דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שליטה בחיינו חסרי השליטה - חיים של אי-וודאות 

מאת    [ 28/10/2007 ]

מילים במאמר: 571   [ נצפה 5058 פעמים ]

שליטה בחיינו חסרי השליטה - חיים של "אי-וודאות" / לילך זיו-קנדלי

קצב החיים
לחיים יש קצב משלהם, טומנים בחובם הפתעות אין קץ, רגשות ורצונות משלהם.
אתה לרגע חושב שתכננת, ייעדת, שבעוד מספר שנים תהיה במקום מסוים, שבבוקר המחר תקום ליומך הרגיל, לילדיך, עבודתך ולשגרת חייך. והכל נראה כל כך ברור, כל כך מובן מאליו, כל כך ידוע...

הפתעות החיים
להפתעתך, פתאום מגלה את הערותיו והארותיו של אלוהים, שמתגלה בדרכיו ומראה אצל מי הכוח האמיתי, מה הדרך הנכונה, מה "השיעור" כעת.
תכננת, חשבת והנה... הכל השתנה וברגע!

הפתעות חיי
השבוע יצאתי לרכבי, וראיתי את דלת רכבה של השכנה פתוחה, קראתי לה כדי לומר לה בוקר-טוב, כשלא נעניתי בחזרה התקרבתי וראיתי שהרכב נפרץ.
קראתי לה, בריצה ובהלה הגיעה וחשבה שזו ההתמודדות שלה. כשחיפשה את מפתחות הרכב גילתה הפתעה גדולה יותר, שפרצו לביתה וגנבו ארנקים, ניידים והכי חשוב את המחשב האישי שלה, שכולל בתוכו את כל הקריירה שלה וללא גיבוי. הסתכלתי עליה וחשבתי: האם חשבה ולו חלמה שתקום לבוקר שכזה? האם חשבה שכל תכני הקריירה שלה ייגנבו ותיקלע למציאות שונה מהאתמול?
שבועיים לאחר חתונתי, לאחר שקיבלתי את תעודת הרואה-חשבון שלי, כאשר חשבתי שחיי מתוכננים וביססתי את יסודות חיי הזוגיים, המשפחתיים וחיי הקריירה שלי - לפתע פתאום גיליתי שאני חולה בסרטן. מהיותי כלה יפהפייה בשמלה לבנה ושיער ארוך ומתולתל, מלאת ציפיות מצאתי עצמי קרחת, חולה בין טיפול כימותרפי אחד למשנהו וללא ידיעה מה יוליד המחר. החיים הפתיעו אותי, בזמנו שאלתי המון שאלות: למה זה קרה לי? למה דווקא עכשיו? לימים הבנתי את השיעור שלי, הבנתי את המסר עבורי, שניתן להבינו רק במרחק הזמן.

"תוכנית חיים"
החיים לא לגמרי בידי, השליטה גם היא לא בידי.
ראש השנה בפתח, וכבכל ערב ראש השנה, אני מכינה "תוכנית חיים" לשנה החדשה שמכילה את מטרותיי בתחומי חיי השונים.
תוכנית חיי לשנה הקודמת לא התמלאה במלואה בכל תחומי חיי. דברים השתבשו, השתנו, הלכו בקצב שלהם, על פי ליבם של החיים, באיך שנכון היה.
אני שואלת נכון למה? למי? לניסיון חיי? לשיעורי?
זה נכון לתכנן, להעמיד מטרות, להתכוונן, אך נכון גם להבין שכל תוכנית נועדה להשתנות.

אי הוודאות באימון
בתחילת דרכי, הרגעים הקשים כמאמנת היו לוותר על השליטה ואי הידיעה עם איזה נושא הלקוח יגיע, ואילו תכנים וכלים להכין.
עם הזמן למדתי להתמסר לאי הוודאות וליהנות ממנה, להסתקרן, להתרגש, להיות שם כל כולי בשייט של אי וודאות, אינטימיות, אותנטיות עם הלקוח ולהצליח להגיע בסופו אל היעד ולהשיג מטרות מתוך ההבנות האמיתיות. וזו הדרך הנכונה.

ניסיון של הורים
תמיד כשניסיתי לקבוע עם אימי היא הייתה אומרת: "אלוהים גדול", "בעזרת השם" מעולם לא נתנה תשובה ברורה של כן יכולה, מתאים לה או שלא.
ואני כעסתי כל פעם מחדש, מה "בעזרת השם" תני תשובה שאוכל להיערך, היא אמרה אני לא יודעת מה יהיה עד מחר, נראה. וכך נותרה השיחה בעינה ובכוח של "השם".

"הגורל קבוע והרשות נתונה"
לאלוהים פתרונות, לאלוהים הסברים, המלאכים מעופפים סביבי, תומכים ומחייכים מובילים אותי בשבילי חיי, "הגורל קבוע והרשות נתונה".
נתונה למה? מה הרשות שלי?
אולי בצעדיי הקטנים, לאחר השינויים הגדולים.
כפי שנכתב בקהלת: "לכל זמן ועת לכל חפץ תחת השמיים: עת ללדת ועת למות עת לטעת ועת לעקור נטוע...עת לפרוץ ועת לבנות"
נסיבות חיינו משתנות, לעיתים בשליטתנו ולעיתים לא. מה שנשאר זה להתאים עצמנו לגלי החיים ולהשתנות ולזרום עם הזרם לטובת אושרנו האמיתי. לא לאחוז בישן אלא לזרום אל החדש בחיינו.

מבינה שלאחר החלטותיי, לחיים יש כוח משלהם, לוקחים אותי לאן שרוצים. והחוכמה שלי היא לקבל את הדברים בשלווה, להתנהל עם ההכרעה מלמעלה מתוך אמונה, שמחה והנאה בתוך הנתיב המוגבל ולמצות את המקסימום עבורי לתחושת אהבה, הבנה ותחושת אושר רווי בתוכי.



לילך זיו קנדלי, מאמנת אישית ועסקית, 054-6706050, KIVOONIM.COM

שמי לילך זיו-קנדלי, בעלת כיוונים - פיתוח עסקי ואישי, מלווה עסקית, מאמנת עסקית ואישית, רואת חשבון, בעלת תואר B.A במנהל עסקים.
054-6706050, http://kivoonim.com

ליווי ואימון אישי בכיוון אחר



מאמרים חדשים מומלצים: 


מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב