דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניתוח עפעפיים - גם לגברים מותר! 

מאת    [ 07/10/2011 ]

מילים במאמר: 589   [ נצפה 2605 פעמים ]

העיניים והעפעפיים שסביבם מהווים את מוקד הפנים, והם בעלי חשיבות רבה בתקשורת בין אנשים. בצעירים, עור העפעפיים מתוח ורענן, אולם ככול שמתבגרים, העור בעפעפיים העליונים והתחתונים הופך רפוי יותר, ולעיתים גם מקומט (מצב הנקרא דרמטוכלזיס), מה שמאפשר לשקיות השומן שמתחתיו לבלוט ולהסב מראה עייף, עצוב או כועס.

פטוזיס הוא השם הרפואי לתופעה של צניחת העפעף העליון. תופעה זו יכולה להופיע בעין אחת או בשתיהן. צניחת העפעף יכולה להפריע לשדה הראייה או להוות רק בעיה קוסמטית. אנשים הסובלים מפטוזיס משמעותי נוהגים להרים את הראש על מנת שיוכלו לראות את הסובב אותם וכתוצאה מכך נגרמים כאבי צוואר ובעיות הליכה, במיוחד אצל אנשים מבוגרים. פטוזיס יכולה להיות תופעה מולדת או נרכשת (במהלך החיים). פטוזיס מולד נגרם לרוב בעקבות פגם בהתפתחות השריר המרכיב את העפעף העליון ואחראי להרמתו. פטוזיס נרכש יכול להיגרם כתוצאה מרפיון שריר העפעף העליון (תהליך שמחמיר עם הגיל), ממחלות שרירים כלליות, מחלות עצבים, חבלה לארובת העין, אחרי ניתוחי עיניים, ועוד. פטוזיס יכול להופיע הן בגברים והן בנשים, בשכיחות דומה.

ניתוח הרמת עפעפיים (בלפרו-פלסטיקה) הפך לאחד הניתוחים הפלסטיים הנפוצים ביותר. הניתוח מותח את העפעפיים, מקנה להם מראה רענן וצעיר יותר, ואף מסייע בשיפור הביטחון העצמי. במקרים בהם קיים בנוסף לעודף עור גם פטוזיס או צניחת גבות, ניתן לשלב בניתוח הרמת העפעפיים גם ניתוח לחיזוק השריר המרים את העפעף או ניתוח להרמת הגבות.

בשנים האחרונות, הניתוחים הפלסטיים השונים אינם עוד נחלתן של הנשים בלבד, וניתן לראות יותר ויותר גברים המכירים בחשיבותם של ניתוחים אלו בשיפור התפקוד והמראה. גם בניתוחי הרמת עפעפיים ישנה עליה מתמדת באחוז הגברים העוברים ניתוח זה, לא רק לצורך שיפור שדה הראיה, אלא גם מתוך רצון לקבל מראה צעיר ורענן יותר. העובדה שגם גברים מפורסמים בתחום הבידור והפוליטיקה בארץ עברו ניתוח זה, הופכת אותו ללגיטימי מאוד בעיני גברים רבים.

מה עושים לקראת הניתוח?

השלב הראשון לפני ניתוח הרמת עפעפיים הוא בחירת המנתח. המנתח חייב להיות מנוסה ובקיא בתחום ניתוחי העפעפיים. בשל הקרבה לעיניים, קיימת חשיבות גבוהה להערכה יסודית של מצב העיניים טרם הניתוח. ישנם מקרים בהם מצבים שונים בעיניים, כגון יובש ניכר בעיניים, מחלות קרנית או מחלות עפעפיים, עלולים להחמיר מאוד לאחר הניתוח, ולכן תכנון הניתוח צריך להיות קפדני ומדויק כך שלא ייסכן את העין המנותחת. ניתוח עפעפיים הוא בטוח מאוד ומוצלח מאוד כאשר הוא נעשה ע"י מנתח מנוסה בסוג כזה של ניתוחים.

השלב השני הוא פגישת ייעוץ עם המנתח. בפגישה זו המטופל מציג את ציפיותיו מהניתוח, ולאחר מכן המנתח בודק את המטופל ומסביר מה ניתן לעשות על מנת לענות על ציפיות המטופל. תיאום ציפיות זה הינו חיוני ומאפשר להגיע לתוצאה אידיאלית לאחר הניתוח. בשלב זה ניתן לצפות בתמונות של מנותחים אחרים ולדון בסוג הניתוח הרצוי.

השלב השלישי הוא קביעת סוג ההרדמה והמלצה על בדיקות מקדימות. לקראת הניתוח יש להצטייד בד"כ במספר בדיקות דם (ספירת דם, תפקודי קרישה ובדיקת כימיה), אק"ג, ולעיתים גם צילום חזה. לפני הניתוח מומלץ להימנע מעישון, ולהפסיק תרופות לדילול הדם כמו אספירין וקומאדין (וזאת לאחר קבלת אישור מתאים מהרופא המטפל).

מה עושים בניתוח?

ניתוח הרמת עפעפיים עליונים מבוצע בד"כ בהרדמה חלקית (זריקת הרדמה לאזור הניתוח וטשטוש קל עם חומר המוזרק לוריד ע"י המרדים). במהלך הניתוח מבצעים חתך עדין בקפל של העפעף העליון, מסירים עור עודף מהעפעף, ומעצבים את השומן שמתחתיו. בתום הניתוח החתך הניתוחי נתפר עם תפרים עדינים.

במידה וישנו גם ריפיון של השריר (פטוזיס), ניתן לחזק אותו ע"י תפירתו מחדש לעפעף דרך חתך בקפל העפעף. לעומת זאת, קיימת שיטה חדישה ומתקדמת יותר במקרים בהם צניחת העפעף היא קלה יחסית, שבה לא מבצעים חתך בעור ולכן גם אין תפרים חיצוניים ולא נותרות צלקות עוריות. הניתוח כולו מבוצע בהרדמה מקומית דרך החלק הפנימי של העפעף, ההחלמה היא קלה מאוד ומהירה, ומתקבלות תוצאות קוסמטיות

פרופ' יגאל ליבוביץ הוא מומחה לניתוחי עפעפיים
מנהל מכון אוקולופלסטיקה במרכז הרפואי איכילוב בת"א


http://www.drleibovitch.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב