דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך להתאים וילון לבית? 

מאת    [ 03/10/2011 ]

מילים במאמר: 481   [ נצפה 2502 פעמים ]

הווילונות הפכו כבר מזמן לחלק בלתי נפרד מעיצוב החלל בשל כמה יתרונות בסיסיים שהם מציעים: הראשון והעיקרי שבהם הוא ויסות וריכוך כמות האור בכלל וקרני השמש בפרט, השני הוא ביצירת מסך המעניק פרטיות והתורם גם לתחושת הביטחון והשלישי קשור לפן האסתטי ולהיותם אלמנט דקורטיבי בפני עצמו, בעל נוכחות מעצם גודלו, המאפשר להסתיר בחן את החלונות. בנוסף לכל אלה הוילונות מהווים מסגרת לקירות החלל המעוצב ומשווים לו מראה מרוכך וחמים.

סוגי וילונות:
חומרי הגלם, התפירה והטכנולוגיה הם שלושת המשתנים העיקריים שקובעים את סוגי הווילונות ואת אופן תפעולם והם אלה המשפיעים על הסגנון והטאץ' הסופי בחלל המעוצב. הווילונות נחלקים לשתי קבוצות עיקריות: וילונות הסטה ווילונות הרמה. הראשונים, המהווים את הסוג הנפוץ יותר, נעים על גבי מסילה מצד לצד או מן המרכז כלפי הצדדים. ווילונות ההרמה עשויים יריעת בד אחת המכסה את מסגרת החלון ונאספת כלפי מעלה בעת הפתיחה. 

חומרים:
סוג החומר ממנו עשוי הווילון הוא בעל ההשפעה המכריעה ביותר על הסגנון העיצובי שהוא יוצר בחלל בו הוא מותקן. וילונות מבדים שקופים, או שקופים למחצה, יעניקו אשליה של חדר גדול ואוורירי גם בחלל קטן, ויתאימו לסגנון עיצובי רומנטי ורך. בדים אטומים וכבדים כגון קטיפה או משי ישוו לחדר מראה דרמטי ואלגנטי מאוד ויתאימו לחללים גדולים ומרווחים במיוחד. וילונות מחומרים טבעיים כמו במבוק או נצרים יתאימו לסגנון כפרי או לסגנון השאבי שיק. 

חידושים ופטנטים:
טכניקות ייצור חדשניות הביאו לפיתוח וילונות מתקדמים שחלקם עמידים בפני אש, מסוגלים לפתור בעיות אקוסטיקה ואף להביא לחיסכון בצריכת החשמל. ישנם וילונות חכמים המופעלים בעזרת חיישנים הרגישים לאור ולחום, המווסתים את עוצמת החום ואת קרני האור החודרות מבעד לחלונות ועל ידי כך מאפשרים בידוד תרמי ושימוש יעיל באנרגיית השמש. וילונות מסויימים הארוגים מבדים מיוחדים, יכולים לסייע בשיפור תנאי האקוסטיקה באמצעות הפחתת התהודה בחלל. בנוסף לחדשנות הפונקציונלית, הטכנולוגיה המתקדמת מאפשרת ליצור גם עיצובים מרהיבים, זאת הודות לטכניקות ייצור מורכבות שמשדרגות את מראה הוילונות, כגון חיתוכי הלייזר שמשווים לבד מראה דמוי תחרה. הבד המחורר מסייע אף הוא בריכוך קרני השמש ומשדר מראה אוורירי ומודרני. 

עוד טיפים נבחרים: 

• בחנו את התפקודים והשימושים בחלל המיועד לוילון: האם הוא משקיף לגינה או צמוד לבניין נוסף ולכן צריך לדאוג להצללה ולהסתרה? האם הוילון אמור להגן מפני קרינת שמש חזקה?
•התאימו את סוג הוילון לאופן הפתיחה והסגירה של החלון. בחדרי ממ"ד, לדוגמה, בהם פתיחת החלון אינה נוחה גם כך, העדיפו וילונות שתחומים בתוך מסגרת החלון ואינם מפריעים לפתיחתו.
• הקפידו על התאמה עיצובית בין צבע הוילון, סוג הבד והדוגמה שלו לבין החלל שבו מותקן הוילון. הליך הום סטיילינג שכזה חשוב מאין כמוהו.
• הימנעו מיצירת התאמה "מושלמת מדי" של הוילון לצבע הרהיטים שסביבו, כדי שנוכחותם לא תיפגע.
• בחרו במוט תלייה שמתמזג ומותאם לסגנון העיצובי של החלל. מוט מתכתי יתאים לקו רהיטים עם רגלי מתכת ולשאר פריטים משלימים בסגנון דומה, ואילו מוט עץ יוכל להתאים לחלל המעוצב בסגנון כפרי. יש לבחור במוט שארוך מרוחב הוילון בעשרה סנטימטרים - חמישה סנטימטרים מכל צד.
• אם אין בחדר אור טבעי רב, הקפידו לבחור בווילון בהיר מבד קליל - כזה שלא יוסיף לתחושה האפלולית שיש ממילא בחדר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב