דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


החיים והכסף - ההבדל בין גברים ונשים ומהן התפיסות השונות של המינים? 

מאת    [ 13/10/2011 ]

מילים במאמר: 459   [ נצפה 2632 פעמים ]

החיים והכסף - ההבדל בין גברים ונשים ומהן התפיסות השונות של המינים?  

 

 

לבזבז או לחסוך?

 

בזבזנות וחסכנות הם שני קטבים הפוכים המייצגים תפיסות עולם שונות לגבי החיים. הבזבזנים מסתכלים על ההווה ומעדיפים את החיים ואת ההנאה על פני הביטחון והעתיד הבטוח.

 

החסכנים מסתכלים על העתיד והם מוכנים להקריב את הנאות ההווה בשביל עתיד בטוח ונוח יותר, בשביל השקט הנפשי וחיים ללא מתח כלכלי או חששות כלכליים. 

 

 

 

עניין של השקפת עולם ושל גיל

 

ישנו קשר הדוק בין גיל לבין גישה חסכנית או פזרנית. צעירים נוטים לבזבז יותר, משום שכל חייהם לפניהם. ככל שאנשים מתבגרים הם מתחילים לחשוב בצורה בוגרת ורצינית יותר על הכסף ועל הצורך לחסוך אותו לעתיד, לעת פנסיה או זקנה. אולם, מי שחסך כל חייו מגיע ללשלב בו יש לו די כסף כדי לפזר וליהנות, מתוך הבנה שככל שהזמן עובר אולי לא תהיה עוד הזדמנות להינות מהכסף שהוא חסך. 

 

בגילאי 18 לאנשים יש המון זמן עוד לחיות, אבל יש להם מעט כסף לבזבז. את המעט הזה הם בדרך כלל מפזרים. בגיל 36 לאנשים יש פחות זמן לחיות והם כבר חסכו סכום לא קטן בצד. בגיל כזה נשאלת השאלה מה יותר חשוב - להעביר את כל החיים בחיסכון או להתחיל להינות קצת מהחיים שמא לא יהיה מאוחר מדי. בגיל 58 אנשים בדרך כלל כבר חסכו בצד סכומים משמעותיים של כסף, אבל הזמן שנותר להם לחיות מתחיל להצטמק באופן משמעותי. זה הגיל בו אנשים נוטים יותר לפזר ולפנק את עצמם, מתוך הבנה ברורה שלא תהיה להם הזדמנות טובה יותר לעשות שימוש בכסף שהם עבדו בשבילו כל כך קשה כל חייהם.

 

 

 

גברים חסכנים - נשים נהנתניות

 

באופן כוללני, גברים מחושבים יותר בענייני כסף והם מפגינים משמעת גדולה יותר בכל הקשור לדחיית סיפוקים ולהימנעות מהוצאות מיותרות. מצב הכלכלי של מרבית הגברים הוא טוב משל נשים, והם נוטים להיות רציונליים יותר לגבי השימוש בכסף והחיסכון שלו.

 

נשים נוטות לאהוב יותר את החיים ואת הנאות החיים, והן יעדיפו לחיות ולפנק את עצמן ופחות לחסוך. כתוצאה מכך, מצב החיסכון של נשים הוא פחות טוב משמעותית מזה של גברים, כי נשים יעדיפו לחיות ולא רק לחסוך. 

 

 

 

כל אחד מחליט מה חשוב לו יותר - ההווה או העתיד, הכסף או החיים, החיסכון או הצרכנות?

 

נושא הכסף והיחס לכסף הוא אחד הקונפליקטים הפופולריים בזוגיות. על פי רוב, גברים ינסו לרסן בהוצאות ולחסוך ואילו נשים ינקטו בקו מרוכך יותר וידחפו למען הוצאות והנאות, חופשות ופינוקים.

 

היחס לכסף הוא עניין אישי של סדר עדיפויות. יש אנשים שיעדיפו לחיות יותר בהווה ופחות לחסוך למען העתיד ויש כאלה שיתאפקו ויחסכו בהוצאות בהווה כדי להבטיח את עתידם ואת רווחתם בגילאים מבוגרים יותר.

 

 

וטיפ לסיום: גברים מסוגלים לחיות ממינימום ואילו נשים נוטות לחיות ממה שיש להן ויותר. גברים נוטים לחסוך ולחשוב יותר על עתידם הכלכלי ואילו נשים יעדיפו לעשות חיים ולחיות טוב מאשר להתקמץ למען העתיד.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב