דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דרופל 

מאת    [ 06/10/2011 ]

מילים במאמר: 400   [ נצפה 2039 פעמים ]

דרופל (DRUPAL) הינה מערכת ניהול תוכן בקוד פתוח המתבססת על אלפי מפתחים מוכשרים, וכן, קהילה של מאות אלפים מסביב לעולם. דרופל הינה מערכת אחת מיני כמה מערכות קוד פתוח ובינהן: ג'ומלה, מג'נטו, וורדפרס, פרסטהשופ וכד'.

הייעוד העיקרי של דרופל למגוון רחב של אתרים: רשתות חברתיות, פורטלים, אינטראנטים, מסחר אלקטרוני ועוד.

סיימו להתווכח פחות או יותר ברחבי העולם איזו מערכת קוד פתוח טובה יותר ובאיזו לבחור? איזו מערכת קוד פתוח טובה יותר בבניית אתר אינטרנט כזה או אחר? בואו נשתדל לא להיכנס לנישה הזו כי כמו במכוניות איזה רכב טוב יותר טויוטה או מזדה, תהיינה תשובות ודעות לכאן או לכאן.

 

יש לקחת בחשבון, שלכל אחת מהמערכות הקוד הפתוח הנ"ל ישנם יתרונות וחסרונות, כשמדברים על בניית אתרים, ולכל אחת יש את ההתאמות שלה לצרכים מסוימים וספציפיים, אך יחד עם זאת כיום ניתן כמעט (אומר בזהירות רבה) בעת בניית אתר לעשות כל דבר בעזרת פיתוחי מישנה ב PHP, תוספים, פלאגינים שונים, מודולים והרכבת רכיבי תוכנה.

 

צריך בראש ובראשונה כאמור, לדעת איזה אתר רוצים: תדמיתי, עיסקי, מסחרי, מכירתי, חנות וכו'. כך, ניתן יהיה לבחון איזו מערכת מתאימה יותר. כבר נתקלתי עשרות פעמים בלקוחות שמתעקשים לבצע שימושים במערכת ניהול תוכן כזו או אחרת לבניית האתר שלהם, למרות שהאיפיון שלהם יגרור ביצוע השלמות ופיתוחים מאפס ב PHP , דבר שיגרור הרבה יותר עבודה ולא רק זה, גם תהליך עבודה לא ראוי.

 

אין ספק כי קהל הלקוחות נשבה בקסם הקוד הפתוח ובדרופל בפרט, על מנת ש"אם יום אחד תעלמו נוכל לתת למתכנת אחר ויהיה לו קל יותר ללמוד את האתר ולעבוד עליו בהמשך". זה גם נכון, אני לא אומר שלא. אך, דרופל מהווה מטרה ויעדים מסויימים שלשמם הוקמה. ובהם היא מובילה. ואם לא תבחר בה לשמם תעשה לעצמך עוול. למרות שישנם בטוח אנשים שיגידו מה שאתה עושה כאן אני עושה באחר. ובכל זאת, כל מערכות הניהול בקוד פתוח מושתתות בצורה כזו או אחרת על PHP. אז לא צריך כל כך לדאוג.

 

בתחום אתרי התוכן, דרופל אכן משמעותית. היכולות של מערכת זו, רכיבי "הבית" שיש בה, הפלקסביליות שלה, יכולות התוספים, פיתוחי-עד של משתמשים עצם היותה קוד פתוח ושיתוף פעולה בבלוגים ופורומים ובין אחד לשני בקהילת מפתחי האתרים, יצרה לה מוניטין.

בחירת תוספים והרחבות נכונים חשובים בכל בניית אתר באשר הוא. "תחפרו" ברחבי האינטרנט על מנת לראות אולי מישהו חולק מידע או אפילו רכיב/מודול שהוא כבר פיתח. העיקרון המנחה יהיה אבטחה, זמינות הפלאגין, שכיחותו והערכות בקהילה של משתמשים מנוסים אחרים וכמובן האם ניתן לשימוש ללא עלות או זקוק לרישיון.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב