דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להכניס כלב הביתה פירושו לקבל אהבה ולקחת אחריות 

מאת    [ 16/10/2011 ]

מילים במאמר: 908   [ נצפה 2811 פעמים ]

בדיוק לפני 10 שנים פחות חודשיים הגיעה לביתנו גורה קטנה וצמרירית. בני הבכור שהביא אותה כל הדרך מעומר, קרא לה קומולונימבוס, שפירושו ענן גדול שמייצר סופות טורנדו, או בקיצור סי.בי. וזאת, כמו שאומר המשפט האלמותי, הייתה תחילתה של אהבה יפה. אהבה גדולה שאין כמותה.

מי שמכיר אותי יודע שאנחנו תמיד ביחד. מי שמכיר אותי היטב יודע, שבתפיסת עולמי, לומר על אדם שהוא כלב - זו מחמאה שאין גדולה הימנה, ואילו ההיפך - אינו מחמאה כלל, אלא שיבוש קונספטואלי. כלב אינו בן אדם עם פרווה, והמבט שלו אינו אנושי. המבט שלו הוא מבט של כלב - ואין נפלא, יקר ואוהב ללא פניות - כמותו.

את סיבי מצאתי ישנה מתחת לשולחן בסלון. כשהבנתי שהיא הדיירת החדשה בבית, מיהרתי לטלפון להתיעץ עם הווטרינר. באותם ימים הייתה בבית כלבת זאב מבוגרת, פוגה, וחששתי שתיפגע מהחברותא הצעירה, שעל פי היקף כפותיה, עמדה להיות גדולה עד גדולה ביותר.

"מצאתי בסלון גורת גולדן", אמרתי לו.

"אז מה הבעיה", שאל ד"ר אלון ליטבק, הווטרינר המשפחתי שמלווה אותנו עד היום.

"היא הולכת להיות גדולה", אמרתי, "ופוגה עלולה לסבול".

"אל חשש", הרגיע ד"ר אלון. "עם האהבה שיש בך - יש מקום לעוד הרבה כלבים"...

וכך, מצוידת בברכת הדרך של ד"ר אלון ליטבק, וכבר מאוהבת עד מעל לאוזניי ביצור הצמרירי שישן בשלווה מתחת לשולחן, יצאנו לדרך משותפת, שנמשכת כבר עשר שנים, ומתעצמת באהבתה מידי יום ביומו.

אני יודעת שאוהבי הכלבים יסכימו איתי בחפץ לב. להם ולאחרים, שטרם גילו את צפונות האהבה שאין בה שמץ של חשבונאות, אלא אך ורק נתינת-תמיד צרופה - אני רוצה להקדיש את עמוד הסיום של הספר שכתבתי לסיבי שלי במהלך שנתה הראשונה. קראתי לו אז "גור קטן - שמחה גדולה". ממרחק עשר שנותינו המשותפות אני יכולה רק לומר, כי שמחתה של שנת הגורות של סיבי ושלי, כמו גם של יתר בני הבית השמחים בה, נמשכת עד עצם היום הזה, עם כל כשכוש זנב וכל נגיעה רכה של אף צונן... זר אולי לא יבין זאת, אבל אנחנו מאוד ממליצים. הנה: 

 כשהיינו גורים אמרתם, הב-הבטחות צריך לקיים

" עכשיו, כשכולם נורא אוהבים להגיד כמה שאני חמוד, ולהתרגש מכל דבר חדש שאני לומד לעשות, אני רק רוצה להגיד לכם, שיש לי תכניות לגדול פה ולחיות פה ולהיות איתכם ושלכם עוד המון המון שנים עד שאהיה ממש ממש זקן ואפילו יותר

גור חדש בבית הוא תחילתה של ידידות ארוכת שנים, שעשויה להימשך גם 15 שנה ויותר. ככה זה. כלב הוא מחויבות ארוכת טווח, אבל הגור הקטן - לא יישאר קטן לעולמים.

בסביבות גיל שנה-שנתיים יהפוך הגור המתבגר לכלב בוגר בשיא פריחתו, ועם השנים יילך ויזדקן. מתי בדיוק? קשה לומר. כלבים שונים מזדקנים בשלבים שונים. ככלל, גזעים גדולים מזדקנים מוקדם יותר, בהשוואה לגזעים קטנים.

שנות הזקנה של הכלב יכולות להיות יפות ומלאות אהבה ונאמנות, אפילו הרבה יותר משנתו הראשונה של הגור החמוד, שרק מתוודע אל העולם ולומד להכיר את בעליו. עימדו לצידו של כלבכם הקשיש. היו קשובים לצרכיו. הקפידו על השגחה רפואית סדירה. שימו לב לכל שינוי – נפשי וגופני. ובעיקר - תנו לו מנות כפולות ומכופלות של תשומת לב, תמיכה רגשית, חיזוקים חיוביים והמון המון אהבה.

ככל שתקדישו לכלבכם הקשיש מזמנכם ומאהבתכם – תקבלו בחזרה כפל כפליים של נאמנות, אהבה ומסירות אין קץ.

עוד מעט נחגוג יומולדת שנה,
ואתה כבר גדול, ממושמע וצייתן.
כה שונה מאותה אהבה ראשונה -
כשהגעת - כדור צמרירי ובכיין.

איך למדת לבוא, איך למדת לצאת,
לבקש בנימוס ולחזור בלי היסוס -
לצפות לשובי, עד תגיע העת,
ולרבוץ לצדי, נאמן, בלי לזוז.

איך למדת לומר בעיניים טובות,
את כל מה שמלים לא יודעות להגיד.
איך למדת לקרוא רסיסי מחשבות -
ולהיות נחמה ומשענת-תמיד.

להושיט אף רטוב, לכשכש בזנב,
להפיג חרדות ושעות של בדידות,
להיות אי של רוך בעולם מטורף,
צוק איתן ונצחי של מתת ידידות...

אך, לאט, בלי משים, יתגלגל לו הזמן
ועימו יחלפו נעוריך, כלבי -
העיניים יכהו וילבין הזקן,
רק אתה - תישאר כתמיד בלבי.

אם תכאב - אחבק את גופך הדואב,
אם תמעד - אהיה לך קב ומשען
לצידך אתייצב, סבלני ואוהב -
ודומם אנשק את שפמך הלבן.

צעדיך אשמור אם תכבד שמיעתך -
אם תחלה - אסעדך עד בריאות איתנה
לא אתן שתסבול, ואנצור את כבודך -
עת יבואו ימים של שיבה וזקנה...

נחמת-מה אמצא אז, עם יד על הלב,
שעשיתי את כל שניתן בשבילך…
מהיום בו הגעת - כלבלב משתובב
והפכת לבן משפחה.

סוף דבר
את הספר "גור קטן - שמחה גדולה" אני מתכוונת להעלות השנה לאינטרנט. לסיבי חגגנו אמש יומולדת, עם שירה, צלחת של מטעמי כלבים ונר יומולדת דולק באמצעה, וכמובן - זר פרחי לבד שזור פנינים, שהכנתי לה במלאת לה שנה. את יום הולדתה הראשון של סיבי חגגנו בפארק בהוד השרון, עם כל החברים לאילוף בבית הספר לאילוף של דורית דמבין ליסק. הייתה קערת נקניקיות, והייתה קערת במבה (אני יודעת שזה לא מומלץ, אבל פעם בשנה... ) והיו שקיות יומולדת לחברים שעל ארבע - עם דוגמית של מזון כלבים - מתנת ד"ר איתן ברנע מעומר, וממתק כלבים - מתנת צביקה מ"כל טוב לחי". והייתה שמחה גדולה.

גם היום יש לי מתנה בשבילכם, בשביל הכלבים שאיתכם, ובשביל הכלבים שעוד יהיו איתכם: "הסכם חברות" בין הגור/הכלבלב ובעליו. לחצו על הקישור, לחצו על התמונה, הדפיסו, וקראו את ההסכם בתשומת לב ובאהבה. אם נצליח - ביחד - להעצים את תחושת האחריות והמחויבות שלנו, כבני אנוש, כלפי הכלבים שהכנסנו לבתינו ושבכוונתנו לצרף למשפחתנו - דייני.

זו תהא מתנת יום ההולדת שלי לסיבי שלי. אני בטוחה שהיא תשמח בה מאוד. היא כלב. היא שמחה בכל מעשיי. תמיד. ללא תנאי. היש מתנה יפה מזו בשבילי? בשבילכם?! 

נ.ב. הנה שוב: "הסכם החברות בין הכלבלב לבעליו". אנא, העבירו את הקישור ואת קישור המאמר הלאה. רק ביחד - נצליח להחזיר את האנושיות לבני האדם.

שמי עידית נעמן ואני מומחית לשיווק באמצעות תוכן. על ידי יישום של אסטרטגיות שיווק באמצעות תוכן, וחשיפת הנוסחאות לכתיבת תוכן שיווקי אפקטיבי, אני מלמדת בעלי עסקים  להגביר את התנועה לאתר, לייצר יותר לידים, להגיע ללקוחות הנכונים ולהגדיל משמעותית את רווחיות העסק. אני מזמינה אותך להיכנס עכשיו לאתר שלי, http://www.aocm.co.il/ ולהירשם לקורס האינטרנטי החינמי לשיווק באמצעות תוכן, בו תלמד ב- 10 שיעורים קצרים וקלים ליישום, איך להפוך את הידע המקצועי שלך לאיש המכירות האפקטיבי ביותר בעסק שלך. כי התוכן שלך הוא המנוף שלך להצלחה!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב