דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול נכון בשטיחים 

מאת    [ 09/10/2011 ]

מילים במאמר: 439   [ נצפה 2341 פעמים ]

 

שטיחים הם ארטיפקט עתיק יומין, כמעט כמו התרבות האנושית עצמה. השטיחים הידועים והמפורסמים ביותר בעולם, הם אלו המגיעים מאירן ומאפגניסטן (שטיחים פרסיים ואפגניים), מהודו וממדינות אחרות באסיה ובמזרח התיכון. ובכל מקום שבו יש שטיחים, מתעורר גם הצורך לנקות ולתקן אותם.

 

ניקוי שטיחים הוא אומנות בפני עצמה. צריך להכיר את סוג השטיח המדובר, לדעת כיצד יש לטפל בו מבלי להזיק לו, ולהגיע לניקיון מלא באיכות הגבוהה ביותר. זה אולי נשמע משהו פשוט, שעושים עם שמפו שטיחים ושואב אבק, אבל כשמדובר בניקוי שטיחים מקצועי – זה הרבה יותר מכך. ובייחוד כאשר צריך לנקות שטיחי יוקרה, שעולים כסף רב ושאיכותם לא תסולא בפז. בכל אופן, לא משנה אם יש בבעלותכם שטיח פשוט או שטיח אפגני מהודר – כל השטיחים צוברים אבק, לכלוך וחיידקים, ונדרשים לעבור ניקוי יסודי לפחות פעם בתקופת-מה.

 

ניקוי שטיחים במשרד ובעסק

שטיחים משרדיים הם בדרך כלל מקיר לקיר, אם יש גם חריגים בנושא זה. ניקיון השטיחים הללו תלוי בעובדי הניקיון הקבועים המגיעים למשרד מדי יום, ובאמינות ביצוע העבודה שלהם. ולמרות זאת, אם רוצים לוודא שגם השטיחים במשרד יהיו ללא רבב – מומלץ להזמין לא סתם חברת ניקיון, אלא חברה המתמחה בניקוי ובתיקון של שטיחים. כך לפחות תקבלו שירות מאנשי מקצוע מומחים בתחום, ולא מחברה שעוסקת בניקיון כללי.

 

כמו כן, שטיחים משרדיים ועסקיים סובלים מרמת בלאי גבוהה מאוד, מה שלפעמים מחייב להזמין גם שירותי תיקון שטיחים. אם מדובר בשטיחים פשוטים, כמו מרבדים מקיר לקיר, תהליך התיקון פשוט יותר. אך אם בעסק מונחים שטיחים איכותיים ויוקרתיים, גם עבודת התיקון והניקוי תידרש להיות ברמה מקצועית גבוהה בהתאם.

 

ניקיון שטיחים בבית

בניגוד לבתי עסק ולחברות, השטיחים בבית אינם נדרשים לעמוד בעומסים גבוהים (אלפי דריכות והליכות מדי שבוע, למשל). ולמרות זאת, גם שטיחים ביתיים דורשים ניקיון באיכות גבוהה, ולו רק מפני שבני הבית אוכלים מעליהם ועוברים עליהם, ריחות הבישולים והטיגונים נספגים בהם ועוד.

 

תהליך הניקוי כולל שאיבת השטיח והחדרת חומר ניקוי דמוי שמפו. לאחר מכן עוברים על השטיח עם מכונת קיטור, המסירה את שכבת הלכלוך שנלכדה בחומר הניקוי. מכונת הקיטור גם מחטאת את השטיח והורגת חיידקים ושאר יצורים מיקרוסקופיים, כגון קרדיות אבק ושאר מזיקים קטנים ומציקים.

 

תיקון שטיחים

שירות נלווה לניקיון שטיחים הוא תיקון של השטיח, וזאת במידה שהוא עבר בלאי גדול. הליכה מרובה על גבי השטיח גורמת לו להימעך ולגדילים להיקרע. בנוסף אם השטיח עבר שריפה או הצפה – הרי שהנזקים גדולים אף יותר. כאן כבר דרושה עבודת שחזור קפדנית ומקיפה, מעבר לעבודת התיקון הרגילה. יש להחזיר את השטיח הפגום למצבו המקורי, באותה רמת איכות, וצריך הערכה של שמאי מקצועי על מנת לוודא שאכן זה ניתן לביצוע.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב