דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שישה כללי אל תעשה בעת גיבוש הסכם ממון 

מאת    [ 09/10/2011 ]

מילים במאמר: 495   [ נצפה 2238 פעמים ]

נכון, זה ממש לא קל. נכון, החתימה על הסכם כזה יכולה להביא לשאלות לא פשוטות. נכון, מדוע צריך הסכם ממון אם אוהבים כל כך? כל עורך דין גירושין יודע מדוע – משום שמה שנכון היום, לא בטוח שיהיה נכון גם מחר. לכן, כדאי להתכונן לכך מראש. 

הסכם הממון מבטיח לך שקט במקרה של גירושין, חלילה. הוא אמור להיעשות בשיקול דעת ובהסכמה של שני הצדדים, בזמן שמתאים ונוח לשניהם, כדי לדאוג שלא לערב רגשות וסנטימנטים בזמן פיצוץ. להבטיח שהכל ייעשה בהיגיון. אז מה אסור לעשות בעת חתימה על הסכם ממון?

1. אל תנסח את ההסכם ללא עורך דין גירושין

כמו שלא תשכור את שירותיו של עורך דין ירושה לטובת עניינים עסקיים, כמו שלא תחפש אחר עורך דין צוואות עבור חתימה על חוזה עבודה וכמו שלא תזמן עורך דין פלילי להתייעץ בענייני מקרקעין - כך אסור לך לחתום על הסכם ממון ללא נוכחותו של עו"ד גירושין או כל עורך דין אחר המתמחה בדיני משפחה. אחרת, ההסכם לא יועיל לאיש.

2. אל תתפתה לניסוח של סעיפים כלליים

עורכי דין גירושין נתקלים בתופעה הזו כמעט בכל פעם שהם מתבקשים לסייע בהכנת הסכם ממון, וברור למה: זוג שעומד להתחתן או נשואים טריים, לא מעוניינים להיכנס לפרטים הקטנים וה'מלוכלכים'. זה מדכא, מייאש ומעכיר את האווירה.

למרות זאת, אל תתפתה לעשות גם אתה את אותה טעות והתעקש על ניסוח פרטני שצופה אל העתיד. אינך יודע כיצד לעשות זאת? עורך דין גירושין טוב יסייע לך ולבת זוגתך לנסח הסכם שיהיה מספיק ברור, לכל מקרה שלא יהיה.

3. אל תערב ילדים שעדיין לא קיימים

רבים מאוד נוטים לכלול בהסכמים כאלו גם התייחסות לילדים שייוולדו לזוג בעתיד. גם זו טעות. לרוב, בית המשפט לא יתייחס לסיכום כזה אלא יפסוק על פי טובת הילד בלבד. הסעיף הזה רק יגרום למאבקים וסכסוכים ולא ייתן דבר. מצד שני, אם מדובר בילדים מנישואים קודמים, מומלץ לכלול בחוזה +התייחסות לגבי הטיפול בהם במקרה של פרידה.

4. אין לסמוך על שיקול דעת

במקרה של גירושין, הדבר האחרון שינחה את התנהגות בני הזוג הוא שיקול הדעת. במצבים המערבים כל כך הרבה רגשות, אין מקום לשיקול דעת ולהיגיון ועליך לזכור זאת היטב בעת החתימה על ההסכם. אל תשאיר שום סעיף לשיקול דעת – הסכם על הכל כבר היום, למען עתיד פשוט יותר.

5. אל תחתום תחת לחץ

לפעמים קשה להימנע ממצב כזה, אך כל עוד אתה יכול, חתום על ההסכם ברוגע ובשלווה ולא תחת לחץ. רבים משתמשים בהסכם הזה כמנוף להפעלת לחץ כלשהו על בן הזוג, או ממש כשהליך הגירושין מתחיל. במקרים כאלו, לפחות אחד הצדדים ייפגע. נסח את ההסכם בנחת, ללא לחצים משום כיוון.

6. אל תסתפק רק בחתימה הפורמלית

אמנם לאחר חתימת שני הצדדים על ההסכם, הוא הופך להיות רשמי ומחייב לכולם. עם זאת, החתימות הללו לא הופכות את החוזה למוכר על ידי רשויות החוק. רק הכרה ואישור מטעם בית המשפט תהפוך את החוזה לשפיט.

בנוסף, הצגת חוזה שנערך על ידי עורך דין מוסמך בבית המשפט, תבטיח כי לאיש משני הצדדים לא תהיה עוד טענה על חתימה תחת אילוץ – בית המשפט מוודא לפני האישור כי שני הצדדים אכן חתמו על המסמך מרצונם החופשי.

 

דניאל זוהר, מאמרים ועוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב