דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיעור חינם בניהול משברים 

מאת    [ 13/10/2011 ]

מילים במאמר: 441   [ נצפה 2380 פעמים ]

מנכ"ל יקר, תרשה לי לתת לך עצה טובה ובחינם – ותר על יועצי ניהול המשברים שאתה שוכר עכשיו, במחירים מופקעים. ותר עליהם כי אתה לא באמת צריך קמפיינים מגוחכים שנפתחים ב"אנחנו קשובים למחאה הציבורית". ותר עליהם כי למדת, עברת בחייך כמה וכמה דברים, צברת ניסיון, יש לך היגיון משלך, אתה יודע מה באמת צריך לעשות.

ניהול משברים, וכן, יודעת שמכעיסה את יועצי התקשורת הבכירים, המכובדים והמחוזרים, הוא בעצם מכבסת מילים לצ'ק שמן הרבה יותר מ"סתם" יחסי ציבור. הארגון טעה בהתנהלות שלו, הוא מבוקר, עם הגב לקיר ורק רוצה שירדו ממנו. כדי שזה יקרה הארגון מוכן לשלם כל מחיר, לכל מי שיבטיח להוריד את הירח.

ניהול משברים הוא דיספלינה חיונית שחייבת להיות מובנית בסל השירותים של כל משרד יחסי ציבור. זוכר איך סולי, הרל"שית של פולישוק דרשה בצרחות מקוזו להשיג יועצת משברים אישה, שמבינה בתקשורת וגם באנשים? זו בעצם התורה כולה.

המחאה החברתית הציפה את מה שכולם כבר ידעו. הפערים גדלים, אין התאמה בין השכר הקבוע ועליית המחירים והיומיום כ"כ קשה ומסורבל שאנשים סובלים בשקט.

ועכשיו, עם ההבנה הבסיסית הזו, חשוב שתדע מנכ"ל יקר, הלקוחות שלך, הצרכנים, לא רוצים לפגוע בכיס שלך, לא רוצים את ראשך ולא רוצים שתקרוס.

הם רוצים - וזו העצה התקשורתית שמנהלי המשברים לא יתנו לך - שתפעיל היגיון. שלא תאיים בסגירת המפעל ובפיטורי מאות עובדים בשכר מינימום. גלה מנהיגות, חתוך את שכבת השומן שמקיפה אותך ותהיה אמיץ! תודה שהריווחיות יכולה להיות 300 ולא 420 מיליון. אפשר לחיות טוב גם עם ריווחיות נמוכה יותר. ברור שיש לך דירקטוריון שרוצה עוד, אבל כמנכ"ל תפקידך למצוא את האיזון. להסביר שסעיף ההוצאה על "תרומה לקהילה", בהתנהלות אחרת, יכול להיות שונה.

כשתנהג באחריות, תנהל את עובדייך בכבוד, תדאג לרמת מחירים ריאלית והוגנת, אני מבטיחה לך - לא תצטרך להשקיע מיליוני שקלים בקמפיינים אגרסיביים ובסרטוני תדמית שאף אחד לא באמת מאמין להם. שנה את הרטוריקה – אנשים לא רוצים מבצעים, אנשים רוצים מחיר הוגן, זהה וקבוע.

ניהול משברים הוא דבר מאוד פשוט לביצוע. הוא כולל 2 מרכיבים בסיסיים שחייבים להתקיים כדי לנטרל את הביקורת – שקיפות ואחריות. זה לא משנה אם חתולים טיילו על דלפקי הבשר או אם נאלצת להוריד מהמדפים מזון לתינוקות או שאתה עושה תספורת לבעל חוב גדול יותר מסך כלל החובות של יתר הלקוחות או שנציגי השירות צולמו מחתימים קשישים על שירותי דור3 במכשיר שבכלל לא תומך בטכנולוגיה.

כל האסטרטגיות והרעיונות הקריאטיביים קורסים ברגע שמיישרים מבט למצלמה ואומרים טעינו. נגררנו. הגזמנו. התנתקנו.

אתה (ואת, נכתב בזכר משיקולי נוחות בלבד) באמת צריך סקר שיגיד שלציבור נמאס? גלה מנהיגות ואחריות. בצע את השינויים הנדרשים, שתף את התקשורת בהחלטות הניהוליות ואני מבטיחה לך –  איש לא יחרים, יבקר או יצלוב אותך כשאתה יוצא ב-7 בבוקר לעוד יום ארוך של עבודה ולחצים במשרד.

אגב, כבוד רוה"מ - אותו הדבר, רק פוליטית. 

 

משרד יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי ושיווקי הוקם באוקטובר 2005 ומשרת מאז חברות טכנולוגיה מובילות וסטארטאפים בראשית דרכם המקצועית. המשרד מתבסס על ראייה שיווקית רחבה המחברת בין כל פעילויות השיווק והתקשורת הנדרשות לארגון. את המשרד מנהלת עינת מירון, בעלת ניסיון עשיר של למעלה מ-16 שנים בכל ערוצי המדיה השונים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב