דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול רפואי רשלני בקופת חולים 

מאת    [ 31/10/2007 ]

מילים במאמר: 467   [ נצפה 2767 פעמים ]

חלק עיקרי ומרכזי של הטיפול הרפואי המוענק בישראל נעשה במסגרת קופות החולים השונות - קופת חולים כללית, מכבי, מאוחדת ולאומית. במרבית המקרים כאשר לא מדובר במצב דחוף מאד ומאיים חיים הפניה הראשונית בשל בעיה רפואית נעשית לסניף של קופת חולים ולעיתים קרובות לרופא המשפחה.

מטבע הדברים לפיכך חלק לא מבוטל מהמקרים של רשלנות רפואית בטיפול אשר גורמים לנזק מתרחשים במסגרת קופת חולים ותביעות רבות מוגשות כנגד קופת חולים.

את מי יש לתבוע במידה ונפגעת בשל טיפול רפואי רשלני במסגרת קופת חולים?

רבים סוברים כי אם נפגעו בשל רשלנות רפואית בטיפול אצל רופא מסוים, למשל רופא המשפחה, במסגרת קופת חולים הרי שתביעת רשלנות רפואית בהכרח תוגש אישית כנגד אותו רופא. מדובר בטעות אשר מונעת מחלק מנפגע הרשלנות הרפואית לשקול כלל אפשרות של תביעה בשל הכרות ממושכת עם הרופא המטופל ובשל שיקולים דומים אחרים. תביעה בשל טיפול רפואי רשלני אשר ניתן במסגרת קופת חולים תוגש ברובם המכריע של המקרים כנגד קופת החולים בלבד ושמו של הרופא המטפל לא יופיע כלל כנתבע.
קופת החולים אחראית באחריות שילוחית לכל מעשיו של רופא או גורם רפואי אחר בשירותה ולכן הרופא המטפל לא יינזק כלכלית בשל תביעת רשלנות רפואית ובפועל תשלום הפיצוי נעשה על ידי חברת הביטוח אשר מבטחת את קופת החולים הנתבעת בביטוח אחריות מקצועית.

במידה ומדובר בטיפול אשר ניתן הן בקופת חולים והן במסגרת פרטית, כמו למשל במקרה של רשלנות בניתוח אשר בוצע באופן פרטי ולאחר מכן טופל אף במסגרת קופת חולים, אין מנוס לעיתים מלתבוע אישית את הרופא המטפל או המנתח. גם במקרים אלו הרופא הנתבע מבוטח בפוליסת ביטוח אחריות מקצועית.

תביעות הרשלנות הרפואית במסגרת קופת חולים מגוונות ומקיפות נושאים שונים - חלק מהתביעות מתבססות על איחור באבחון סרטן ומחלות קשות בשל התעלמות של הרופא המטפל מסימנים ברורים ואי הפניה לבדיקות נדרשות. תביעות רבות מוגשות כנגד רופא המשפחה אשר הינו הגורם הרפואי הראשון אשר בודק את המטופל ועליו מוטלת האחריות להפנות את המטופל לבדיקות הנדרשות ולרופא מומחה מתאים.
נשים רבות מבצעות את מעקב ההיריון במסגרת קופת חולים וכאשר מעקב זה מתנהל בצורה לא סבירה ולא מקובלת התוצאות עלולות להיות הרות אסון כמו למשל לידת תינוק הסובל ממומים קשים או בעיות אחרות בעת הלידה.

במידה ונעשה טיפול רשלני שגרם לנזק במסגרת בית חולים השייך לקופת חולים הרי שהתביעה תוגש כנגד קופת החולים המפעילה את בית החולים ולא כנגד בית החולים עצמו.

בכל מקרה של חשד לטיפול רפואי רשלני בקופת חולים מומלץ לפנות תחילה לעורך דין אשר בקיא בתחום הרשלנות הרפואית. עורך הדין יפנה לקופת החולים ויקבל לידיו את תיקיו הרפואיים של הנפגע. עורך הדין יפנה את הנפגע לבדיקה אצל רופא מומחה מתאים אשר יעריך לאחר עיון בתיעוד הרפואי ובדיקה האם הייתה התרשלות בטיפול, מה הנזק שנגרם והאם קיים קשר בין נזק הגוף לרשלנות בטיפול.
רצוי וכדאי לפנות לייעוץ משפטי במשרד עורכי דין המתמחה בתחום נזקי הגוף והרשלנות הרפואית בטרם נקיטת כל פעולה אחרת שכן לעיתים התחלת טיפול עצמאי כמו שליחת מכתבים, קיום פגישות וכיוצא בזה עלולה לפגוע בסיכויי תביעה עתידית.
הכותב הינו עו"ד העוסק בדיני נזיקין, רשלנות רפואית, תאונות דרכים ותאונות שונות. חבר בועדת רפואה ומשפט של לשכת עורכי הדין, חבר באגודה לרפואה ולמשפט בישראל, בעל השכלה רפואית.
תאונות עבודה
תאונות דרכים
רשלנות רפואית



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב