דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה שאתם לא יודעים על דיאטה, הוא הסיבה שאתם עדיין_____... 

מאת    [ 13/10/2011 ]

מילים במאמר: 955   [ נצפה 2025 פעמים ]

מה שאתם לא יודעים על דיאטה, זו הסיבה שאתם עדיין   ______  ...

בעיית המשקל העודף נחשבת למגיפת המאה ואינה בוחלת באיש. נשים, גברים וילדים מכל קצוות העולם ופלחי האוכלוסייה הם קורבנותיה, מומחים מחפשים לה פתרונות מכל הסוגים ועדיין, מיליארד וחצי איש בעולם סובלים ממשקל עודף. רק לפני 30 שנה אחוז השמנים היה קטן בחצי - האם הדור הקודם ידע משהו שאנחנו לא יודעים?

אין זו אשמתנו; מגוון מוצרי המזון המפתים המוצעים לנו, הולך ומתרחב כל שנה ועימו מתכווץ הקשר בין מה שאנו אוכלים ובין מה שהגוף באמת צריך. למעשה, רוב מה שעלינו לעשות כדי לשמור על משקל תקין הוא להימנע מהרגלים שגורמים לגוף להשמין. הנה כמה נקודות שיגרמו לכם לחשוב מחדש על דיאטה ולהצליח בה.

כלל ראשון: זרקו את הדיאטה לפח!

כדי לרזות ולשמור על משקל תקין, עליכם ראשית להיגמל מהרגל רע; בעברית המילה "דיאטה" מתייחסת לתקופה קצרה, בה מתענים באכילת חסה ואחריה חוזרים לשגרה. לפעולה זו תוצאה אפשרית אחת, שמוכיחה את עצמה כל פעם מחדש: בסוף התהליך חוזרים, במקרה הטוב, לאותו המשקל.

כדי להגיע ולשמור על משקל תקין צריך לשנות את החשיבה; בשביל גוף נאה יש לאמץ הרגלי תזונה נכונה לכל השנה. תזונה בריאה העומדת בקנה אחד עם צרכי הגוף מאזנת את התיאבון, גורמת להשלה טבעית של קילוגרמים עודפים, למראה טוב ולהרגשה נפלאה. אין זה אומר שצריך לאכול כל החיים רק חסה – להיפך; על התפריט החדש להיות משביע ומהנה ולכלול אפשרות לנשנושים ולחריגות באירועים מיוחדים. רק כך תוכלו להתמיד בלי להרגיש מקופחים ובלי צורך בפיצויים.

השקר דל הקלוריות

הרדיפה אחר מזונות דלי קלוריות היא טעות נפוצה בקרב שוחרי המשקל התקין. אך מדד הקלוריות אינו מדד מדויק להרזיה; הרבה מזונות דלי קלוריות מעודדים השמנה בטווח הארוך ואחרים, עתירי קלוריות, מעודדים הרזיה. המדד הקלורי אינו מבדיל בין קלוריות מפחמימות, חלבון, או שומן, גם לא בין קלוריות ממזונות מתועשים ובין אחיותיהן מהמזונות הבריאים והטבעיים. עבור הגוף יש בין אלה הבדל אדיר. 

מזונות מתועשים ומעובדים הם כבר "לעוסים" ומפורקים לגורמים והקלוריות שבהם נספגות בצורה מלאה. מזונות אלו גם גורמים לעיכול לא תקין ולתוצרי לוואי רעילים. תוצרי הלוואי, יחד עם החומרים המשמרים והמשפרים השונים, מזוהים בגוף כרעלים, אך אינם ניתנים לפינוי. כפתרון הם נשלחים לרקמת השומן, שם הם סופחים מים ואנחנו, מתפיחים היקפים.

מזונות טבעיים ולא מעובדים הם לעיתים קרובות עתירי קלוריות, אך גם דורשים מהגוף מאמץ לעיכול. מאמץ זה דורש מהגוף להשקיע קלוריות ובסופו, לא כל המזון נספג. גם לא כל הקלוריות. זמן העיכול ארוך ובהתאם זמן השובע. חומרים רעילים אינם נוצרים בתהליך וכך אינם מתפיחים את רקמת השומן.

מי באמת מפרנס את הכרס

הבדל נוסף הוא בין קלוריות משומן, חלבון ומפחמימה. שומן וחלבון משמשים בגוף לתהליכים שונים ולבניית רקמות. הם אינם מפרנסים את רקמת השומן. הפחמימה לעומתם היא רק ספקית אנרגיה. כמה אנרגיה אנחנו צריכים? לפי רמת הפעילות. וברמת הפעילות הממוצעת של עובד במשרד ממוזג, מספיקה לגוף כמות מאוד קטנה, כשליש או פחות מהצריכה הממוצעת. ומה קורה עם העודפים? מאוחסנים ליום סגריר... היכן? ברקמת השומן.

כן, כן, האורז התמים ופריכיותיו, הלחם הקל, תפוח האדמה, הגרנולה, חטיף האנרגיה המכיל "רק 70 קלוריות", 70 קלוריות שהולכות ישר לירכיים.... הפחמימה האהובה, זו שאנו מקפידים לצרוך בכל דיאטה כדי שלא תחסר, היא זו שבאמת משמינה. הפחמימה ממכרת, היא גורמת לנו לרצות עוד פחמימה וכך גורמת לתיאבון מופרז. היא מתעכלת מהר בגוף ומובילה שוב לרעב.

כדי לשמור על משקל תקין, הפחיתו משמעותית את צריכת הפחמימות, ישנם אנשים שאינם זקוקים להן כלל. אל דאגה, הן נמצאות גם בירקות ובכל שאר המזונות, אין צורך לחפש אותן במיוחד.

מסכן השומן

השומן נחשב לאויב הדיאטה בגלל תכולת קלוריות "מרובה" והקישור האסוציאטיבי בינו ובין רקמת השומן. למעשה השומן מכיל תשע קלוריות לגרם, רק חמש קלוריות יותר מגרם חלבון או פחמימה ואינו מאוחסן ברקמת השומן. אנו זקוקים ל-עד 30% מצריכת הקלוריות היומית משומן וכל עוד הוא ממקור בריא, כגון טחינה, אבוקדו, שקדים ואגוזים, גם אינו מעלה את מדד שומני הדם.

מזונות שומניים בריאים הם טעימים, משביעים, מזינים ומשפרים כל ארוחה, הם נשנוש מצוין לארוחת ביניים ועקב תכולת פחמימות נמוכה וזמן עיכול ארוך, מאזנים את התיאבון. הם דורשים הרבה אנרגיה לעיכול ומאלצים את הגוף לנצל אנרגיה מרקמת השומן. גם החלבון משמש לבנייה ואינו מאוחסן ברקמת השומן, וגם הוא מתעכל לאט ושומר על שובע לאורך זמן.

במקביל להפחתת הפחמימות, העלו את כמות המזונות השומניים והחלבוניים בתזונה ותקבלו תפריט טעים, משביע ומזין, שיסייע לכם להשיל קילוגרמים באופן טבעי.

הדרך הבטוחה להשמין בחזרה

קונספט הדיאטה בפני עצמו בעייתי, אך דיאטת הכאסח היא הרסנית, בהיותה מבוססת על גישה של הרעבה עצמית; מכניסים פחות קלוריות ממה שהגוף צריך. בהתחלה זה עובד נפלא, קילוגרמים נושרים במהירות והעתיד נראה מזהיר. אך הגוף הוא מכונה הישרדותית מתוחכמת, המתוכנתת לאגור שומן ליום סגריר. הפרשנות שלו למחסור בקלוריות ולאובדן המאגרים היא מחסור במזון ואיום קיומי. בתגובה, הוא מוריד את קצב חילוף החומרים.

קצב חילוף החומרים הוא נכסם החשוב ביותר של המרזים. הוא קובע כמה אנרגיה יוציא הגוף שלכם לפעילותו הבסיסית. כשמדד זה יורד, אתם משמינים יותר. מזל טוב! כעת גופכם מסוגל להסתדר עם מחצית מכמות הקלוריות שנתתם לו עד עכשיו ועדיין לשמור על אותו משקל. התוצאה: בפעם הבאה שתאכלו עוגיה, תשמינו כאילו אכלתם את כל השקית.

אין דיאטה ללא פעילות גופנית

אכן, בשורה רעה לעצלנים; אם חשבתם שמדובר רק בתזונה, נכונה לכם אכזבה. הרי בסופו של יום לא מהמשקל אכפת לכם, אלא מהמראה הסופי. הרזייה ללא פעילות גופנית תשווה לכם מראה של שקית. ללא פעילות גופנית מדללת רקמת השריר וגורמת לדלדול העור ולמראה "תפוזי". רקמת השריר היא צרכנית גדולה של אנרגיה והדילול בה מוריד גם את קצב חילוף החומרים.

כדי להיראות טוב באמת, הוסיפו לתזונה גם פעילות גופנית. זו תסייע לכם למראה עור מוצק ומתוח, תמלא אתכם באמביציה ובתחושה כללית טובה.

ואחרון חביב: אין תשובה אחת

למרות הכללים שנכתבו לעיל, שהם בדוקים ומוכחים, כל גוף הוא מעט שונה ובעל צרכים קצת אחרים. לאדם הממוצע אין את הכלים לפענח את הסימנים. לכן בתחילת תהליך הרזייה מומלץ לפנות ליועץ תזונתי שיתאים לכם תפריט מהנה וטעים, המותאם לצרכי גופכם ובו תוכלו להתמיד...

 

בהצלחה ולבריאות,

מרווה ארז


מרווה ארז, נטורופתית 


מדריכה לחיים בריאים ומאושרים


www.gufnefesh.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב