דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הדרכת רטוריקה מקצועית - מקצוענות דיבור 

מאת    [ 31/10/2007 ]

מילים במאמר: 457   [ נצפה 6046 פעמים ]

דיבור ממוטב חד ועשיר מהווה כוח ביצועי אדיר והיקפי המשתרע על פני מלוא זירות התרחשות החיים. כמעט בלתי ניתן ואפשרי לעמוד מול דובר מקצועי המרהיב ביכולתו והמבצע במיומנות ידע מאסיבית ביצועים אלגנטיים, קורקטיים של דיבור משוכלל ונכון. גם אם זה האחרון אינו גלוי בבהירות או מאובחן מיידית על ידי אוזני השומעים או הבנתם אשר אינה צופה את המהלכים ואשר אינה מבינה מה בדיוק מתבצע.

שליטות עוז הדיבור, חדותו, עושר הפעלת כליו הביצועיים מהווים סודות וצפונות פלא להולכת החיים לטווחי ושדות ביצוע מרהיבים אשר אופקיהם טרם נפקחו במלואם לחסרי יכולת דיבורית ממוצעת. ביכולתו של דיבור לשנות מצבים מקצה אחד למשנהו תוך שניות , לברוא הבנות, לקרום דמיונות טקטיים - אסטרטגיים רצויים על מסכי דימיון השומע ולהרהיב ביצוע קווי הובלת שיחה או הסתדרות עניינים דרושה ורצויה.כל זאת , ללא מאמץ רב, בחן ניקיון ביצוע, בנגיעות בלבד ובאופן מושלם.

מוזת דיבור נכונה , שימוש באווירה מותאמת, ידע מתאים של פנייה לכתובות נכונות בתוככי מבוכי פסיכולוגיית המאזין , כמו גם יצירת הצטיירות מדויקת להפליא של טיב הדברים המתוכננים בניראות ממוקדת בתוך הבנת השומע - כל אלו הינם כלי מלאכת המחשבת המזניקה את יכולת הדיבור אל פסגות ידע צוננות של מקצוענות ידע דיבורי ברמותיו הגבוהות. הדרושות כמובן לכל אחד ואחד, כידע קבוע וכצידה בכיסי האופי, על מנת שזו תיירה מיידית בכל עליית מצב המחייב זאת - בהבזקים ממוקדים כלפי העינינים הדרושים טיפול בידי עוצמות, איכות וחוכמת דיבור.  

בכדי להגיע לרמה גבוהה ממוקדת , רחבה דיה , טמונת ידע שופע והיקפי מחודד - נדרש ממך לרוב למקסם את תשומת ליבך לדיבורך העצמי הגלוי והפנימי, להוציא קווי קישור להבנת דבריהם של אנשים אשר מנגד, ליצור ראיית שיחה פרקטית מקצועית, לשפר את תשומת הלב לניסוחים ולהכיר דרכי ניסוח עשירות ומגוונות.

בנוסף, על כל אלו מתווספת הידיעה השקטה של בחירת הטקטיקות הטובות ביותר אשר באמצעותן יהיה הכי רצוי להגיב על הדברים הנשלחים אלייך בדמות מילים משפטים ותכנים. לדעת על מה להגיב וכיצד ובאיזו עוצמה , כלים או שיטות.

כל אלו ,ויותר, מהווים את המפתחות הטובים והמשוכללים ביותר לפתיחת הדלתות של מסדרונות מבוכי עולם הדיבור. עולם אשר זרועותיו נשלחות מאסיבית אל נגיעה בתחומים רבים מספור : מלוא שטף השיחות היומיומיות, המחלוקות , המשאים ומתנים, הדיונים השוטפים אודות נושאים מגוונים , וככלל - אל מלוא תחום יחסי האנוש , התקשורת , ההקשבה ואף שירותים מוספים המוצעים ביומיום : שרותי לקוחות, שירותי מכירה ומלוא היקף הדברים אשר טיבם נוסב סביב ידע הדיבור.

זולת התייחסות לדיבור, העשרת המבט עליו , פקיחת עיני החשק לשפרו מכל כיוון וצד ולמתוח את אופקי הבנתו הבהירים המוחלטים - אין לשום תחום כלשהו בחיים המיתחרה בדיבור , את הכוח להובילך לתוצאות כפי שיוכל לבצע זאת למענך דיבורך שלך. מן הרגע שתחליט להשקיע בו את מרצך, הוא ישיב לך בגלוי , בצעד אחר צעד של התקדמות , חודש אחר חודש בחודשו, בפיתוח תחושה של שליטה נהדרת וחלקה יותר בדרכיו ושיטותיו ויבצע עבורך הבדל של יום ולילה בין יכולתך להשתמש בו כיום - לבין מה שתרגיש לגבי יכולת זו ככל שתתוודע אליו יותר.    

http://www.arikshani.co.il

אריק שני. נולדג'ווייזר
ניתן ללחוץ על שמי המסומן בכחול המצוי מעל המאמר, במידה והקישור לאתר לא פעיל.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב