דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחנו את עצמכם - האם יש לכם זהות אבודה או זהות מגובשת? 

מאת    [ 02/10/2011 ]

מילים במאמר: 444   [ נצפה 3432 פעמים ]

1) האם אתם כועסים על אחרים ומעוצבנים עליהם?

 

אנשים בעלי זהות אבודה נוטים לכעוס על אחרים ולהאשים אותם בכל תחלואי חייהם. למעשה, זוהי הדרך שלהם לברוח מעצמם. הם מבקרים אחרים ומנסים "לתקן" אותם, במקום להתרכז בגיבוש עצמם ובצמיחתם האישית.

 

פעמים רבות, אנשים בעלי זהות אבודה ינצלו סוגייה מוסרית וישתמשו בה כדי להצדיק את ההתקפה שלהם על אחרים ולהפוך אותה "למוצדקת". הם ישקיעו שנים בלהצדיק את הביקורת שלהם על מישהו אחר כשכל הזמן הזה הם אפילו לא ישימו לב כיצד הם מבזבזים את הזמן היקר שלהם על אחרים במקום להשקיע אותו בבניה עצמית. 

 

 

 

2) האם אינכם מאושרים?

 

אנשים בעלי זהות אבודה אינם אנשים מאושרים. למעשה זה בלתי אפשרי להיות מאושר כשאינך יודע מי אתה, אינך מחובר לעצמך, אינך עושה את מה שאתה באמת אוהב ואתה עסוק כל הזמן בלהאשים אחרים ולבוא בטענות כלפיהם.

 

אצל אנשים בעלי זהות אבודה אין אושר כי אין ידיעה מהי הזהות האמיתית. הזהות האבודה והמלאכותית אינה מסוגלת להעניק אושר כי היא מזוייפת, לעיתים קרובות שטחית, לחוצה, כוחנית, מרירה והיסטרית.  

 

 

 

 

3) האם אינכם יודעים מה אתם באמת רוצים מהחיים שלכם?

 

אנשים בעלי זהות אבודה הם אנשים מבולבלים שלא באמת יודעים מה הם רוצים. כתוצאה מכך, הם נוטים להיאבק בכל דבר, לעבור מדבר לדבר, לנוע בחיים בחוסר שקט, כל הזמן לחפש משהו שחסר.

 

לאנשים בעלי זהות אבודה יש מושג מצויין מה אחרים צריכים להיות ומה אסור להם לעשות, אבל עבור עצמם הם אינם יודעים כמעט דבר. הם מקדישים חלקים גדולים מהחיים שלהם כדי לרצות אחרים, כדי לכבוש אחרים, כדי לשלוט באחרים וכדי לנהל אחרים - אבל להם עצמם אין מושג מי הם באמת, כי הם חוששים להכיר את עצמם, לעשות דברים ישירות בעצמם, לחוות את החיים ישירות דרך עצמם ולא דרך מישהו אחר.

 

 

 

4) האם נתתם את כל כולכם לבני המשפחה ובני הזוג שלכם?

 

אנשים בעלי זהות אבודה חוששים להכיר את עצמם ולהשקיע בעצמם, ולכן על פי רוב הם יקריבו את עצמם עבור בני הזוג שלהם, המשפחה, הילדים וההורים - הכל כדי להימנע מהיכרות אינטימית עם עצמם.

 

החשש להיות לבד, להכיר, לגעת, לדעת, לנשום, להינות ופשוט לבטוח בעצמי הוא כה גדול, שמרבית חייהם הם יתאמצו לברוח בכל דרך לחיים של אחרים.

 

 

וטיפ לסיום: אדם בעל זהות אבודה הוא בסך הכל אדם שבמקום לבנות אישיות חיובית משל עצמו הוא מתמקד כל חייו בתחרות באחרים, בהשוואת עצמו לאחרים, בביקורת על אחרים, בהתנגדות לאחרים, במאבק עם אחרים ובניסיון לבטל אחרים - בדיוק כפי שהוא רגיל לבטל את עצמו. כיוון שהדרך היחידה שהוא יודע להכיר את עצמו זה דרך מאבק באחרים והתנגדות לאחרים, האישיות שלו תמיד מוגדרת על פי הרצונות של האחרים ולא על פי הרצונות האמיתיים שלו עצמו. כך יוצא שהוא לא באמת מכיר את עצמו ולכן הוא גם לא יודע מה הוא רוצה מעצמו.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב