דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מזונות ילדים ומשמורת- חוקים ומגבלות 

מאת    [ 03/10/2011 ]

מילים במאמר: 366   [ נצפה 4434 פעמים ]

הליך גירושים לעולם לא פשוט, אך הוא נעשה קשה עוד יותר כאשר לבני הזוג יש ילדים, אז הם צריכים להסדיר נושאים הקשורים להם ושיכולים לגרום להליך להתארך במידה משמעותית. למרות שהנושאים שנוגעים לילדים הם כואבים, בני הזוג מוכרחים להסדיר אותם ולכלול את ההחלטות שלהם בהסכם הגירושין על מנת לקבל אישור לגט. הנושאים הם: משמורת והסדרי ראיה ותשלום מזונות ילדים.

בעת גירושים לא פשוט לקבל החלטות לגבי נושאים אלו אבל לכל נושא יש מגבלות וחוקים שנועדו לעזור לבני הזוג לקבל את ההחלטות מהר תוך הגנה על הילדים והשגת הטוב ביותר עבורם.

למרות הניסיונות לשנות זאת, ברוב המקרים האישה היא זו שנמצאת יותר עם הילדים. כתוצאה מכך היא הופכת לדמות מרכזית וחשובה בחיי הילדים ולכן, לפי החוק, היא מקבלת באופן אוטומטי משמורת על כל ילד בן 6 ומטה, אלא אם כן נמצא שהיא לא כשירה לכך.

העובדה שהאימא מקבלת משמורת על הילדים אינה אומרת שהאבא לא יזכה להיות איתם בקשר. הסדרי ראיה נותנים לאבא אפשרות להיפגש עם הילדים למרות הגירושים. כל עוד האבא כשיר ואינו מהווה סכנה לילדים, אין מגבלות, אך אם קיים חשש לסכנה, המפגשים שלו עם הילדים יהיו תחת פיקוח של עובדים סוציאליים ובמקרים חמורים האבא לא יזכה להיפגש איתם בכלל.

אומנם האימא מקבלת משמורת אבל לאבא עדיין יש חובות כלכליות. החוק מחייב את ההורה הלא משמורן לשלם מזונות ילדים כדי לכלכל את הילדים ולכסות את כל ההוצאות של האימא עליהם.

החוק נוקב בסכום מינימלי של מזונות ילדים שאין לשלם פחות ממנו, אך באופן עקרוני אין תקרה כלשהי. אם הילדים זקוקים לדברים נוספים שסכומם גבוה מהסכום המינימלי, האבא חייב לשלם בעבור דברים אלו.

מזונות ילדים נתונים למגבלות גם כן. בין היתר, יש להראות שכל הוצאה בעבור הילדים היא חיונית להם. למשל, ההורה הלא משמורן חייב לשלם בעבור ביגוד, אך אין זה אומר שההורה המשמורן יכול לרכוש לילדים בגדים בסכומים מרקיעי שחקים ושההורה השני לא יכול לעמוד בתשלום עליהם.

כדי לסיים הליך גירושים מהר ככל שניתן כדאי להיעזר בעורכי דין שמכירים את כל החוקים ויכולים לעזור לבני הזוג להסדיר את כל הנושאים במהירות האפשרית. בנוסף, בעת גירושים צריכים בני הזוג להכין הסכם ועורכי דין שמתמחים בדיני משפחה יכולים לעזור לבני הזוג להכין את הסכם לפי החוק, הסכם שיאושרר בבית המשפט ולא יצריך תיקונים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב