דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרנסה, ייעוד - יש קשר בין השניים! 

מאת    [ 04/10/2011 ]

מילים במאמר: 610   [ נצפה 2095 פעמים ]

ראשית אפתח ואומר שייעוד לאו דווקא מתייחס למישור התעסוקתי, אולם גם בו הוא בא לידי ביטוי. רבים מאיתנו מאמינים כי קשה להשיג פרנסה ממה שאנחנו אוהבים לעשות. זוהי אמונה רווחת מאוד וניתן להבין מהיכן היא באה. להלן הגורמים לאמונה זו:

א. אנו מביאים את העבר אל ההווה ואל העתיד שלנו. רובינו חיים את הלקחים שהפקנו בעבר, אנחנו משחזרים את האמונות שהועברו לנו על ידי הורינו ועל ידי הסביבה, החינוך, ע"י בעלי ההון וכד'. חלק מהאמונות אף המצאנו בעצמנו. להווה באופן זה קשה ליצור הזדמנויות חדשות עבורנו. רוצים הוכחה? תחשבו מתי בפעם האחרונה עשיתם משהו ששבר את ההרגלים שלכם? מתי לאחרונה אימצתם הרגל שלא היה באמתחתכם קודם לכן.

ב. אנחנו חושבים שאנחנו יודעים מה אנחנו אוהבים. רבים מהרצונות שלנו הם כאלו שקל לנו לדמיין בהם קיומם של ערכים שחשובים לנו כגון הצלחה או הוכרה וגם יש לנו חיבה אליהם. אך לא תמיד אם נתמיד בהם ניווכח שאכן רצינו בהם. הסיבה היא כי הזנחנו ערכים אחרים שחשובים לנו לא פחות. לדוגמא, בתחילת חיי התעסוקתיים רציתי להיות אשת עסקים, יזמית עסקית. חלק מהערכים שהיו חבויים שם– יזמות והשפעה הם אכן חלק מהייעוד שלי, אולם לא באמצעות ביטוי זה כך הבנתי זאת. למה? כי היו חסרים שם ערכים נוספים שחשובים לי לא פחות – העצמה, תרומה הומאנית. ומתי הבנתי זאת? כשניסיתי וראיתי שמהר מאוד התשוקה התכלתה שם. התכלות התשוקה היא מבחן לאי קיומו של הרצון האמיתי שלנו. דרך נוספת בה ניתן להבין שהרצון הוא לא אמיתי הוא כאשר אני לא מצליחה לצאת לדרך ולהתחיל בעשייה ולא משנה כמה אני רוצה וכמה מיומנויות קיימות בי לעשייה. העובדה היא שפשוט לא בא לי, אך נוצרת בי סתירה בין הרצון לחשק. הסתירה הזו היא קשה לראיה ולכן אנו חווים בילבול.

ג. אנחנו לא באמת יודעים איך לחשוב עסקית ויצירתית – למה הכוונה? הורגלנו כל כך לחיים השכירים שלנו שלא באמת רכשנו את המיומנויות שתעזורנה לנו לקדם את עצמנו. לרובינו חשובה היציבות הפיננסית וקל לנו להביא יציבות זו מתוך חיינו כשכירים, אולם אם היינו לומדים מיומנויות עסקיות ייתכן ויציבות פיננסית הייתה מתקיימת מאליה. לכולנו כך אני מאמינה יש את היכולת הזו להיות עצמאיים אם רק נלמד את המיומנויות הנדרשות להקמת עסק עצמאי וביניהן אמונה עצמית! ידע כללי בהנהלת חשבונות! שיווק! יצירתיות! אם בכל זאת אתם מרגישים ששכיר זה מי שאתם אז גם במסגרת/הארגון בו אנחנו עובדים נוכל להרגיש חופש תעסוקתי מעצם העובדה שאנחנו עושים ויוצרים את מה שאנחנו רוצים. ארגון שמחזיק באסטרטגיית עבודה מסויימת לא בהכרח יתאפשר בו מימוש הייעוד שלנו ואז מקומנו לא בו. רבים מהארגונים כיום גם לא יודעים להתאים את העובדים לייעוד שלהם. ייעוד הוא דרך עצמאית למימוש. בייעוד היצירתיות שלנו באה לידי ביטוי, אנחנו נהנים לחשוב יצירתית וגם ליצור בפועל. יצירתיות היא דבר הטבוע בנו אך החינוך, הסביבה וגם אנחנו עצמנו למדנו להדחיק אותה עד שנראה כי היא דבר שמותר רק לאמנים. 

מעוניינת לתת לכם תרגיל להפנמת חשיבות היצירתיות בהצלחה עיסקית:

חישבו על רשת בתי קפה/מסעדות/אופנה מוכרת ועדיף גם כזו שאתם מחוברים אליה/ אוהבים אותה/ רוכשים בה. כעת נותנים לכם את האפשרות לקבל זכיינות ולפתוח בקניון שליד ביתכם חנות מאותה הרשת עם אותם הפריטים, המבצעים ואסטרטגיית המכירות, או לחילופין ניתנת לכם האפשרות לפתוח משהו משלכם. עכשיו תחשבו על הרשת ומה לדעתכם היא עושה לא טוב באופן שלא מגדיל את המכירות שלה. מה אתם הייתם עושים אחרת? זה יכול להיות כל דבר, שם אחר לעסק, מבצע אחר, לא משנה מה. תחשבו. כעת כשעלה לכם הרעיון היצירתי תשאלו את עצמכם הייתכן שזה יגדיל את הרווחים שלכם בחנות??? אם קיבלתם תשבה חיובית הרי שגיליתם את ערכה של יצירתיות.

לסיכום, כשנלמד לעבוד על דפוסי אמונה ותפיסת העולם שלנו ,כשנבין מהו הייעוד שלנו, שהוא הרצון האמיתי שלנו וכשנרכוש מיומנויות עסקיות ויצירתיות נוכל לממש את הייעוד שלנו ולהתפרנס ממנו בכבוד, אין סיבה שלא או לפחות תהיו חייבים להסכים עמי שעבודה על שלושת הגורמים הנ"ל תשפר משמעותית את הסטטיסטיקה להתפרנס ממה שאוהבים:).

מדריך חינמי לפריצת דרך אמיתית בקריירה ובחיים


אפרת אליהו, מנחה ומלווה מוסמכת


מומחית להכוונה תעסוקתית על פי פוטנציאל וייחודיות


ולפיתוח קריירה משמעותית




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב