דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה הן ההשלכות של הפרטיות על גף המחשוב? 

מאת    [ 09/10/2011 ]

מילים במאמר: 322   [ נצפה 2048 פעמים ]

המאמר הבא הוא תקציר מתוך תחקיר מתוך תחקיר מקצועי, מרוכז ומתומצת בנושא "הפרטיות והשלכותיה למנמ"ר":

להלן הגורמים העיקריים שמנמ''ר צריך להיות ער להם:

• פרטיות העובד - עשויה להיות התנגשות, בין הכבוד לפרטיות העובד, לבין צעדי אבטחה שננקטים ולכן חייבים להיות "קווים אדומים" ברורים. קוד אתי שהארגון פועל לפיו. בנוסף, כלי האבטחה, תוכנות ניטור, מצלמות וכדומה, עלולים לתת הרגשה לא טובה לעובד, גם אם הם לגיטימיים.  


• פרטיות הלקוחות - משמעותה הגנה על המידע האישי אשר לקוחות מספקים במהלך האינטראקציה עם הארגון. מידע זה יכול להיות מועבר דרך שיחת טלפון, דוא''ל, פקס, מכתבים, פגישות וכדומה. הלקוחות מצפים שהמידע שהם מוסרים לארגון לא יועבר לגורמים אחרים ולא יהיה בשימוש למטרות אחרות פרט לצרכי הלקוח עצמו.


• פרטיות גורמי צד שלישי - קביעת מדיניות פרטיות  כאשר מעורבים גורמי צד - שלישי (שותפים או אנשים שהארגון אחראי בעקיפין על המידע שלהם). רצוי שהשמירה על פרטיותם תהיה דומה לשמירת פרטיות העובדים והלקוחות. יש להגביל את השימוש במידע הרגיש למטרה ולזמן שהוגדרו מראש.


• שיתוף מנהלים שונים - ייתכן שהארגון ירצה למנות אחראי לנושא זה או Chief Privacy Officer (CPO). המנמ''ר וגף המחשוב הם האחראיים לתשתית הטכנולוגית, אך המידע עצמו הוא באחריות מנהלים שונים בארגון. לכן, יש לקבוע מדיניות בשיתוף המנהלים שעבורם המידע ושמירתו רלוונטיים, ובנוסף לשתף את ההנהלה הבכירה, משום שפוטנציאלית, הנושא עלול "להפיל" ארגון. 


• הפצה ואכיפת תקנות - על גף המחשוב לקבוע מדיניות פרטיות, להעבירה לעובדים ולאכוף אותה. על מנת שהעובדים יהיו מודעים לתקנות, יש לבצע הדרכות ולהסביר את הנושא וחומרת הנזק הנגרמת עקב הפרת התקנות.


• התחשבות בנורמות - רצוי לבדוק האם קיימת מדיניות פרטיות או חוקים מחייבים האופייניים לתחום. ייתכן שהלקוחות והעובדים מצפים להיבטים מסוימים שהפכו לנורמה בתחום.


• היבטים ייחודיים לארגון - תחום עיסוקו של כל ארגון משפיע ישירות על החשיבות ורמת הסיכון הטמונה במקרה הפרת פרטיות. יש לסווג את המידע ולבחון אותו, באיזו מידה לקוחות ינטשו וייפגעו במקרה של דליפת מידע?

עוד הרחבות ופירוט כולל סרטון קצר ומרוכז + סיכום מנהלים + טיפים על הנושא בקישור:

http://www.pcon.co.il/v7/debrief2.asp?debrief=1044&utm_source=articles&utm_medium=debrief&utm_campaign=articles_debrief1044_23tip_1105100911

 

 

קובי שפיבק Bsc., MBA הוא העורך הראשי של תחקירי pCon ואתר pCon-line. כמי שעוסק במחשבים, על מכלול היבטיהם משנת 1976 וכן כמי שכתב וערך למעלה משמונה מאות תחקירים על כל היבטי המחשוב העיקריים, הוא נמנה על אותם אנשים בודדים בארץ ובעולם, שבאמת ובתמים, מבינים לאן הולך עולם המחשוב ומהן השלכותיו המידיות והעתידיות, על אנשים וארגונים. הוא גם פרסם מספר רב של מאמרים במרבית העיתונים הגדולים והמקצועיים, והופיע פעמים רבות בערוצי הטלוויזיה והרדיו המרכזיים. נכון להיום הוא מייעץ למרבית מנהלי המחשוב בארגונים המובילים בישראל, והוא נחשב בעיני רבים, לגורו של המחשוב העסקי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב