דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסעות תלמידים - הביטחון של ההורים 

מאת    [ 09/10/2011 ]

מילים במאמר: 645   [ נצפה 2735 פעמים ]

על פי חוק חינוך חובה, הרשות או המועצה המקומית חייבת לספק הסעה לכל תלמיד עד כיתה ד' המתגורר במרחק העולה על 2 ק"מ מבית הספר וכן לכל תלמיד מכיתה ה' ומעלה המתגורר במרחק העולה על 3 ק"מ מבית הספר. לחינוך המיוחד חובה לספק הסעות בכל הגילאים. מלבד השימוש הנרחב שעושות הרשויות המקומיות בהסעות תלמידים, קיימים בארץ מגוון רחב של בתי ספר עצמאיים, במיוחד מהחינוך הדתי אשר מממנים בעצמם שירותי הסעות על מנת להביא את התלמידים שלהם אל מקום הלימודים.

האם חובה לחגור חגורות בטיחות?

הן באוטובוסים גדולים והן באוטובוסים זעירים אשר נועדו להסעת תלמידים, חובה התקנת חגורות בטיחות. החוק נכנס לתוקפו ב-1 בספטמבר 2006 והוא חל על כל האוטובוסים משנת ייצור 1995 המשתמשים להסעות תלמידים. בהסעות מבוגרים אין חובה לחגור חגורות בטיחות. יצוין כי חובה לחגור חגורות בטיחות בכל נסיעה מאורגנת לנוסעים מתחת לגיל 18, אפילו אם מדובר בטיול, קייטנה או אירוע. באוטובוס עירוני כמו "אגד", "דן", "מטרופולין" אין חובה לחגור חגורות בטיחות לתלמידים.

כללי בטיחות והתנהגות

על מנת לשמור על בטיחות מקסימאלית של התלמידים, משרד התחבורה הוציא תקנות מיוחדות שנוגעות לכל שירותי הסעות תלמידים בארץ. על פי החוק, אין להסיע תלמידים בעמידה ושני תלמידים בלבד יכולים לשבת במושב הסעה אחד המיועד לשני נוסעים. וזאת בהתאם למספר חגורות הבטיחות המותקנות. לא חלה חובת ליווי ע"י אדם מבוגר, אלה אם מדובר בהסעות תלמידים נכים. על הנהג להעלות ולהוריד את הילדים מהרכב בדלת קדמית בלבד תוך פיקוח על התנהגות התלמידים. ניתן להוריד את התלמידים בדלת אחורית רק בתנאי שקיים מלווה מבוגר המפקח על הדלת האחורית.

אם ברכב ילד מתפרע או ילד אשר גורם נזק על הנהג אסור להוריד אותו מהרכב שלא ביעד הרגיל. יחד עם זאת, אם מדובר בבעיה דחופה, ניתן לנסוע יחד עם כל הנוסעים אל תחנת המשטרה הקרובה. העונש יכול להיות השעיה של התלמיד מההסעה לתקופה מסוימת ואף דרישה מהורי התמיד לפצות את העסק על הנזק שגרם התלמיד. כל זאת יש לבצע בתיאום עם הרשות המקומית, הנהלת בית הספר והורי התלמיד. הנהג על פי חוק הוא האחראי על הבטיחות והתנהגות התלמידים בתוך הרכב. העסק אחראי להעסיק את הנהגים המתאימים ולספק רכבים בטיחותיים.

מי רשאי להסיע תלמידים?

נהג בעל רישיון נהיגה D אוD1 על אוטובוס גדול או זעיר, אשר ברישיונו חותמת "רשאי להסיע ילדים" רשאי להסיע את התלמידים לבית הספר. זאת על פי תקנה 84 של משרד התחבורה. על בית הספר לבדוק כי הנהגים אכן מחזיקים ברישיונות המותירים הסעת תלמידים. פעם בחמש שנים על נהג רכב הסעות תלמידים להמציא תעודת יושר וכן על שירות הסעות תלמידים לעמוד בהוראות החוק למניעת העסקה של עברייני מין.

מה דורש רכב הסעות תלמידים?

כל רכב הסעות תלמידים חייב להצמיד בחלק האחורי של הרכב בצורה בולטת שלט עם הכיתוב "הסעת ילדים". בנוסף, חובה להתקין פנסי איתות מהבהבים ברכב וזאת על מנת להתריע בפני נהגים אחרים על הימצאות ילדים ברכב. מדובר בשני פנסים בצבע צהוב בחזית הרכב וכן שני פנסים בצבע אדום בחלקו האחורי של רכב הסעות תלמידים. הפנסים יפעלו ויהבהבו באופן אוטומטי בכל פתיחה של דלק. בצורה כזאת, מקווים ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים לצמצם את תאונות הדרכים בהם מעורבים ילדים אשר חוזרים מבית הספר.

בתוך הרכב חייב להימצא תיק עזרה ראשונה, ערכת כיבוי אש וערכת מילוט. משרד החינוך דורש כי רכב הסעות תלמידים יהיה בן 10 שנים לכל היותר. הרכב חייב לפעול תחת פיקוח צמוד ואישור בטיחות חודשי של קצין בטיחות מוסמך ע"י אגף קציני בטיחות של משרד התחבורה. ברכב חייב להיות מזגן תקין. על חברת הסעות להחזיק ברישיון הסעות בתוקף מהמפקח על התעבורה במשרד התחבורה.

ארגון הסעות תלמידים

אם אתם מארגנים הסעות תלמידים יש לוודא את כל הדרישות אשר פורטו במאמר. ניתן להבין כי התנאים להפעלת שירות הסעות תלמידים שונים לגמרי מכל שירות הסעות אחר. העבודה מול חברת הסעות היא קבועה ולכן נידרש להקפיד לבחור בעסק איכותי ומקצועי. ארגון מסלול נסיעה מסודר ונוח לכל תלמיד חשוב מאד בהכנת הסעות תלמידים. למקרה של עומסי תנועה כבדים על הכביש, מומלץ לתכנן מראש מסלולי נסיעה חלופיים. ניתן לקרוא עוד אודות בחירת חברת הסעות וכן הכנות וסיכום מראש.

 

אתר הסעות בישראל - המוביל בתחום ההסעות, מספק ביצוע השוואת מחירים בין חברות הסעות בארץ לכל מטרה : הסעות בירושלים, הסעות בתל אביב, הסעות בחיפה, הסעות בבאר שבע




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב