דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אבחון דידקטי לילדים - כמה שיותר מוקדם יותר טוב 

מאת    [ 04/10/2011 ]

מילים במאמר: 375   [ נצפה 2164 פעמים ]

במהלך השנים האחרונות, כולנו התוודענו אל משפחה חדשה של מושגים ומונחים מקצועיים דוגמת "הפרעות קשב וריכוז", "ליקויי למידה", "טיפול רגשי לילדים" וכד' – מונחים שרובנו כלל לא הכרנו קודם לכן. הופעתם של מושגים אלו על בימת השיח הציבורי במהלך עשרות השנים האחרונות נובעת בעיקר מהעלייה החדה במודעות לליקויי למידה והפרעות שונות, המקשות על ילדים ובני נוער ללמוד ולהתרכז, והינן נפוצות ביותר בישראל ובעולם כולו.

מכיוון שמדובר בתופעות נפוצות כל כך, עד כדי כך כי קיים סיכוי ממשי וריאלי עבור כל תלמיד ותלמידה כי הם סובלים מסוג מסוים של ליקוי למידה, חשוב מאוד לערוך אבחון דידקטי בגיל כמה שיותר מוקדם, במטרה לזהות ליקויים מסוג אלו, ולטפל בהם.

 

הטיפולים קיימים, רק צריך לאבחן

כאמור, ליקויי למידה שונים דוגמת הפרעות קשב וכד' קיימות בקרב אחוז בלתי מבוטל מן האוכלוסייה. מכיוון שמדובר במספר גדול כל כך של ילדים, בני נוער ומבוגרים בכל רחבי העולם, פותחו במהלך עשרות השנים האחרונות סוגים שונים ומגוונים של טיפולים למצבים אלו, המיועדים להתמודד עם הבעיה ולסייע לסובלים ממנה להתגבר על אותם קשיים. לכן, גם אם אתם או הילדים שלכם סובלים מליקויי למידה או הפרעות כאלו ואחרות – ישנה סיבה ממשית להיות אופטימיים. שיטות הטיפול השונות כבר קיימות וממשיכות להתפתח משנה לשנה, ומסייעות בפועל לאינספור תלמידים להתמודד עם מצבם ביתר הצלחה.

לכן, בתור הורים לילדים בגילאים כאלו ואחרים, החובה העיקרית שלנו היא לדאוג להביאם לאבחון דידקטי כזה או אחר, במטרה לזהות ליקויי למידה כאלו ואחרים. בין אם הם יתגלו כסובלים מהפרעות קשב וריכוז חמורות או קלות, בבעיה נפשית, שכלית או רגשית אחרת כלשהי או כל מקרה אחר – ישנן דרכים ושיטות שונות לעזור להם להתמודד עם הסיטואציה, שיטות אשר עדיף להתחיל ביישומן כמה שיותר מוקדם. בין אם מדובר בהדרכה אישית של בעלי מקצוע מתחום החינוך וההוראה, בסוגים שונים של טיפול רגשי לילדים או אפילו בהקלות שונות במבחנים בבית הספר – שיטות אלו עשויות בהחלט לסייע לילדים שלנו להתמודד בצורה אפקטיבית עם הליקויים השונים מהם הם סובלים, ולממש את מלוא הפוטנציאל הגלום בהם.

 

אבחונים דידקטיים נערכים בבתי ספר ומוסדות לימודים שונים השכם וערב, אך עדיף לא לחכות עד צוות אבחון כזה או אח יגיע למוסד הלימודים בו לומד הילד שלכם – אם אתם חושדים כי הילד סובל מבעיה כזו או אחרת, קחו אותו לאבחון דידקטי עוד היום. ככל שנקדים לאבחן את הבעיה ולזהות אותה, כך נוכל להתחיל לסייע לילד כמה שיותר מהר....

  צוות כותבי מאמרים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב