דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע גבר מאצואיסטי מפריע לנשים ובאיזו דרך הן מנסות להתמודד איתו? 

מאת    [ 13/10/2011 ]

מילים במאמר: 525   [ נצפה 2704 פעמים ]

מדוע גבר מאצואיסטי מפריע לנשים ובאיזו דרך הן מנסות להתמודד איתו?  

 

 

הנוכחות של גבר מאצואיסטי

 

האנרגיה של גבר מאצואיסטי, בצורתה הטהורה ביותר, היא אנרגיה תוקפנית, אלימה, בוטה, אגואיסטית, מזלזלת, מינית, שובינסטית, שתלטנית, כוחנית, בריונית, פיקודית ו"צבאית". 

 

הנוכחות של גבר כזה בבית, מטיבה, מחפשת לשלוט, להשתמש, להכתיב ולנהל. גבר מאצואיסטי אינו מנהל את התקשורת שלו מגובה עיניים או בצורה שיוויונית, הוא רואה רק את עצמו והוא רוצה להכתיב את העקרונות שלו על האישה.

 

 

 

מדוע נוכחותו של גבר מאצואיסטי מפריעה מאוד לנשים?

 

נשים שחיות בבית שיש בו גבר מאצואיסטי - סובלות מאוד. הן חשות במתח, בהכתבה, בצמצום מרחב החופש שלהן, בזלזול הבוטה בהן, בכוחנות שמופנית כנגדן.

 

אישה שחיה לצד גבר מאצואיסטי או שובינסטי - היא במידה מסויימת אישה מאויימת. היא נדרשת לספק לו סקס כל הזמן. היא נדרשת לציית. היא מקבלת הוראות והיא מושפלת וסופגת ביקורות ממנו. היא חיה במתח מתמיד והמציאות שלה אינה חופשית, משוחררת או נעימה כל הזמן.    

 

 

 

המאמץ הנשי לרכך את האנרגיה הגברית

 

נשים שחיות לצד גבר מאצואיסטי מנסות להתמודד עם הבעיה בכך שהן מנסות לרכך את האנרגיה הגברית של הגבר ולעדן אותה כך שהגבר יהפוך "נשי" יותר וילמד לדבר בשפה הנשית הרכה והנעימה יותר. עבור גברים גבריים, ניסיון זה נתפס לא פעם כניסיון "לסרס" אותם, ולכן הוא מעורר את ההתנגדות שלהם, כי הם חשים שהאישה מנסה לאלף אותם ולשלול מהם את הטבעיות שלהם.

 

במידה והאישה מצליחה לרכך ולסרס את הגבר שלה ולהפוך אותו לנשי - האווירה בבית הופכת נעימה יותר, שיוויונית יותר, מנוהלת על פי עקרונות והשקפה נשיים ולא גבריים. ואולם, במידה והאישה אינה מצליחה לרכך או "לסרס" את הגבר הגברי שלה - המתח בבית נמשך, הבוטות, הפגיעה והקושי.

 

 

 

סירוס או פירוד

 

מרבית הגברים המצואיסטיים אינם בנוים לחיות על פי השקפה נשית, רכה, מעודנת ושיוויונית. זה אינו הטבע שלהם, ולכן הוא לא ימהרו לרכך את עצמם ולסרס את עצמם כדי שלאישה יהיה נוח יותר איתם. 

 

נשים רבות היו רוצות שבבית תהיה אווירה נעימה ונשית, פחות תובענות ופחות גסות, פחות תביעות מיניות ופחות מתח. הן היו מעדיפות לחיות באטמוספירה בבית שמבוססת על יותר הערכה, הכלה, סובלנות, קבלה, שמחה ושיתוף פעולה - בדיוק כפי שנשים מתקשרות עם נשים אחרות. אולם, אלה דברים שקשה מאוד לדרוש מגברים מאצואיסטיים משום שהאנרגיה שלהם והמהות שלהם היא שונה בתכלית. 

 

 

 

זוגיות נשית או זוגיות גברית

 

מעניין לציין, שבסופו של דבר כל זוגיות מתנהלת על פי אחד משני היסודות הבאים: זוגיות גברית או זוגיות נשית. זוגיות נשית היא זוגיות שמנוהלת על פי העקרונות של האישה, והגבר לומד ללכת אחריה ולהפנים את הקודים הרכים של ההתנהגות, בדגש על משפחה, ילדים, עזרה ואמפטיה. זוגיות גברית היא זוגיות שמנוהלת על ידי העקרונות של הגבר, והאישה היא זו שלומדת ללכת אחריו ולפעול על פי אותם כללים נוקשים ו"פרימיטיביים", בדגש על הישגים, סקס, כוח וכסף. 

 

הזוגות שבדרך כלל מתפרקים הם אותם זוגות שבהם אין הכרעה ברורה בין הקו של הגבר לבין הקו של האישה - ובסופו של דבר אף אחד מבני הזוג אינו מוכן ללכת אחרי בן הזוג השני, מה שמוביל לפרידה ולגירושין.

 

 

וטיפ לסיום: נשים מסתדרות בינן לבין עצמן טוב יותר מאשר עם גברים משום שהמהות והאנרגיה של נשים וגברים היא מאוד שונה. הניסיון של נשים להפוך את הגברים שלהן ל"נשיים" יותר כדי שיוכלו לדבר בשפתן הוא ניסיון שלעיתים מצליח ולעיתים הוא כושל - הכל תלוי בבן הזוג, במוטיבציה שלו להשתנות ועד כמה הוא מחובר להשקפת עולמו הגברית. 

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב