דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קפיצת השעה האחרונה בוול-סטריט: אופוריה רגעית, או מגמה חדשה? 

מאת    [ 05/10/2011 ]

מילים במאמר: 484   [ נצפה 1694 פעמים ]

סיום דרמטי ליום המסחר התנודתי, אמש בוול-סטריט: לאחר שמרבית היום נמצאו המדדים המובילים בצד האדום של הגרף, תפנית מדהימה שעה לפני תום המסחר הובילה את המדדים לסגור בעליות מרשימות. מדד הדאו ג'ונס סיים את היום בעלייה של 1.4%, ה-S&P 500 סיים בקפיצה של 2.3% והנאסד"ק הצליח לזנק 3%. הסיבה למהפך התוך-יומי: הצהרה של שרי האוצר האירופיים, שבה הם מודים כי לא עשו מספיק לטיפול במשבר, ומודיעים כי יגבשו "תוכנית פעולה אחידה". הספקולציות בשוק וההערכות בתקשורת הכלכלית בעולם מדברות על כך שהכוונה היא להזרים הון נזיל למאזני הבנקים ביבשת, מתוך הבנה כי חשיפת הבנקים למוקדי המשבר משפיעה על הכלכלות לא פחות ממוקדי המשבר עצמם.

ההערכות מסתמכות בעיקר על דבריו של ראש הנציבות הכלכלית של האיחוד האירופי, אולי ראן. "יש תחושה אמיתית של דחיפות בקרב השרים, ואנו צריכים להתקדם. יש להגדיל את יתרות האשראי של הבנקים כדי להעניק מרווח ביטחון למקרה של החרפת המשבר", אמר ראן בתום פגישת הנציבות, שבה השתתפו כל שרי האוצר של היבשת. "המהלך הזה חייב להיחשב כחלק אינטגרלי מהאסטרטגיה של האיחוד האירופי להשבת האמון בשווקים והתגברות על המשבר הזה".

האם הצהרת הכוונות הזו שווה באמת שינוי מגמה של השווקים הפיננסיים, על אף שהיא אינה מגובה בתוכנית ממשית ומוסכמת? או שאולי מדובר בחלק מאותה "מאניה-דיפרסיה" ממנה סובלים באחרונה השווקים – אותה תנודתיות בין תקופות קצרות של אופוריה, שמסתיימות בימים ארוכים של ירידות. סוחרים מתוחכמים באופציות דיגיטליות יגלו קשב רב במהלך היום הנוכחי והימים הקרובים, על מנת לזהות שינויי מגמה תוך-יומיים, ולהרוויח גם בעליות וגם בירידות.

בשלב המיידי ייתכן בהחלט ושוקי העולם ייסחפו באופוריה של וול-סטריט, ויפתחו את היום בעליות. לשווקים הפיננסיים באירופה עצמה עוד לא היתה ההזדמנות להגיב על הכרזת שרי האוצר של האיחוד, ויש להזכיר שאת יום אתמול סגרו בורסות היבשת בירידות שערים חדות – הפוטסי הבריטי והקאק הצרפתי איבדו 2.6% מערכם, והדאקס הגרמני נפל 3%. ירידות נרשמו גם במקומות אחרים: ההנג סנג של בורסת הונג קונג נפל 3.4%, וגן כאן אצלנו בבורסה באחד העם מדדי ת"א 25 ות"א 100 צנחו 3.8% ו-3.7%, בהתאמה. גם אם בפתיחה יירשמו עליות שערים בעקבות וול-סטריט – כיצד יסגרו בורסות העולם את היום הנוכחי? ואיך תיראה המגמה בהמשך השבוע? כמובן שבכל מגמה ניתן להרוויח ממסחר באופציות בינאריות סביב השעון.

ראוי לזכור שההדים של הדרמה הגדולה מגיעים לא רק למדדי המניות, אלא גם לשוק המט"ח. היורו, שהגיע כבר לשפל של 8 חודשים למול הדולר, שינה כיוון וסגר את היום בעלייה של 1.3% למול המטבע האמריקני. בסוף היום בארה"ב נסחר המטבע האירופי בתמורה ל-1.3349 דולר. גם מול הין נרשמה התאוששות דומה: המטבע האירופי רשם עלייה של 1.6% מול עמיתו היפני, ויורו אחד שווה כעת 102.54 ין. במידה והשווקים ישתכנעו ברצינות כוונותיהם של שרי האוצר, ובנכונותם ויכולתם לתמוך בבנקים ולהוציא את אירופה מהמשבר – סביר שהיורו ימשיך במגמת ההתאוששות שרשם אמש. אך במידה ותירשם התפכחות ואכזבה מהפוליטיקאים של האיחוד האירופי – השיבה של היורו לנפילות תהיה מהירה כמו השיבה לירידות של הבורסות ביבשת ובעולם. תקופה כזו של אי וודאות בשווקים מסחר באופציות דיגיטליות נותן מענה לסוחרים שרוצים להרוויח.

easytrade מסחר דיגיטלי מתקדם -  מסחר באופציות  אופציות בינאריות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב