דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח חובה לרכב- מהי קרן קרנית ? 

מאת    [ 01/10/2011 ]

מילים במאמר: 383   [ נצפה 1819 פעמים ]

ביטוח חובה לרכב- הוא חובה ע"פ חוק, ומתבצע ע"י החברות השונות. ביטוח זה בה לכסות את הנהג בעת ביצוע תאונת דרכים. בעצם העובדה שיש לנהג ביטוח , ביטוח חובה לרכב יכסה הוצאות רפואיות בגין הפגיעה גם את הולכי הרגל - שהרי להם אין ביטוח " הליכה ברגל" .

על אף שהמדינה חייבה אותנו לבצע ביטוח חובה לרכב - היא דאגה להקים קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים הנקראת קרן קרנית, תפקיד הקרן הוא לפצות נפגעים שלא היו מבוטחים בביטוח חובה אם כנוסעים, נפגעים חיצוניים או לעיתים אף הנהג עצמו. בד"כ כלל אם הנהג הוא בעל הפוליסה הוא לא יקבל כל פיצוי מהקרן וזאת  במטרה לגרום לבעלי רכבים לבטח את רכבם, אחרת אם גם הנהג יקבל פיצוים אז הוא לא צריך לעשות ביטוח חובה לרכב והביסוס שלו יהיה על קרן קרנית.

קרן קרנית הינה תאגיד ציבורי שהוקם מכוח חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, 1975.חלק מפרמיית ביטוח החובה מופרש לקרן, למימון פעולותיה.

ביטוח חובה לרכב- את מי מפצה קרן קרנית?

קרנית מטפלת בנזקי גוף בלבד ומפצה נפגעי תאונות דרכים שאין בידם לתבוע מבטח היכול לפצותם על הנזק והסבל שנגרמו להם, במקרים המנויים בחוק והבולטים בהם:


    • נפגעי תאונות "פגע וברח" .
    • נפגעים מרכב שהיה נהוג ע"י נהג חסר רשיון נהיגה, מרכב גנוב, מרכב שנעשה בו שימוש בניגוד לתנאי הפוליסה  (דוגמת עסק של הסעת נוסעים בשכר) נפגעים ע"י רכב שלא בוטח כחוק (עקב אי תשלום הפרמיה).
    • נפגעים מרכב שהיה מבוטח בחברת ביטוח אשר נכנסה להליכי פירוק.

 הקרן תשלם הוצאות רפואיות במקום האחראי לתאונה במקרים אלו והסיבה לכך כדי להגן על הנפגע התמים.שהרי לא אשם שהנהג לא רכש ביטוח חובה לרכב .

ביטוח חובה לרכב- מה עם הנהג?

כולנו יודעים שהישראלים לא פריירים, והמדינה עוד פחות. לכן כאשר מתרחשת תאונת דרכים- והנהג הגורם לתאונה לא היה מבוטח בביטוח חובה לרכב, הקרן שהמדינה הקימה תממן את ההוצאות הרפואיות של הנפגעים, לרוב הנהג- לא יהיה מכוסה שהרי המדינה לא מעוניינת שהנהגים יעשו דין לעצמם ולא ירכשו ביטוח חובה לרכב.

קרן קרנית תפצה כל נפגע בתאונת דרכים שהרכב המעורב בה אינו מבוטח בביטוח חובה לרכב. הקרן מצד אחד תגבה את הנפגעים  ומצד שני הקרן תתבע את הכספים חזרה מהנהג שהיה אחראי על התאונה, ואשר גרם לקרן להוציא כספים.בד"כ התביעה תנצח והנהג ישלם מחיר גבוה כולל הוצאות המשפט. לכן עדיף לרכוש ביטוח חובה לרכב ולא להגיע למצבים לא נעימים, אשר יגרמו לאומללות, בשל הוצאות משפט והוצאות רפואיות בתוספת ריביות וכד'.

 

האם אתה מחפש השוואות ביטוח חובה לרכב? האם אתה מבין כמה כסף אתה מבזבז כאשר אתה לא משווה?בואו לבקר אותנו וקבל 4 הצעות לביטוח חובה לרכב בדקות בודדות...




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב