דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סקירת שוק ההון 2.10.11 - איזיטרייד 

מאת    [ 02/10/2011 ]

מילים במאמר: 678   [ נצפה 1727 פעמים ]

תל-אביב: פתיחת שבוע בהשפעות מנוגדות

שבוע מסחר חדש, חודש לועזי חדש, רבעון חדש ושנה עברית חדשה – אך החששות הישנים של המשקיעים לא השתנו: הפחד מפני חדלות פירעון של יוון והדאגה מפני גלישה למיתון בארה"ב ימשיכו להשפיע גם השבוע על המסחר בת"א ובעולם כולו. הנעילה הגרועה בוול-סטריט ביום המסחר האחרון – עם נפילות של יותר מ-2% בכל המדדים המובילים – בוודאי לא תתרום לאווירה, אם כי ראוי לזכור שהנפילות ביום שישי בסך הכול ניטרלו עליות שערים קודמות, בימים בהם הבורסה התל-אביבית הושבתה לחופשת ראש-השנה.

כזכור, את שבוע המסחר המקוצר שסגר את השנה העברית תשע"א, סיכם מדד ת"א 25 בעלייה נאה של 3.7% בשלושה ימים. ביום המסחר האחרון טיפס המדד 1.4%, בין היתר בתגובה להודעתו המפתיעה של הנגיד פישר יום קודם לכן, שבחר להוריד ברבע אחוז את גובה הריבית במשק. המדד המוביל באחד העם ננעל על 1,078 נקודות.

המלצות ועדת טרכטנברג שהוקמה בעקבות המחאה החברתית בקיץ האחרון ימשיכו לעמוד במרכז סדר היום הכלכלי-תקשורתי: ההמלצות, שכללו כזכור העלאה של מס החברות ומס הבורסה ל-25%, יגיעו לדיון בממשלה מחר, יום שני. מובילי מחאת האוהלים הביעו מורת רוח מההמלצות החלביות לטענתם, והצהירו כי הם עשויים לחזור להפגנות הענק ברחובות בסוף חודש אוקטובר.

הדולר היציג לא רשם זעזועים מיוחדים בשבוע המסחר המקוצר שקדם לראש השנה, ושערו נקבע על 3.175 ש"ח – עלייה של 3 עשיריות האגורה ביחס לסוף השבוע הקודם. התחזקות ניכרת בשער הדולר למול היורו ביום שישי עשויה להקרין גם על שער הדולר למול השקל הישראלי.

בעולם: נפילות חדות ביום שישי

שבוע המסחר התנודתי, שהתנהל בוול-סטריט ובעולם בזמן שאנחנו הישראלים טבלנו תפוח בדבש ויצאנו לחופשת סוף שבוע ארוך, הסתיים במפח נפש ביום שישי, עם ירידה של 2.2% במדד הדאו ג'ונס, 2.5% ב-S&P 500 ו-2.6% במדד הנאסד"ק. ירידות נרשמו גם בכל המדדים המובילים באירופה ובמדדים חשובים במזרח הרחוק. בכך הגיע לסיומו הרבעון השלישי של שנת 2011, שזכה לתואר המפוקפק הרבעון הגרוע ביותר בבורסות העולם מאז הרבעון השלישי של שנת 2008, שבו נפל בנק ההשקעות ליהמן ברדרס.

בין הירידות הבולטות ביום שישי בוול-סטריט ראוי לציין התרסקות של 10.5% במניית הבנק האמריקני מורגן סטנלי, לאחר פרסום נתונים לא מחמיאים אודות הסיכון הכולל לאי-פירעון של אגרות חוב אותן רכש הבנק.

ממשלת יוון ממשיכה במגעים קדחתניים מול האיחוד האירופי, הבנק המרכזי של אירופה וקרן המטבע הבינלאומית, במטרה להביא לאישור השלב הבא בסיוע לכלכלה היוונית. המטרה היא לגבש את ההסכם עוד היום – יום א'. חתימה על הסכם בוודאי תתרום רוח גבית ירוקה לפתיחת המסחר בבורסות העולם ביום שני, ואם תגיע בזמן אולי עוד תשפיע כבר היום על הבורסה המקומית כאן בת"א. בדומה, הצבעה בפרלמנט הגרמני שבחר לתת אור ירוק להמשך הסיוע ליוון, סייעה לבורסות רבות לרשום באותו היום עליות שערים. סיוע נוסף ליוון ייתקל במחאה מצד  האיגודים המקצועיים ביוון עצמה, ורבים מאזרחי המדינה, שמביעים תרעומת על צעדי הצנע המחמירים להם תיאלץ להסכים ממשלתם.

בזירת הסחורות רשם הנפט שפל של שנה שלמה, כשהידרדר ביום המסחר האחרון ל-79.2 דולר לחבית. הזהב, סחורה שלרוב נהנית בזמן מיתון, ממשיך לדשדש ומחירו עומד כעת על 1,624.7 דולר לאונקיה, ירידה של דולרים בודדים בהשוואה לסוף השבוע הקודם.

כדאי לשים לב השבוע: עד לאן יידרדר היורו?

נפילה נוספת ביום שישי בשער היורו למול הדולר האמריקני והין היפני, היוותה סיום הולם לחודש ספטמבר ולרבעון השלישי כולו: עם שער חליפין של 1.3387 דולר ליורו, מדובר בנפילה של 1.5% ביום שישי, 7.3% בחודש ספטמבר ו-7.7% ברבעון כולו. למול הין היפני מדובר בנפילה של 1.3% ביום שישי, 7% בספטמבר ו-11.7% ברבעון, וכעת המטבע האירופי נסחר בעבור 103.12 ין.

החשש מפני חדלות פירעון של יוון הוא כמובן הגורם מספר אחת לנפילה בכוחו של היורו בעולם. מכאן נובע גם כי חדשות חיוביות, כמו למשל הגעה מהירה להסדר עם יוון על העברת שלב נוסף של סיוע, עשויות להביא להתחזקות מהירה של היורו, אולי אפילו בחזרה לרמה של 1.40 דולר ליורו. עם זאת, ראוי לזכור כי השוק כבר עכשיו מתחיל לשקלל ירידה צפויה של הריבית בגוש היורו – ובמידה שזו תגיע היא עלולה להכביד עוד על המטבע האירופי, ואף להוריד את שערו אל מתחת ל-1.30 דולר ליורו.

 (כל הנכסים המוזכרים בסקירה מהווים נכסי בסיס לאופציות דיגיטליות באתר easytrade  . אתם מוזמנים לסחור באתר ולהרוויח עד 85% תשואה, עם פקיעות מדי חמש דקות).

easytrade מסחר דיגיטלי מתקדם -  מסחר באופציות  אופציות בינאריות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב