דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רישום למבחן הפסיכומטרי 

מאת    [ 30/10/2007 ]

מילים במאמר: 971   [ נצפה 9891 פעמים ]

איך נרשמים לבחינה?

ההרשמה למבחן הפסיכומטרי מתבצעת בשני אופנים: ערכת הרשמה ודרך האינטרנט.

ערכת הרשמה

את ערכת ההרשמה ניתן לרכוש בחנויות הספרים האוניברסיטאיות, רשת חנויות צומת ספרים ורשת חנויות סטימצקי. אפשר גם לרכוש את הערכה דרך אתר האינטרנט של רשת סטימצקי, מילת חיפוש: ערכת הרשמה. מחיר הערכה 40?.
ערכת ההרשמה כוללת טופס הרשמה, מעטפה לשליחת הטופס, דף נוהלי הרשמה וחוברת הדרכה המכילה מידע על המבחן הפסיכומטרי ודרך חישוב הציונים. הערכה מוצעת בשפות: עברית, רוסית, ערבית, אנגלית, צרפתית וספרדית.

על מנת להירשם יש למלא את טופס הרישום, לשלם את דמי הבחינה בבנק ולשלוח את הטופס יחד עם חותמת הבנק המהווה אישור לתשלום אל המרכז הארצי לבחינות והערכה.

מילוי טופס הרישום:

חלק א' מכיל פרטים אישיים.
יש למלא את השם הפרטי ושם המשפחה כפי שהם רשומים בדרכון / תעודת הזהות איתם ניגשים למבחן. בעלי תעודת זהות ישראלית ימלאו את מספר תעודת הזהות. ראשי התיבות ס"ב מתייחסים לספרת הביקורת שהיא הספרה האחרונה במספר תעודת הזהות. בעלי דרכון זר ימלאו את מספר הדרכון הזר. בעלי דרכון ישראלי ימלאו את מספר תעודת הזהות הישראלית שרשום בדרכונם. יש לציין את סוג התעודה. כמו כן יש לציין בפרטים האישיים את הכתובת והמיקוד לשליחת הודעות בדואר, מספר טלפון זמין, מין הנבחן ותאריך הלידה.

חלק ב' מכיל פרטים על הבחינה הרצוייה.
יש לבחור ולסמן בחלק זה את מועד הבחינה המבוקש, את אזור הבחינה המבוקש ואת שפת הבחינה המבוקשת. יש לשים לב כי לא בכל המועדים ובכל האזורים יש בחינות בכל השפות ולכן יש לבחור, בהתאם למידע המופיע על טופס הרישום, מועד ואזור מתאים. בטופס רשום גם תאריך סיום ההרשמה עבור כל מועד, הטופס המלא חייב להגיע אל המרכז הארצי לפני תאריך זה. לא ניתן לסמן בטופס בקשה לבחינה בתנאים מתואמים. כדי להירשם לבחינה מסוג זה יש להשאיר פרטים במרכז הארצי בטלפון 6759590 -02.
יש לברר עם המרכז אילו מסמכים דרושים עבור קבלה של בחינה בתנאים מתואמים ולשלוח את טופס ההרשמה המלא בצירוף מסמכים אלו.

חלק ג' מכיל יעדים להעברת הציונים.
ציון הבחינה יישלח אוטומטית אל חמשת האוניברסיטאות: בן-גוריון, בר-אילן, חיפה, תל-אביב, העברית ואל הטכניון. אם תרצה שציונך יישלח אל כל מוסד אקדמי אחר תתבקש לסמן את המוסדות הרצויים מתוך רשימה. בטופס הרישום מופיעה רשימה של מספרים שכל אחד מהם מייצג מוסד אקדמי אחר. בדף נוהלי ההרשמה יש רשימה של מוסדות הלימוד והמספרים שמייצגים אותם. על גבי טופס הרישום יש להקיף בעיגול את המספרים שמייצגים את המוסדות שברצונך שהציון יישלח אליהם. מומלץ לסמן כל מוסד שיש אפשרות שתרצה להירשם אליו. גם אם לא נשלח הציון הפסיכומטרי אל מוסד מסוים בסופו של דבר תוכל להשתמש בציון לרישום למוסד זה.
לאחר ווידוא נכונות הפרטים בחלקים הקודמים יש לחתום על הטופס בחלק ד'.

חלק ה' הוא אישור של תשלום דמי הבחינה.
שימו לב שלכל טופס יש תוקף- מועד אחרון לתשלום בבנק וזאת בלי כל קשר למועד הבחינה אליו תרצה להירשם. יש לשלם בבנק את דמי הבחינה בסך 380 - ולוודא שהפקיד חותם בחלק זה ומאשר את התשלום. התשלום בבנק בשום פנים לא מהווה רישום לבחינה. חשוב לשמור את הקבלה לאחר התשלום כיוון שבמקרה של אבדן הטופס הקבלה היא ההוכחה הבלעדית לתשלום.

חלק ו' מופיע בעבר השני של הדף ומכיל נתונים הנאספים לצרכים סטטיסטיים. לחלק זה אין למעשה כל חשיבות בעבור הנבחן עצמו.למעשה לא חייבים למלא את פרטים אלה. כדאי למלא את הפרטים ולהקפיד על אמינות אבל לא צריך להילחץ, לפרטים אלו לא תהיה שום השפעה על הציון או הרישום לאוניברסיטאות השונות. אם אחת הקטגוריות בטופס לא רלוונטית עבורך ( לדוגמא: ציוני י"ב עבור תיכוניסטים ) אפשר שלא למלא פרטים בה.

לאחר מילוי כל הפרטים ותשלום בבנק יש לשלוח את הטופס במעטפה המצורפת לערכה. הרישום לבחינה יתבצע רק כאשר המעטפה תגיע אל המרכז הארצי. חשוב לוודא ששולחים את הטופס המלא למרכז לפחות שבוע לפני תאריך סיום ההרשמה למועד הרצוי.

רישום דרך האינטרנט

ניתן להירשם לבחינה הפסיכומטרית דרך האינטרנט באתר האינטרנט של המרכז הארצי לבחינות והערכה. שלבי ההרשמה זהים לשלבים המצויינים ברישום בעזרת ערכת הרשמה. כל המידע שרשום בדף נוהלי ההרשמה המצוי בערכה קיים גם באתר האינטרנט של המרכז. בהרשמה דרך האינטרנט תידרש לשלם את דמי הבחינה בלבד על סך 380 ?. ניתן לשלם בעזרת כרטיס אשראי ישראכרט, מסטרקארד,ויזה ואמריקן אקספרס בלבד.

הרשמה מאוחרת

ניתן להירשם לבחינה הפסיכומטרית גם לאחר מועד סיום ההרשמה. הרשמה מאוחרת אפשרית עד 7 ימי עבודה לפני מועד הבחינה. הרשמה מאוחרת כרוכה בתשלום של כ-150% יותר מדמי הרישום הרגילים. בהרשמה מאוחרת אפשרויות בחירת אזור הבחינה מוגבלות ולא ניתן להיבחן בתנאים מתואמים.
במקרים חריגים ניתן להירשם לבחינה ביום המבחן עצמו. לצורך הרשמה ביום המבחן יש לוודא טלפונית במרכז הזימונים של המרכז הארצי עד 6 ימים לפני הבחינה כי הרישום אפשרי. הרשמה ביום המבחן כרוכה בתשלום של כ-250% יותר מדמי הרישום הרגילים. בהרשמה שכזאת מקום הבחינה איננו מובטח ולכן הרשמה זו מאוד לא מומלצת ונועדה למקרי חירום בלבד.

זימון לבחינה

לאחר שהמרכז הארצי מקבל את טופס ההרשמה ישלח, ברב המקרים, אישור לבית הנבחן על קבלתו של הטופס. לאחר מכן, אחרי קליטת הטופס במרכז, ישלח לבית הנבחן זימון לבחינה שבו יצוינו פרטי הנבחן, מועד המבחן ומיקום המבחן. אם יתקבלו לאותו נבחן שני זימונים הפרטים הרשומים בזימון המאוחר יותר הם העדכניים. בעת קבלת הזימון חשוב לוודא כי אין בו טעויות. במקרה של טעות בזימון או במקרה של אי קבלת זימון עד 20 יום לפני מועד המבחן יש ליצור קשר בטלפון למרכז הזימונים של המרכז הארצי.

קבלת הציון

ציון המבחן מורכב מציון כולל, ציון חלק כמותי, ציון חלק מילולי וציון חלק אנגלית. המרכז הארצי ישלח לבית הנבחן את הציון עד 45 ימים לאחר מועד המבחן. ניתן גם לבדוק את הציון דרך אתר האינטרנט של המרכז הארצי בכתובת
.
כדי לבדוק את הציון דרך האתר יש לשמור על הספח שמקבלים לאחר ביצוע הבחינה ועליו רשום מספר האסמכתא של הנבחן.
בנוסף, נבחן אשר נרשם למוסד אקדמאי כלשהו, אשר הקים דף שבו ניתן לבדוק את סטטוס הרישום של הנבחן, יכול לבדוק את הציון על ידי כניסה לאותו דף ובדיקה של נתוניו האישיים.


ליצירת קשר עם המרכזים השונים לשירות לקוחות של המרכז הארצי.

אודות מחבר המאמר: טל  מורגנשטרן
מורה בכיר ושותף בחברת "פסיכומטרי אחד
על אחד
"
בעל תואר הנדסה ביו-רפואית מאוניברסיטת תל אביב.
מלמד פסיכומטרי מזה כחמש שנים ועוסק
בהוראה משנת 1998



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב