דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אז טבעי או מלאכותי ? 

מאת    [ 05/10/2011 ]

מילים במאמר: 691   [ נצפה 4132 פעמים ]

אז טבעי או מלאכותי ?

טבעי ומלאכותי מבחינת איברי גוף ו"עזרים טקטיים" (ציפורניים, סיליקון, וכזה) נכנס לי למחשבות לאחרונה, כי אני רואה עד כמה זה קיים בחיים שלנו, עד כדי כך שאנו לא שמים לב. כנראה שאני רוחשת "אהבת נפש" גדולה ל"מלאכותיים" באשר הם, גם נוספים כ: צמחיה מלאכותית, פרחים, דשאים, מפלסטיק ומשי ובני משפחתם.

תאר לעצמך שאתה נכנס למקום מואר, מטופח, יפה, משרה אוירה טובה - ורואה פתאום שהגוש הצבעוני הנעים לעיין בפינות ועל שולחן אחד או שניים הם פרחים מלאכותיים, והעציצים בפינות החדרים ובמסדרון כולם פלסטיק.

ישר, תוך אלפית שנייה מתחרבשת אצלי (לפחות) כל ה"קארמבולה" (כינוי חיבה לקארמה, פנג שוואי), העור נעשה חידודין חידודין, ואני מתמלאת הרגשה שבודאי אינה טובה וטבעית.
ה"כימיה" עם מקום כזה, פרחה באוויר כלא הייתה, וזה אינו מכוון זה פשוט קורה. בעיני זה אומר משהו בסיסי על המקום והאדם השוכן בו, יותר מהרבה דברים אחרים.

בין היתר זה מצביע על כך ש: אוהבים ירוק בעיניים, אבל לא חשוב איזה ירוק זה יהיה, גם של "כאילו"; שלא חשוב שדברים אמיתיים, או באים מהלב אלא יותר מהראש; שלא אכפת מלאכותיות של דברים העיקר שיהיו באזור לסבר את העיניים; שחשוב איך דברים נראים אבל לא במיוחד אמיתותם, העיקר זה ה"בכאילו"......

בבנייה המודרנית ולא רק כולנו יודעים שיש מקומות שצמחיה טבעית לא מחזיקה מעמד, באמת שלא, לא יעזור כלום. ככה אצלי בבית למשל, שזו אינה בניה מודרנית דווקא, אצל חברה באחד המשרדים שאני מכירה, בנייה סופר מודרנית, וברבים נוספים.
אז יש מי שבלית ברירה ממלאים את המשרד בצמחיה מלאכותית, משי, פלסטיק וכיד הדמיון הטובה. לפי הניסיון שלי, ברגע שזה מתחיל עם כאלה, זה מתרבה מאליו, אפילו שזה מפלסטיק...
טוב, לא כולם אותו דבר הרי נכון? יש אנשים שחייבים ולא אכפת להם גם אם זה ב"נדמה לי", מותר להם, למה לא?!.

וגם אם נדמה לכם שאני מכניסה גול עצמי כעת, חלק מהטיעונים של מצדדי הצמחייה המלאכותית הוא השיקול הסביבתי....מי שעושה שימוש קבוע בצמחיה מלאכותית, טוענים חלק שבעצם מציל פרחים מכליה, כי ברגע שקוטפים פרח קצת הורגים אותו הרי ....

ברור שבתעשיית המשתלות לפרחים ודשא הם מגודלים בצורה מסחרית למטרה זו, ואין המדובר בפרחי בר שקטיפתם אסורה, ובכל זאת.....
אז אולי בעצם מי שמשתמש בצמחיה מלאכותית למעשה יותר מתחשב בסביבה -
גם הדשא הרי צורך הרבה מים ושעות טיפוח, ואם יש מלאכותי המים הללו ושעות העבודה נחסכים.....
גול עצמי?

עדיין מדשאות ופרחים מצמחיה מלאכותיות עושים לי חררה.

יש צדדים נסתרים לכל צד, ולא כל מה שנראה על פניו כאילו מתחשב בסביבה אכן כזה....

הפלסטיק כידוע הוא חומר מזיק לסביבה שאינו מתכלה, ואם אינני טועה יצורו קשור למרכיב אחד לא סמפטי בשם נפט....שגם הוא אינו "תורם".
ברגע שיהיו הרבה צמחיה פרחים ודשאים מפסטיק, ובעצם ממילא השימוש בחומר הזה נרחב בצורה שלא מספיק מודעים לה, לעשות טוב לסביבה זה לא עושה, נכון ?!
לא יעזור מה שאומרים המצדדים בצמחיית המלאכותית. וכי מה יגידו? בודאי שיגידו מה שכדאי להם. אם אתם הייתם יצרנים של צמחיה מלאכותית כך הייתם מנסים לקדם זאת. לא?!

אז מה - לא יודעת, לא מומחית גדולה אך נראה לי שאם יפסיקו להרוס את הטבע ואת הסביבה, ישמרו על תנאים בהם הצמחיה העצים והפרחים יוכלו להתקיים, יבנו בניינים בריאים ולא רק "מודרניים", אז לא יצטרכו להכניס כל כך הרבה לשימוש את הפלסטיק. אינני מתעלמת מהעובדה שבמקרים רבים הפלסטיק מועיל ומקל, לא. אך בהחלט יש לו גם צדדים לא סימפטיים.

גם בגינות ציבוריות ופרטיות אפשר לשנות את הנהוג, הנפוץ, ו"ההכרחי" (מי קבע והחליט? אולי יצרני הדשא הטבעי והמשתלות) ולתכנן גינות שאינן מתבססות על דשא שזולל מים ואינו מצל, אלא על צמחיה טבעית אחרת שחסכונית במים ואקולוגית יותר, מצלה, כיף, תאמינו לי כיף הרבה יותר, גם יותר כיף, גם יותר בריא, וגם טבעי, וגם תורם לסביבה ולא מזיק.
תארו לעצמכם שגינות ציבוריות מהיום לא יהיו רק מדשאות ודקלים שאינם מועילים ונותני צל, אלא עצים רחבי צמרת עם פריחה יפה, ארגז חול ומתקני שעשועים, וקצת פרחים בקצה? מה רע?

אז יש נימוקים לכל דבר לכאן לכאן, והיות ואני סולדת מכל מה שלא טבעי, כלומר מלאכותי, אולי לא אוביקטיבית, מה אתם אומרים - יש מצב שהשתרבב קצת הגיון ככה בלי כוונה לדברים ?


כתבה על האף המלאכותי
אור, תאורה מלאכותיים ונזקיהם
ממתיקים וצבעי מאכל מלאכותיים

עלה במקור כולל כל הלינקים והתמונות בבלוג שלי כאן
[לקישור]

התחברות אל בע"ח במקום לשלוט בהם מרוממת אותנו לכוכבים (ברברה קלו הנד) http://cafe.themarker.com/user/114149/        bonbonyetta@walla.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב