובניית תוכנית שיווקית הכוללת פעילויות שונות אשר יקדמו את העסק ויובילו לחשיפה גדולה, מודעות גבוהה, גיוס ושימור לקוחות וכדומה.

אם הרצון שלנו הוא לבלוט ביחס למתחרינו, כיצד למעשה אנחנו עושים זאת? במקרה ואתם שואלים את השאלה הזו, הדרך להתחיל במסע הוא לברר איזו תועלות קיימות בשירות או במוצר שאנו מספקים, ומתוכן להבין אלו תועלות יכולות גם לבדל אותנו ממתחרינו.

הדרך הטובה ביותר היא לפנות לייעוץ שיווקי בו עורכים תהליכי חשיבה שונים, אשר מטרתם בין היתר למצוא את הייחודיות העסקית אשר תבדל אותנו ממתחרינו. אולם, לא כולנו יכולים להרשות לעצמנו יועץ או יועצת שיווקית ולכן הנה כמה דוגמאות לתהליך.


    • חיובי ואובייקטיבי – אחת הדרכים הינה לעלות על כתב את כל התכונות החיוביות והאובייקטיביות של השירות או המוצר שלנו. למשל, בעלת גן ילדים יכולה לציין כי הגן שלה לא יוצא לחופשות, כך שההורים מודעים לכך שהם לאו דווקא צריכים לקחת חופש. זהו יתרון מובהק בתחום, במיוחד בתקופות של חול המועד סוכות או מועדים לשמחה אחרים.
    חשוב מאוד שתרשמו אך ורק תכונות חיוביות ולא תעסקו בתכונות השליליות, שגם הן עלולות לצוץ בתהליך החשיבה.
    • התועלות הסובייקטיביות – לאחר שרשמתם את כל התכונות החיוביות שהעסק שלכם מספק, עכשיו עליכם לצמצם ולהחליט מהי התועלת אשר הצרכן יפיק מאותן תכונות. למשל, בעלת גן ילדים יכולה להקנות בטחון, ראש שקט, חום ואהבה.
    • התועלות הטובות ביותר – בשלב השלישי, אנו בוחרים את התועלות הטובות ביותר, אלו שהן תהיינה החשובות ביותר ללקוחותינו. למשל, בעלת גן ילדים יכולה לבחור בטחון, זמינות, בריאות, אמינות ועוד.
    • ייחודיות מול המתחרים – לאחר מכן, אנו נבחר את התועלת שאינה מיוחסת לאף אחד ממתחרינו ונמצא את הדרך להדגיש אותה בעסק שלנו.

לסיכום, ניתן לומר כי בכל תהליך של ייעוץ עסקי צריך לשים דגש על מציאת הייחודיות ובכלל הבידול העסקי איננו תהליך פשוטה. כולנו מבינים כי חשוב לנו הבידול העסקי ומציאת הייחודיות ולכן עלינו לעשות כל שביכולתנו כדי להגיע לתובנות הללו – אם או בלי ייעוץ שיווקי.

תוכלו לקרוא מאמרים נוספים כאן: http://www.it-finance.co.il

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב