שיעור חינם בניהול משברים
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

שיעור חינם בניהול משברים 

מילים במאמר: 441   [ נצפה 1782 פעמים ]

 
 

מנכ"ל יקר, תרשה לי לתת לך עצה טובה ובחינם – ותר על יועצי ניהול המשברים שאתה שוכר עכשיו, במחירים מופקעים. ותר עליהם כי אתה לא באמת צריך קמפיינים מגוחכים שנפתחים ב"אנחנו קשובים למחאה הציבורית". ותר עליהם כי למדת, עברת בחייך כמה וכמה דברים, צברת ניסיון, יש לך היגיון משלך, אתה יודע מה באמת צריך לעשות.

ניהול משברים, וכן, יודעת שמכעיסה את יועצי התקשורת הבכירים, המכובדים והמחוזרים, הוא בעצם מכבסת מילים לצ'ק שמן הרבה יותר מ"סתם" יחסי ציבור. הארגון טעה בהתנהלות שלו, הוא מבוקר, עם הגב לקיר ורק רוצה שירדו ממנו. כדי שזה יקרה הארגון מוכן לשלם כל מחיר, לכל מי שיבטיח להוריד את הירח.

ניהול משברים הוא דיספלינה חיונית שחייבת להיות מובנית בסל השירותים של כל משרד יחסי ציבור. זוכר איך סולי, הרל"שית של פולישוק דרשה בצרחות מקוזו להשיג יועצת משברים אישה, שמבינה בתקשורת וגם באנשים? זו בעצם התורה כולה.

המחאה החברתית הציפה את מה שכולם כבר ידעו. הפערים גדלים, אין התאמה בין השכר הקבוע ועליית המחירים והיומיום כ"כ קשה ומסורבל שאנשים סובלים בשקט.

ועכשיו, עם ההבנה הבסיסית הזו, חשוב שתדע מנכ"ל יקר, הלקוחות שלך, הצרכנים, לא רוצים לפגוע בכיס שלך, לא רוצים את ראשך ולא רוצים שתקרוס.

הם רוצים - וזו העצה התקשורתית שמנהלי המשברים לא יתנו לך - שתפעיל היגיון. שלא תאיים בסגירת המפעל ובפיטורי מאות עובדים בשכר מינימום. גלה מנהיגות, חתוך את שכבת השומן שמקיפה אותך ותהיה אמיץ! תודה שהריווחיות יכולה להיות 300 ולא 420 מיליון. אפשר לחיות טוב גם עם ריווחיות נמוכה יותר. ברור שיש לך דירקטוריון שרוצה עוד, אבל כמנכ"ל תפקידך למצוא את האיזון. להסביר שסעיף ההוצאה על "תרומה לקהילה", בהתנהלות אחרת, יכול להיות שונה.

כשתנהג באחריות, תנהל את עובדייך בכבוד, תדאג לרמת מחירים ריאלית והוגנת, אני מבטיחה לך - לא תצטרך להשקיע מיליוני שקלים בקמפיינים אגרסיביים ובסרטוני תדמית שאף אחד לא באמת מאמין להם. שנה את הרטוריקה – אנשים לא רוצים מבצעים, אנשים רוצים מחיר הוגן, זהה וקבוע.

ניהול משברים הוא דבר מאוד פשוט לביצוע. הוא כולל 2 מרכיבים בסיסיים שחייבים להתקיים כדי לנטרל את הביקורת – שקיפות ואחריות. זה לא משנה אם חתולים טיילו על דלפקי הבשר או אם נאלצת להוריד מהמדפים מזון לתינוקות או שאתה עושה תספורת לבעל חוב גדול יותר מסך כלל החובות של יתר הלקוחות או שנציגי השירות צולמו מחתימים קשישים על שירותי דור3 במכשיר שבכלל לא תומך בטכנולוגיה.

כל האסטרטגיות והרעיונות הקריאטיביים קורסים ברגע שמיישרים מבט למצלמה ואומרים טעינו. נגררנו. הגזמנו. התנתקנו.

אתה (ואת, נכתב בזכר משיקולי נוחות בלבד) באמת צריך סקר שיגיד שלציבור נמאס? גלה מנהיגות ואחריות. בצע את השינויים הנדרשים, שתף את התקשורת בהחלטות הניהוליות ואני מבטיחה לך –  איש לא יחרים, יבקר או יצלוב אותך כשאתה יוצא ב-7 בבוקר לעוד יום ארוך של עבודה ולחצים במשרד.

אגב, כבוד רוה"מ - אותו הדבר, רק פוליטית. 

 

משרד יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי ושיווקי הוקם באוקטובר 2005 ומשרת מאז חברות טכנולוגיה מובילות וסטארטאפים בראשית דרכם המקצועית. המשרד מתבסס על ראייה שיווקית רחבה המחברת בין כל פעילויות השיווק והתקשורת הנדרשות לארגון. את המשרד מנהלת עינת מירון, בעלת ניסיון עשיר של למעלה מ-16 שנים בכל ערוצי המדיה השונים.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב