דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


Gmat , בשביל לנהל את המחר 

מאת    [ 04/10/2011 ]

מילים במאמר: 492   [ נצפה 2321 פעמים ]

לאלה שסיימו תואר ראשון במנהל עסקים וחפצים בתואר שני יוקרתי, מבחן ה- Gmatהוא המקפצה שלכם לעבר המטרה. מבחן ה-Gmat לא חייב להיות אימתני ומפחיד כמו התדמית שנוצרה לו בקרב קהילת הסטודנטים.לפיכך, מטרת מאמר זה הוא לשבור מספר מיתוסים בנוגע למבחן ולענות על כמה שאלות מתבקשות על הדרך.

אז למה בעצם ללמוד תואר שני במנהל עסקים?

בוגרים רבים למנהל עסקים מעוניינים להעמיק את מאגר הידע שלהם ולרכוש MBA וזאת  בכדי להשיג את הידע וההבנה בתחומי הניהול השונים, כהכנה למילוי תפקידים מקצועיים וניהוליים בארגונים ופיתוח היכולת להתמודד עם מטלות ניהול שונות. לימודים אלו נועדו להכשיר את הסטודנטים לתפקידי ניהול עסקי ולתפקידי מחקר בתחומים השונים של מנהל העסקים ומאפשרים להם לרכוש ידע עיוני ויישומי בתחומים מרכזיים של מנהל עסקי תוך פיתוח מיומנויות חשובות, כגון יכולת ניתוח ותכנון מערכות ופרוייקטים, יכולת קבלת החלטות ופתרון בעיות, שיטות מחקר וטכניקות אבחון תופעות ניהוליות.

Gmat , זה לא מה שחשבת

אם נשחק עתה את מבחן האסוציאציות, סביב הביטוי "מבחן Gmat" יצוצו מילים כגון: "קשה", "מפחיד", "כמו פסיכומטרי אבל רק באנגלית", כל אלה הם רק בגדר ניחוש כמובן. במובן מסוים כל האסוציאציות, להלן, יכולות להיחשב כנכונות אם מביטים עליהן במנסרה מאוד פסימית ושחורה. לעומת זאת הנחות אלה יכולות, אפוא, להיחשב כשגויות וחסרות כל בסיס, זה הכל עניין של פרספקטיבה. כלומר מי שילמד למבחן Gmat, אם באופן עצמאי ואם באמצעות קורס Gmat , בחשיבה זו יפספס את המטרה!  מבחן Gmat בודק יכולות ניהוליות, קבלת החלטות, הפרדה בין עיקר לטפל ועוד. נכון, צריך ללמוד לבחינה חומר רב:  דקדוק אנגלית, משפטים וחוקים במתמטיקה אך צריך לעשות זאת בדיוק כמו שמתכוננים לפגישה עסקית בארץ חדשה או עם כל נושא חשוב בעבודה. מכאן, שהדרך הטובה ביותר ללמידה למבחן הוא כמו כל דבר בחיים, בשלב הראשון לעשות את הבחינה, כדי לראות איפה אתה עומד וכיצד עלייך להיערך ולהתכונן להמשך.

 אז מהו מבנה המבחן ?

מבחן ה- Gmat הינו מבחן אדפטיבי, כלומר מדובר במבחן ממוחשב שככל שהינך עונה על תשובה נכונה רמת השאלה הבאה תהא קשה יותר. האדפטיביות של המבחן בסופו של דבר משרתת את מטרת המבחן, בכך שבסופו רמת השאלות תייצגנה את רמת הנבחן.

המבחן בנוי משלושה פרקים:


    • פרק חיבורים- בפרק זה על הנבחן לבצע שני חיבורים בנושאים שונים, כאשר הנושאים אינם ניתנים לבחירה.
    • פרק כמותי- 37 שאלות בסגנון מבחן ברירתי עליהן יש לענות תוך 75 דקות. בחלק זה השאלות עוסקות בחומר מלימודי תוכן, בדומה לפסיכומטרי, במגוון נושאים כגון אלגברה, חזקות ושרשים, אחוזים, הסתברות, גאומטריה וכדומה.
    • פרק מילולי- 41 שאלות בסגנון מבחן רב ברירתי עליהן יש לענות תוך 75 דקות. בחלק זה 3 סוגים של שאלות: הבנת הנקרא, הסקה לוגית ותיקון משפטים.

לסיכום, מבחן Gmat  תפקידו לנבא בצורה מסויימת מה הן יכולות הניהול ומנסה לענות על השאלה האם בידך המיומניות הנדרשות ללימוד תואר שני במנהל עסקים. כמובן, שישנם מצבים בהם לא צריך לעבר את הבחינה, הדבר תלוי בדרישות של המוסד האקדמי בו אתה מחליט ללמוד, אך במרבית המקרים אנו נדרשים לעבור מבחן זה, כך שזו השיטה וצריך לקבל אותה, ללמוד אותה ולהבין שהשד לא נורא כל כך עם הכוונה ולימוד נכונים.  

 

חיים קסלר




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב